Gå til innhold

VIA implementerer TPM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prblemet ligger i hvem som bestemmer hva som er "trusted", om eieren av PCen selv har full kontoll over det, er det ikke noe problem. Det folk er redd for er at eieren ikke får full kontroll.

 

AtW

5860663[/snapback]

Nettopp. Og så lenge HK og andre komponenter får denne chippen loddet på, og vi kjenner MS våte drømmer om såpass mye kontroll, finnes det ikke tvil i mine øyne at DRM sertifikater snart legges inn på denne chippen. Hadde dette hvert snakk om driftskritiske systemer hadde ikke Via, som vel i hovedsak er OEM-produsent for low-end forbrukerleverandører, investert store summer i det. Dette er en konspirasjon ;)

Lenke til kommentar

pga tap av frihet.

 

jeg har lest en del om TC og DRM i det siste, og det er ikke virus og piratkopiering som de prøver å motvirke, det er nettopp FRIHET som de ikke prøver, men TAR ifra oss.

 

grunnen til at de tar det ifra oss er fordi folk ikke bryr seg.

den eneste måten å slippe unna av er hvis så godt som hele verden boikotter TC, men det vet vi alle at ikke kommer til å skje, fordi mannen i gata verken bryr seg, elelr gidder å lese seg til kunnskap som fører til at de bryr seg osv osv osv.

 

jeg skal flytte til vidda eller noe, gi faen i byen og forhåpentligvis etterhvert datamaskiner også, men slik det er i dag er jeg avhengig av dissa GHz'ene og TB'ene...

Lenke til kommentar

det er ikke bare snakk om overvåkning, nå synes jeg du oppfører deg idiotosk, bruk google, søk etter trusted computing, TC, og TCPA (en av de)

 

les og lær.

dog, det var ikke før jeg leste noe jeg fnat link til i en signatur her (om drm) at jeg virkelig forstod hvor omfattende dette er.

Lenke til kommentar

Du anntyder at jeg ikke vet hva TC(Trusted Computing) betyr? Vel, jeg vet ikke hva som er idiotisk, men å bruke ord som "selvmord" ifb. med DRM og TC synes jeg grenser til akkurat det(ordmessig).

 

En ting er at disse tingene fører til tap av frihet. For at man skal gjøre det må det i en viss grad overvåkes og nektes frihet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...