Gå til innhold

Den store Videoguiden!


Zappza

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil du/dere anbefale DVDShrink eller DVD Decrypter til å rippe en DVD?

9159202[/snapback]

DVDSrink.

9173670[/snapback]

Hvorfor det?

9173755[/snapback]

 

Fordi jeg alltid har brukt det :p Det er kjapt og greit og lett å sette seg inn i. Man kan gjøre de endringene som jeg behøver; Fjerne lydspor, undertekst, ta bort meny og hva man vil av ekstramateriale. Hvis man bare trenger en liten sekvens fra en film kan man lett rippe den uten å knote for mye.

Lenke til kommentar

Jeg får av og til denne feilmeldingen i DVDShrink, så da har jeg måttet brukt DVD Decrypter. Det som da blir problemet, er at filmene blir på rundt 8Gb, og jeg orker ikke kjøpe dual layer-plater. Hvordan kan jeg komprimere VIDEO_TS-filene? Jeg ønsker ikke å komprimere til én fil, men komprimere slik DVDShrink gjør. :)

 

post-43699-1186418584_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg får av og til denne feilmeldingen i DVDShrink, så da har jeg måttet brukt DVD Decrypter. Det som da blir problemet, er at filmene blir på rundt 8Gb, og jeg orker ikke kjøpe dual layer-plater. Hvordan kan jeg komprimere VIDEO_TS-filene? Jeg ønsker ikke å komprimere til én fil, men komprimere slik DVDShrink gjør. :)

 

post-43699-1186418584_thumb.jpg

9220065[/snapback]

 

Vet ikke hvordan du komprimerer i DVD Decrypter men du kan komprimere det du har kopiert i DVD Decrypter i DVD Shrink. Da velger du i så fall "Re-Author" og browser filmen derfra.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvordan du komprimerer i DVD Decrypter men du kan komprimere det du har kopiert i DVD Decrypter i DVD Shrink. Da velger du i så fall "Re-Author" og browser filmen derfra.

9221467[/snapback]

Ah, jeg tenkte faktisk å prøve det der en gang, men jeg kom aldri så langt. Tusen takk for hjelpen! Jeg kommer tilbake om det ikke fungerer! :)
Hvilket program er best av DVD Shrink og DVD Decrypter?

Hvilket av de er gratise? Begge? :wee:

9222129[/snapback]

Begge er gratis, ja. Men om du leser litt oppover her, vil du skjønne at det er best å ha begge. DVDShrink får av og til den feilmeldingen jeg lastet opp rett oppi her. Derfor kan det være greit å bruke DVD Decrypter på de filmene. Lykke til! :)
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Vet ikke hvordan du komprimerer i DVD Decrypter men du kan komprimere det du har kopiert i DVD Decrypter i DVD Shrink. Da velger du i så fall "Re-Author" og browser filmen derfra.

9221467[/snapback]

Ah, jeg tenkte faktisk å prøve det der en gang, men jeg kom aldri så langt. Tusen takk for hjelpen! Jeg kommer tilbake om det ikke fungerer! :)
Hvilket program er best av DVD Shrink og DVD Decrypter?

Hvilket av de er gratise? Begge? :wee:

9222129[/snapback]

Begge er gratis, ja. Men om du leser litt oppover her, vil du skjønne at det er best å ha begge. DVDShrink får av og til den feilmeldingen jeg lastet opp rett oppi her. Derfor kan det være greit å bruke DVD Decrypter på de filmene. Lykke til! :)

9222323[/snapback]

A-ok, takk! :wee:

Endret av kennethsa91
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hei!

 

Beklager at jeg ikke har fått svart, denne tråden døde ut for min del. Fikk ikke vite når folk hadde postet her, så jeg har ikke kunnet svare. Kom over tråden på random nå, og skal prøve å hjelpe, og kanskje få skrevet guiden på nytt. Den begynner å bli ganske utdatert nå ser jeg :p

 

Begge er gratis, ja. Men om du leser litt oppover her, vil du skjønne at det er best å ha begge. DVDShrink får av og til den feilmeldingen jeg lastet opp rett oppi her. Derfor kan det være greit å bruke DVD Decrypter på de filmene. Lykke til! :)
Du burde ha begge ja, DVD Decrypter tar ikke alle DVDer, og DVDShrink tar heller ikke alle DVDer. Personlig foretrekker jeg å bruke DVD Decrypter så langt det lar seg gjøre, og DVD Shrink uten komprimering når jeg skal rippe til DivX/Xvid. Dette skyldes rett og slett de elementere prinsippene når det gjelder encoding. Jo bedre kildematriale du har, jo bedre slutt resultat får du.

 

Får ikke Submux til å fungere. Får ei filmfil på noen hundre kilobyte bare. Hva gjør jeg galt?

Hei!

Så vidt jeg husker, støtter Submux kun et par formater og FPS. Kan du gi meg litt mer detaljert info om videofilen og subtitle filen din?

 

Oppløsing

FPS

Video Codec

Lyd Codec

 

Subtitleformat

FPS

 

mvh,

Bjarte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...