Gå til innhold

Kopibeskyttelse på egne filmer?


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om et program for å legge kopibeskyttelse på egne filmer som er brent på dvd?? :innocent:

 

Tenkte å selge egenproduserte filmer for å finansiere et nytt kamera vi har kjøpt og vil ikke at vi selger en og plutselig har hele bygda filmen...

Da er poenget liksom borte... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du sende til glassmastering så kan du legge på CSS & evnt macrovision, mener at det riktignok kun funker hvis du bruker DLT og ikke brent dvd som master.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Content-scrambling_system

http://en.wikipedia.org/wiki/Macrovision

 

Som poengtert av chevelle, når ikke milliardindustrien får noe slikt system til fungere så både vi forbrukere og dem blir fornøyd er det vel heller lite trolig at det funker for deg.

 

Ellers er det vel megbekjent uansett lov å ta kopier til eget bruk?

 

Evnt om du brenner alle selv så går det jo feks. ann å lage noen form for microskopisk vannmerking av i menyen på dvd'n så holder du litt styr på hvem du sender til og dermed kan spore det ned til noen få. Evnt om har tid og ork forandre merket for hver gang....så blir det virkelig BUSTED når en lokal gjøk driver å kopiereropp :p

 

Selv har jeg akkurat fått 100kopier av en film jeg laget, ingen form for beskyttelse, satser på at folk kjøper og kjenner mange av de som kjøper det er ikke noe stort problem.

 

Til slutt, sperrene man kan legge på omgås LETT og er mer til irritasjon enn hinder. Jeg kan ikke huske å ha støtt på dvd'r jeg ikke har fått rippet...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har hørt en måte som gjør det vanskelig å rippe/kopiere platen. Er en litt dristig Reodor Felgen-variant. Uansett, når du brenner kan du velge å lage minst 10 minutter med svart (eller logo eller annet) på slutten av filmen din. Grunnen til dette er å brenne mer video enn du egentlig trenger. I og med at DVD-brenningen starter innerst og jobber seg utover, kan du med en meget skarp kniv eller lignende skade den ytterste delen av brenningen. Husk da å skade toppdelen (den med logo/tekst etc.) og ikke bunnen, da dette kun er et beskyttende lag.

 

Da blir det verre å få rippet/kopiert, ettersom maskinen ikke klarer å lese av siste delen av platen! For avspilling i DVD-spilleren vil det ikke være noe problem, i og med at de fleste vil stoppe avspillingen etter at filmen er ferdig.

 

Det er i alle fall det nærmeste jeg har kommet en hjemme-kopi-beskyttelse.

 

/Øystein :cool:

Lenke til kommentar
Til slutt, sperrene man kan legge på omgås LETT og er mer til irritasjon enn hinder. Jeg kan ikke huske å ha støtt på dvd'r jeg ikke har fått rippet...

 

De "røde" dvd platene man leier skal vistnok ikke la seg kopieres :hmm:

5861156[/snapback]

 

Er ikke noe problem med disse heller, bare litt tregere og rippe inn på disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...