Gå til innhold

Informatikk på NTNU eller HiST?


espenfjo

Anbefalte innlegg

Tjah, Informatikk studium er ikke en ingeniør utdannelse bare så det er sagt:)

5857876[/snapback]

 

Åhå? Hvem sier det?

5859859[/snapback]

 

 

Søk rundt på samordnaopptak og gi meg gjerne tilbakemelding hvis du finner ett

ingeniørstudium i informatikk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HiST er en helt vanlig høgskole, NTNU er enestående i norge da det gjelder teknisk utdannelse. Ene stedet blir du ingeniør og andre siving. Jobber, lønn og oppgaver deretter.

Velg sted etter hvor høyt du legger lista...

5857160[/snapback]

 

De gradene fins vel ikke lenger. Siden NTH gikk sammen med dragvoll og litt her og der og dannet NTNU, kan man ta det man vil på NTNU. Det er stor forskjell på nivået på dragvoll og gløs..

Enestående og enestående....

5858412[/snapback]

 

De gradene fins fortsatt ved NTNU. Går du ut herifra med 5 årig master studium så har du Siv.Ing grad i tillegg til Master of Technology/Science. Vet også at NHH har samme "avtale" med Siv.Øk graden...

Lenke til kommentar
HiST er en helt vanlig høgskole, NTNU er enestående i norge da det gjelder teknisk utdannelse. Ene stedet blir du ingeniør og andre siving. Jobber, lønn og oppgaver deretter.

Velg sted etter hvor høyt du legger lista...

5857160[/snapback]

 

Hvem sier at NTNU er så enestående innen teknisk utdannelse?

 

Den lokale gutteklubben med NTH/NTNU ringer på fingeren? ;)

 

Kremt.

 

Jeg vil nå si at UIO sin profesjonsutdannelse innen Informatikk er like høytstående som NTNU sin siv.ing utdannelse. Og nei, jeg går ikke på UIO, men vet at det er meget høyt nivå på IFI. Det finnes sikkert også enkelte andre studiesteder i Norge som har studier og studenter av omtrentlig like høy kvalitet. Denne NTH/NTNU elitismen som regjerer ved enkelte instanser i samfunnet er i beste fall en stor uting.

 

Dette var ikke noe angrep på deg egentlig, mer en generell meningsytring.

Og er selvsagt helt enig med at NTNU er et knallbra universitet. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som går informatikk på NTNU som kan forklare meg et par ting? Prøvde å sende en mail til instituttet, men fikk aldri noe svar.

 

Er det noe krav til matte/statistikk? Har tilsammen 24 st.poeng matte/stat. Hørt noe rykter om at det kreves 27 st.poeng i disse emnene, men om det ikke er noen spesifikke krav så kan jeg jo bare ta et 6 st.poengs enkelt mattekurs i tillegg til de jeg allerede har...?

 

Og hvordan regnes snittet for å komme inn? Leste noe på sidene om at det var en veiet avregning av 80 studiepoeng eller noe greier... Vil det si at det er et snitt hvor fag med mange studiepoeng veier mer enn få? Og siden det bare regnes fra 80 studiepoeng, tar de ikke med hele bachlorutdanningen? (180st.p)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Driver å ser litt på Informatikk på NTNU jeg også. Siden data er noe som intereserer meg.

Det jeg lurte på er en typisk jobb man kan ende opp med, bortsett fra IT-Ansvarlig på en skole eller noe lignende.

 

Og kanskje et lite hint i retning lønnen man ka ende opp med.

 

Har lyst til å lage og videreutvikle, og har forstått det som at jeg kan gjøre det etter utdanningen?

Lenke til kommentar
HiST er en helt vanlig høgskole, NTNU er enestående i norge da det gjelder teknisk utdannelse. Ene stedet blir du ingeniør og andre siving. Jobber, lønn og oppgaver deretter.

Velg sted etter hvor høyt du legger lista...

5857160[/snapback]

 

De gradene fins vel ikke lenger. Siden NTH gikk sammen med dragvoll og litt her og der og dannet NTNU, kan man ta det man vil på NTNU. Det er stor forskjell på nivået på dragvoll og gløs..

Enestående og enestående....

5858412[/snapback]

 

De gradene fins fortsatt ved NTNU. Går du ut herifra med 5 årig master studium så har du Siv.Ing grad i tillegg til Master of Technology/Science. Vet også at NHH har samme "avtale" med Siv.Øk graden...

5863821[/snapback]

 

Jeg forstår hva du skriver, men det kan tolkes som at de som går master på Dragvoll blir siv inger. Er det det du mener?

Siv ing ble avviklet i 2003 i Norge. Alle som starter studie etter dette, kan ikke kreve å få siv ing grad. Desverre.

Endret av framoeng
Lenke til kommentar
HiST er en helt vanlig høgskole, NTNU er enestående i norge da det gjelder teknisk utdannelse. Ene stedet blir du ingeniør og andre siving. Jobber, lønn og oppgaver deretter.

Velg sted etter hvor høyt du legger lista...

5857160[/snapback]

 

De gradene fins vel ikke lenger. Siden NTH gikk sammen med dragvoll og litt her og der og dannet NTNU, kan man ta det man vil på NTNU. Det er stor forskjell på nivået på dragvoll og gløs..

Enestående og enestående....

5858412[/snapback]

 

De gradene fins fortsatt ved NTNU. Går du ut herifra med 5 årig master studium så har du Siv.Ing grad i tillegg til Master of Technology/Science. Vet også at NHH har samme "avtale" med Siv.Øk graden...

5863821[/snapback]

 

Jeg forstår hva du skriver, men det kan tolkes som at de som går master på Dragvoll blir siv inger. Er det det du mener?

Siv ing ble avviklet i 2003 i Norge. Alle som starter studie etter dette, kan ikke kreve å få siv ing grad. Desverre.

6819510[/snapback]

 

Ved ntnu har du vanlig master og master of technology, som er siving. Ukjent for meg at siving ble avviklet i 2003, men jeg begynte på siving data i 03, og på alle nettsider, alle offisielle skriv fra skolen og egentlig over alt så heter det fortsatt siving. de kaller det også fortsatt for diplomoppgave, og ikke masteroppgave. jeg tror ntnu sidestiller de titlene, de kaller det noen gang for siving/master, men aldri kun master.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...