Gå til innhold

skal kjøpe billig kontor-pc


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal hjelpe noen med å kjøpe pc.

 

Deres bruksområdet er kun kontorarbeid og litt surfing på nettet. Altså ingen spilling.

 

De har skjerm, mus, tastatur, høytalere, diskettstasjon, cd og dvd-spillere fra før.

 

Budsjettet ligger på max 4000

 

Jeg har kommet fram til disse delene

 

AOPEN Midi ATX Tower 300W Beige (QF50B) Front-USB/Audio CAG1.1 LGA775 (91.97020.B49)

 

AOPEN Geforce FX5200 128MB DDR2 AGP DVI TV-Out Retail (91.05210.527)

 

HITACHI DESKSTAR T7K250 160GB SATA-II 3.5IN 7200RPM 8MB 0A31637 NS (HDT722516DLA380)

 

ASUS Mainboard S-754 nForce 3 ATX AGP Audio GbLAN SATA Raid Retail (K8N-E)

 

AMD CPU Sempron 3100+ Sockel-754 1.8GHz 256kB Boxed (SDA3100BXBOX)

 

TWINMOS 1024MB DDR PC3200 Dual (512MBPC3200X2)

 

Vi disse komponentene være kompatible med hverandre?

Syns dere denne pc'n høres grei ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Produktene du har valgt ut er kompatible med hverandre ja, men det er haker.

Du burde heller gå for et hovedkort som ASRock 939Dual-SATA2 som har både AGP og PCI-e, men også oppgraderings mulighet for AM2 som kommer til å ta over 754 og 939.

Så da går du heller for et 939 hovedkort og et PCI-E skjermkort, du kan godt velge agp hvis du går for ASrock kortet, siden da kan du oppgradere når som helst.

 

Men hvis du kan si hvor du har tenkt å bestille fra så kan jeg komme med forslag til under 4000kr :)

 

Mvh Scotty

Lenke til kommentar
Produktene du har valgt ut er kompatible med hverandre ja, men det er haker.

Du burde heller gå for et hovedkort som ASRock 939Dual-SATA2 som har både AGP og PCI-e, men også oppgraderings mulighet for AM2 som kommer til å ta over 754 og 939.

Så da går du heller for et 939 hovedkort og et PCI-E skjermkort, du kan godt velge agp hvis du går for ASrock kortet, siden da kan du oppgradere når som helst.

 

Men hvis du kan si hvor du har tenkt å bestille fra så kan jeg komme med forslag til under 4000kr :)

 

Mvh Scotty

5865765[/snapback]

 

Jeg hadde brukt hardware sin guide for "kontoristpc" som utgangspunkt for mine valg.

 

Disse tingene er plukket fra Amilio, men det er det samme hvor jeg bestiller fra bare de er pålitelige.

Om det blir litt over 4000 så gjør ikke det så mye. Bare det ikke blir over 4500

 

 

Setter pris på alle forslag og innspill!

Endret av Lillepia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...