Gå til innhold

Trenger kun skjermkort for Oblivion!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, mitt eneste formål med å kjøpe nytt skjermkort er å spille det nyeste elder scrolls spillet; oblivion.

Har en dell pc med ca 1 gig ram, 3ghz prossesor men bare integrert intel 128 skjermkort.

Drev veldig mye med bygging og hardware før men har dettet av de siste åra og da pciexpress kom, var jeg totalt lost. :hmm:

Trenger derfor hjelp for å finne det mest gunstige skjermkortet i forhold til mitt behov, som da er å spille Oblivion :)

(selvfølgelig er det greit om det fungerer bra til andre spill også men det er pris som er prioritet for meg her)

Følgende grafikkkort er støttet av Oblivion:

ATI X1900 series

ATI X1800 series

ATI X1600 series

ATI X1300 series

ATI X850 series

ATI x800 series

ATI x700 series

ATI x600 series

ATI Radeon 9800 series

ATI Radeon 9700 series

ATI Radeon 9600 series

ATI Radeon 9500 series

NVIDIA GeForce 7800 series

NVIDIA GeForce 6800 series

NVIDIA GeForce 6600 series

NVIDIA GeForce 6200 series

NVIDIA GeForce FX series

Jeg trenger altså det absolutt billigste som vil fungere fint med Elder Scrolls: Oblivion.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stryk ut FX serien i allefall.. Har FX5900XT kort selv, og jeg gidder ikke spille oblivion mer pga den dårlige ytelsen ingame. Skal kjøpe noe nytt selv.

Tror kanskje 7800 serien til nvidia er tingen om du vil ha slik grafikk man ser i diverse trailere osv. Det krever sykt mye av grafikkortet.

Tror også jeg hadde droppa alt under X serien til ATI. du må nok opp i ATI X1300 serien om du vil ha bra ytelse.

Tror nok ikke du slipper så billig unna her altså. :hmm:

Men for all del, du kan jo kjøpe kortet mitt og spille med alt p minimum, om du vil ha det billigste alternativet mener jeg :p

Skrevet

7800gt er vel det mid-kortet som gir mest for pengene?

Det kjører Oblivion svært bra, så hvis du har råd...

Ellers... 6800gt/ultra hvis du finner et billig... x800 funker også...

Skrevet (endret)

Takker for svar!

Hva er forskjellen på GS og GT?

7600GT koster tydeligvis ca 500 kr mer enn GS

Og det som kun heter 6600 koster langt mindre enn 6600 GT.

Endret av adytum
Skrevet

er også ute etter det samme som adytum, bortsett fra at jeg ikke har pci-e men trenger et AGP kort

ser etter et rimelig kort der jeg kan oppleve oblivion på et respektabelt nivå, full distance osv er must, og grei fps under kamper. Og helt grei grafikk ellers.

Trenger ikke ha på alt mullige fancy effekter, har ikke noe probs med å skru av mye sånt

prisklasse 1300-1800 ellr noe

Skrevet
Oblivion går fint op et 6600Gt 256mb, i hvert fall hos meg. Dette kortet er også billig nå, du får det for 1500-1600 kroner.

5860661[/snapback]

7600GT koster bare noen få lapper mer enn 6600GT og yter mye bedre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...