Gå til innhold

Nyhet: Redder miljøet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du er blant dem som unngår å være miljøbevisst fordi det er utrendy, <...>

Hvor har du det fra at det skal være utrendy å være miljøbevisst?

 

Ellers så tror jeg dette kan bidra til å forvirre folk ennå mer. Dersom man f.eks kaster ut mikrobølgeovnen og tror man sparer 600 kroner i året så må man nok tenke seg om et par ganger til. (Noe jeg tror få vil gjøre) For det første går man glipp av en rekke ting som rask tining og mikropopkorn, men man kan fort glemme at varmen fra mikrobølgeovnen vil komme godt til nytte i form av oppvarming av boligen. Hvis man kutter ut mikrobølgeovnen, tar seg god tid til tining og kutter ut mikropopkorn så sparer man kanskje 600 kr på mikrobølgeovnen, men bruker desto 4-500 kroner mer på oppvarming via termostatstyrte ovner.

 

Derfor tror jeg en slik innretning kan bidra til å forvirre ennå mer og tenke mindre helhetlig.

Lenke til kommentar
Om du er blant dem som unngår å være miljøbevisst fordi det er utrendy, <...>

Hvor har du det fra at det skal være utrendy å være miljøbevisst?

 

Ellers så tror jeg dette kan bidra til å forvirre folk ennå mer. Dersom man f.eks kaster ut mikrobølgeovnen og tror man sparer 600 kroner i året så må man nok tenke seg om et par ganger til. (Noe jeg tror få vil gjøre) For det første går man glipp av en rekke ting som rask tining og mikropopkorn, men man kan fort glemme at varmen fra mikrobølgeovnen vil komme godt til nytte i form av oppvarming av boligen. Hvis man kutter ut mikrobølgeovnen, tar seg god tid til tining og kutter ut mikropopkorn så sparer man kanskje 600 kr på mikrobølgeovnen, men bruker desto 4-500 kroner mer på oppvarming via termostatstyrte ovner.

 

Derfor tror jeg en slik innretning kan bidra til å forvirre ennå mer og tenke mindre helhetlig.

5861490[/snapback]

 

Jeg ville også tro mikrobølgeovener har høy effektivitet (matoppvarmingsmessig), da de i mindre grad enn en ovn varmer opp alt annet enn maten?

 

Uansett, hvordan fungerer det sensoropplegget, må man ha en måler som "mellomledd" på hver bidige stikkontakt?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...