Gå til innhold

TES: Duger pc'en min til Oblivion?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, har en pc med p-4 650 3,4 ghz, 1gb ram og et geforce 6600 grafikk kort, duger dette til å få spilt Oblivion uten noen store problemer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tenkt til å spørre om det samme :whistle: men du ser ut til å ha bedre enn meg :hmm: Selv har jeg har P4 2,5 GHz, 512 MB minne, Radeon 9600 XT 128 MB skjermkort. Vil det hjelpe en del å oppgradere minnet til 1 GB? Spørsmålet er om det er verdt å investere i nytt hk med P4 3GHz og evnt nytt skjermkort. Er det noen andre som har liknende konfigurasjon som meg eller andre som har peiling på om pc-en min duger?

Skrevet
Hadde tenkt til å spørre om det samme  :whistle:  men du ser ut til å ha bedre enn meg  :hmm:  Selv har jeg har P4 2,5 GHz, 512 MB minne, Radeon 9600 XT 128 MB skjermkort. Vil det hjelpe en del å oppgradere minnet til 1 GB? Spørsmålet er om det er verdt å investere i nytt hk med P4 3GHz og evnt nytt skjermkort. Er det noen andre som har liknende konfigurasjon som meg eller andre som har peiling på om pc-en min duger?

5863620[/snapback]

Du har vel litt mindre minne enn det som er anbefalt. Tror ikke spillet vil kjøre fullt så glatt som 1GB minne. Blir vel en god del loading og i verste fall, lag.

Skrevet (endret)

Detter er min maskin:

-AMD Athlon X2 4400+ 2MB Cache (2.2 GHz)

-MSI K8N Diamond

-ATI Radeon Powercolor 850XT

-Corsair XMS3200CS2 2-3-3-6-T1 6ns (1024)

-300 GB Maxtor 16 MB Cache S-ATA (Bootdisk)

-200 GB Maxtor 16 MB Cache IDE

-Aspire PSU 520W

-Creative Xtrememusic

Når jeg setter all grafikk på maks hakker det som bare juling!

Mest i slosskamper, går ellers litt bedre. Men hakk er hakk =(

EDIT: Spiller i 1280 x 1024

Endret av Rikkely
Skrevet
Det går fint. Jeg har dårligere maskin enn deg og spiller med full grafikk i 1024x768. Om det er 6600gt du har altså?

5863754[/snapback]

hvis du spiller med ultra-high (eller high for den saks skyld), full view distance på alt og alt på fullt som du påstår på den maskinen, og du mener det går fint, vil jeg si du er ekstremt lite kresen på framerate.

Skrevet
Det går fint. Jeg har dårligere maskin enn deg og spiller med full grafikk i 1024x768. Om det er 6600gt du har altså?

5863754[/snapback]

Det vill jeg påstå er umulig, det er hvertfall umulig på min pc...

Skrevet

Vil vedde på at mange finner det billigere å kjøpe Xbox 360 og Oblivion for den, enn å oppgradere pcen sin for å ha en nogenlunde lik opplevelse som på Xbox360... :whistle:

Det eneste tilfellet jeg finner det nødvendig å spille et spill på PC for brukervennligheten, er 1.persons skytespill hvor det kun er sikting og skyting. Xbox360 har også den fordelen versus PC at man kan kommunisere via Xboxlive samtidig som man spiller. I kompliserte spill som Oblivion er nok det en stor fordel. :thumbup:

Skrevet (endret)
Vil vedde på at mange finner det billigere å kjøpe Xbox 360 og Oblivion for den, enn å oppgradere pcen sin for å ha en nogenlunde lik opplevelse som på Xbox360...  :whistle: 

Det eneste tilfellet jeg finner det nødvendig å spille et spill på PC for brukervennligheten, er 1.persons skytespill hvor det kun er sikting og skyting. Xbox360 har også den fordelen versus PC at man kan kommunisere via Xboxlive samtidig som man spiller. I kompliserte spill som Oblivion er nok det en stor fordel.  :thumbup:

5864074[/snapback]

Er jo noe som heter teamspeak da :whistle:

btw: her er mine settings.

post-43249-1144138154_thumb.jpg

post-43249-1144138169_thumb.jpg

post-43249-1144138188_thumb.jpg

post-43249-1144138202_thumb.jpg

Endret av Blue--Sky
Skrevet (endret)

har jeg gått glipp av noe? er Oblivion for 360 ett MP spill?

berntzen: du glemte fly/heli sims og strategispill type Real time... :p

Endret av MrLee
Skrevet (endret)
hei, har en pc med p-4 650 3,4 ghz, 1gb ram og et geforce 6600 grafikk kort, duger dette til å få spilt Oblivion uten noen store problemer?

5863103[/snapback]

Et nytt skjermkort hadde vært på sin plass!

Jeg spiller selv i 1024x768 og det går greit, har ikke stabil fps og det er kanskje en smule hakkete i arenaen, men så lenge jeg kan gå i by'n med fps over 30, så er jeg fornøyd.

Offtopic:

xbox er nok en billigere løsning hvis du skal spille Oblivion, men med pc kan du gå inn i ini-filen og få det til å bli mye mer lekkert å se på.

Endret av Ozelot
Skrevet
Xbox360 har også den fordelen versus PC at man kan kommunisere via Xboxlive samtidig som man spiller. I kompliserte spill som Oblivion er nok det en stor fordel.  :thumbup:

5864074[/snapback]

Oblivion er ikke et multiplayer-spill.

Forøvrig er det da ikke noe i veien for å sette opp voicecomm i pc-spill, er jo bare å bruke Skype, Ventrilo eller noe sånt i en bakgrunnsprosess det. Pc var jo faktisk først ut med dette, Xbox Live er etterdilteren.

Skrevet

Jeg har en annen tråd her om hardware for Oblivion, men uansett her er min spec:

AMD3000+

1gb ram

s-ata disker

XFX 7800GS Extreme skjermkort

A7N8X DL hovedkort

Jeg kjører i 1280x1024 med litt senkede ultrahigh settings og har framerates utendørs på mellom 20-35(Ligger stort sett på over 30), og innendørs fra 30-60.

Testet i timesvis med fraps så målingene er reelle.

Spillet flyter meget bra i mine øyne, og en ting jeg har lagt merke til rundt omkring på forskjellige forumer er at min maskin yter like bra eller bedre enn maskiner med dobbelt så bra spec.

Grunnen er nok at jo kulere hardware du har jo høyere settings setter du på.

Folk må snart skjønne at dette spillet ikke vil gå bra hvis du kliner alt opp på max uansett hva slags hardware du sitter på.

Hvis du sitter på en bra agp plattform så kan jeg absolutt anbefale et 7800GS Extreme skjermkort, det gjorde ihvertfall susen for meg. Jeg satt på et 9800pro kort før og det var ikke like gøy nei.

Skrevet

Vennen min har litt problemer med å få kjørt Oblivion. Filmen i begynneslen, den med keiseren, funker fett, men med en gang spillet starter så kommer den klassiske windows boksen "Oblivion har et problem og må lukkes".

Lurer på om dette kan ha noe med kjermkortet hans å gjøre, her er specs.

Skjermkort: 3D Blaster FX5600

CPU: Intel p4 3GHz

Ram: 1gb

Skrevet

jeg for min del har oblivion til både xbox og pc.. nesten ikke spilt det på xbox.. selv om jeg ikke får like bra grafikk på pc som xbox. (mye av grunnen er sikkert at dama okkuperer tv'n)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...