Gå til innhold

TES: Oblivion kræsjer en del. Noen fiks ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Samme feil igjen. PLuss en ny en faktisk. Nå går det ikke an å loade de gamle save filene. Utrolig. Tenk hvis dette hadde skjedd etter 10 eller 30 timers spilling? Dette går jo ikke an. Tør jo nesten ikke begnne å spille, HVIS jeg får det til å fungere...

edit: Starte nytt spill funker heller ikke, OG pc`en restartet da jeg prøvde å installere det på nytt :!:

Tror jeg har vært borti 80% av alle bugsa som finnes med dette spillet^^ og det er uten å ha spilt det i mer enn 30 min om gangen. Må inrømme at dette er usansynlig svakt av bethesda.

Endret av asad
Videoannonse
Annonse
Skrevet
edit: bethesda burde få ræva i gir og lage en patch.Har aldri hørt om så mange kræsj i et spill, noensinne, hos så mange brukere :)

5875670[/snapback]

Slutt å lyg!

Regner med du har hørt om Battlefield 2 !

Etter en patch de slapp ut ifjør høst, så har jeg ikke spilt spillet med oppdaterte patcher.

Var faktisk en periode jeg ikke hadde rørt bf2 på flere måneder.

Skrevet

Har bare opplevd krasj av og til hvis jeg alt-taber, men det skjer jo i andre spill også. Bortsett fra det er de eneste bugsene jeg har funnet noen trær som henger i luften.

Virker som jeg har hvert heldig med det, etter å ha lest om alle feilene folk har fått både her og andre steder...

Skrevet

FIkk faktisk spilt et par timer igår før det hang seg opp. Men nå quicksaver jeg veldig ofte så jeg ikke mister masse tid. Gidder nesten ikke starte spillet fordi jeg vet det kræsjer etter ei stund. Skal prøve full defrag i ettermiddag.

Skrevet
Har bare opplevd krasj av og til hvis jeg alt-taber, men det skjer jo i andre spill også. Bortsett fra det er de eneste bugsene jeg har funnet noen trær som henger i luften.

Virker som jeg har hvert heldig med det, etter å ha lest om alle feilene folk har fått både her og andre steder...

5875946[/snapback]

Har du vært i .ini filen og endret på noe ?

Hvor lenge har du spilt ?

Hadde du akkurat formatert idet du installerte Oblivion ?

Skrevet (endret)

5875946[/snapback]

Har du vært i .ini filen og endret på noe ?

Hvor lenge har du spilt ?

Hadde du akkurat formatert idet du installerte Oblivion ?

5875976[/snapback]

Formaterte uka før Oblivion kom, og har oppdatert alle drivere til nyeste og har alle Windows oppdateringer. Jeg har heller ikke mange unødvendige programmer som kjører i bakgrunnen når jeg spiller. Men kjenner jeg Windows rett er det ikke lenge til det begynner å bli ustabilt igjen, da går det kanskje ut over Oblivion også. Har ca. 60 timer spillt til nå.

Endret av FloppyDisk
Skrevet

Ok, gikk rett i dass denne gangen også. Ser ut som jeg er blitt kvitt en slags kræsj, men andre har opstått.

Det er like før jeg gir meg nå. Begriper ikke dette her.

Skrevet

Spillet har kræsjet to ganger hos meg de siste 2 1/2 ukene jeg har spilt det, en gang var da jeg nærmet meg en Oblivion-gate, da bare dropped spillet meg ut i desktoppen uten noen videre feilmelding. En annen var da jeg Alt+Tabbet en gang, men jeg kan ellers gjøre det uten problemer. Så for meg har spillet funket forholdsvis greit egentlig.

Skrevet

ok. Jeg kjørte memTest86 og etter 25 min hadde den funnet over 500 feil :S

Er det noe vits i å bytte ramslotsak, eller er det bare å returnere med en gang her?

Har hørt om noen andre som hadde problemer med asus A8N32-SLi deluxe og OCZ Pc4000 brikker :( Så får jeg det selv...uff.

