Gå til innhold

er "MS Bootvis" overvurdert ?


Anbefalte innlegg

etter flere års bruk av " MS Bootvis " begynner jeg å tvile.

 

den filen "bootvis trace file" opptar hos meg ca 150 MB.

jeg avinstallerte bootvis og jeg la ikke merke til noen merktbar forskjell i oppstartstid.

 

installerte den på nytt og nesten samme oppstartstid.

dette prøvde jeg flere ganger med de samme resultat.

 

kanskje noe stakkars sekunder forskjell, men da må man bruke stoppeklokken og det gidder jeg ikke.

 

har dere noe formening om fordelen ved å bruke MS Bootvis ?

 

takker for alle svar !

Endret av gaggen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du brukt den i flere år uten å vite hva den gjør?? Kanskje du skal ta en titt på hjelp-fila. MS Bootvis gjør nemlig ikke at maskina starter rasker, den bare lagrer informasjon om hva som går tregt i oppstarten.

5861291[/snapback]

 

fra SoftPedia:Microsoft tool to provide faster XP boot and resume times

 

BootVis description Download

 

Click to read our editor's review for BootVisBootVis is a performance trace visualization tool for use with Windows XP systems. Customer research shows a frequently requested feature that users want from their PCs is fast system startup, whether from cold boot or when resuming from standby or hibernation.

 

The Windows development team at Microsoft has taken bold steps in making fast startup PCs a reality with the Microsoft Windows XP operating system.

 

Features:

 

· Boot to a useable state in a total of 30 seconds

· Resume from Hibernate (S4) in a total of 20 seconds

· Resume from Standby (S3) in a total of 5 seconds

 

 

 

:blush: da har jeg misforstått det hele, takk skal du ha. :thumbup:

 

btw: fra dette forumet en veiledning til bootvis:

 

Åpne programmet > trykk på Trace, deretter Next Boot + Driver Delays. Maskina vil da restarte og Bootvis måler/registrerer hva som skjer under oppstarten, og lager en .bin fil som den lagrer i samme mappe/sted som du har lagret Bootvis.

 

Når Bootvis er helt ferdig med dette etter at du har kommet inn i Windows, åpner du du Bootvis > trykk på File, deretter open, og der åpner du .bin fila TRACE_BOOT+DRIVERS_1_1. Da får du en grafisk framstilling av hva som skjer under oppstarten.

 

Selve optimaliseringen skjer når du trykker på Trace, deretter Optimize system. Maskina vil da igjen restarte, og Bootvis vil under oppstarten optimalisere prossessen. Dette kan ta litt tid, også etter at du har kommet inn i Windows. Du vil se en liten dialogboks midt på skjermen når du er inne i Windows igjen, og når den forsvinner har Bootvis optimalisert oppstarten.

 

Deretter har du forhåpentligvis en maskin som starter raskere.

Endret av gaggen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...