Gå til innhold

Ny bærbar: Tundra vs. Asus


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg ny bærbar pc i nærmeste fremtid; og står nå mellom to maskiner:

 

Tundra 1559x (kr. 11795,-) fra PS Data

 

eller

 

ASUS 15.4" ( kr. 12 080,-) fra CSHOP

 

Maskinen skal hovedsakelig brukes til spill, og grafikkort er derfor særlig viktig. Hvordan er Tundraens 'nVidia 6600 MXM 128MB' vi forhold til 'ATI Mobility™ Radeon™ X1600 256MB VRAM ' i Asusen?

 

Hva med prosessorene?

 

Hvilken av disse pcene gir mest valuta for pengene mener dere; hvilken bør jeg gå for?

 

takker selvfølgelig på forhånd for gode vurderinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Asus gir mest for pengene. Den har bedre skjermkort enn Tundra.

5846581[/snapback]

Her oser det over med gode argumenter ;). Men uansett, jeg er enig. Skjermkortet i Asusen er nyere og kraftigere (yter en GOD del bedre). Den har også en dobbelkjerne-prosessor kontra en som Tundraen har. Operativsystem er også inkludert i prisen på Asusen, men ikke i Tundraen (vet ikke om det har noe å si :)). Det eneste jeg synest er minus med Asusen er den lave oppløsningen og 4200 rpms harddisk. Men hvis jeg skulle valgt NÅ, ville jeg gått for Asusen :).

 

Mvh,

Kjetil.

Lenke til kommentar
Asus gir mest for pengene. Den har bedre skjermkort enn Tundra.

5846581[/snapback]

Her oser det over med gode argumenter ;). Men uansett, jeg er enig. Skjermkortet i Asusen er nyere og kraftigere (yter en GOD del bedre). Den har også en dobbelkjerne-prosessor kontra en som Tundraen har. Operativsystem er også inkludert i prisen på Asusen, men ikke i Tundraen (vet ikke om det har noe å si :)). Det eneste jeg synest er minus med Asusen er den lave oppløsningen og 4200 rpms harddisk. Men hvis jeg skulle valgt NÅ, ville jeg gått for Asusen :).

 

Mvh,

Kjetil.

5846817[/snapback]

 

 

Operativsystem er av mindre betydning, men noe minus kan det vel vanskelig være.. ;)

 

Hvor mye har forresten dobbelkjernen i asusen å si i forhold til enkeltkjerneprosessoren i Tundraen? Klarer f.eks spillene å benytte seg av dobbelkjerneteknologien?

Lenke til kommentar
Asus gir mest for pengene. Den har bedre skjermkort enn Tundra.

5846581[/snapback]

Her oser det over med gode argumenter ;). Men uansett, jeg er enig. Skjermkortet i Asusen er nyere og kraftigere (yter en GOD del bedre). Den har også en dobbelkjerne-prosessor kontra en som Tundraen har. Operativsystem er også inkludert i prisen på Asusen, men ikke i Tundraen (vet ikke om det har noe å si :)). Det eneste jeg synest er minus med Asusen er den lave oppløsningen og 4200 rpms harddisk. Men hvis jeg skulle valgt NÅ, ville jeg gått for Asusen :).

 

Mvh,

Kjetil.

5846817[/snapback]

 

Hva så? Jeg gjorde det enkelt og greit. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...