Skrevet

Hei

Jeg har et problem i ingame , det skjer når jeg går fra en by til en annen med fast travel , går inn i hus o.l altså når det loader noe nytt. Dette skjer sjeldent men det som skjer er at oblivion stopper helt , altså det freezer. Etter noen sec kommer lyden , også freezer det igjen. Kanskje etter 1 minutt så kommer du tilbake ...... Tror dette har med Autosave å gjøre , jeg slo den av og har ikke merket problemet siden... Kan det være det ?

Fikk også en blåskjerm på windows xp ohmy.gif , men dette har bare skjedd noen ganger når jeg overklokket men ikke når alt står på vanligt. Dette skjedde under en liten "browsing" i firefox at jeg fikk blåskjerm.

Jeg tror dette bare var tilfeldig eller at jeg kanskje har noe virus (har ikke virus program men firewall med litt åpnet porter her og der tongue.gif)

Uansett så vil jeg si at jeg kjørte Prime95 i noen timer og fikk "ikke" noe error , så var nok bare denne ene gangen ? (Har dere andre noen gang fått blåskjerm i xp tongue.gif ?)

Ønsker også selvfølgelig svar på Oblivion spørsmålet mitt også , slik at denne topicen ikke går helt off ^_^

Skrevet

Viser seg at minnet jeg har er i orden, og at det er hovedkortet som sliter her :( Nå vet jeg ikke om et nytt hovedkort fikser dette problemet, eller om det rett og slett er noe kompatibilitetsproblemer her.... Men, det er sannsynlighvis derfor jeg sliter så enormt med Oblivion..

Skrevet

Jeg har slitt med Oblivion siden det kom ut. Kunne ikke spille mer enn i to minutter før det gikk på trynet. Vanvittig irriterende. Dette med å fjerne codec-pakkene jeg hadde på PC`n, ble redningen. Etter dette så har spillet vært helt stabilt. Nå er det bare glede. :)

Skrevet (endret)

Jeg har opplevd bare ett krasj etter 3 timer spilling.Både cpu og gpu er overklokket(se sign.). Maskinen blir veldig varm. Varmere enn ved noe annet spill jeg har. Til og med harddiskene blir usedvanlig varme. Men med vifter på fullt og vinduet åpent så glir spillet knirkefritt. Nydelig spill :)

Endret av digitalplacebo
Skrevet

Jeg sliter også voldsomt med Oblivion, og føler jeg har prøvd "alt". Nå testet jeg også minnet med memtest86, og den fant 1030 feil etter 30 minutter. Jeg aner ikke, men er dette nok til reklamasjon, eller er det noe man må leve med?

Rimrod

Skrevet (endret)
Jeg sliter også voldsomt med Oblivion, og føler jeg har prøvd "alt". Nå testet jeg også minnet med memtest86, og den fant 1030 feil etter 30 minutter. Jeg aner ikke, men er dette nok til reklamasjon, eller er det noe man må leve med?

Rimrod

5881300[/snapback]

1 feil er nok til reklamasjon. :yes: men sjekk om det ikke er hovedkortet ditt, som i mitt tilfelle.

Edit: Tok mye sjekking til før jeg fant det ut forresten.

Endret av asad
Skrevet

Rimrod

5881300[/snapback]

1 feil er nok til reklamasjon. :yes: men sjekk om det ikke er hovedkortet ditt, som i mitt tilfelle.

5881661[/snapback]

Hvordan sjekker man om hovedkortet har problemer? Finnes det noen programmer som tester skjermkortet? Jeg har brukt nTune for å "optimalisere" skjermkortet mitt (GForce4 6800GS), uten hell. Jeg har 2 spill, Oblivion og Galactic Civ.(demo), og begge kan plutselig kutte ut.

RimRod

Skrevet

Rimrod

5881300[/snapback]

5881661[/snapback]

Hvordan sjekker man om hovedkortet har problemer? Finnes det noen programmer som tester skjermkortet? Jeg har brukt nTune for å "optimalisere" skjermkortet mitt (GForce4 6800GS), uten hell. Jeg har 2 spill, Oblivion og Galactic Civ.(demo), og begge kan plutselig kutte ut.

RimRod

5881720[/snapback]

Prøv brikkene på en annen maskin, eller prøv andre brikker i din egen maskin. Funker de på en annen så er det noe med hovedkortet. Skjermkort har ikke noe med dette å gjøre så vidt jeg vet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...