SilentBob Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 er dette overhode mulig? Når jeg skal laste ned finnes d tre valg; Fedora4, fedora3 og andre versjoner av fedora (1 og 2 eller 1, 2 og 5) Jeg har prøvd å instalere alle tre, og det går forholdsvis fint, men når jeg skal starte opp så skjer fint lite. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg er totalt avhengig av å bruke opera, foretrekker faktisk å restarte for å komme meg inn i windows fremfor å bruke mozilla/FF...
olear Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Det enkleste er vel å bare gå til opera.com og last ned en statisk RPM.
RattleBattle Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 start opera i konsollet, tipper at du mangler libqt.
SilentBob Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Skrevet 31. mars 2006 en statisk rpm? er helt fersk på linux... instalerte først opera 8.52 med en fil som het: opera-8.52-20060201.6-shared-qt.i386-en.rpm når jeg så prøvde å åpne fra terminal fikk jeg følgende melding: ERROR: ld.so: object 'libjvm.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded: ignored. ERROR: ld.so: object 'libawt.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded: ignored. /usr/lib/opera/8.52-20060201.6/opera: error while loading shared libraries: libqt-mt.so.3: cannot open shared object file: No such file or directory avinnstalerte og innstalerte 9.00 Preview 2 Build 1635 og det fungerer. MEN jeg får følgende feilmelding når jeg åpner fra terminal: ERROR: ld.so: object 'libjvm.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded: ignored. ERROR: ld.so: object 'libawt.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded: ignored. Noen som kan dekode det for meg? evnt. fortelle meg at det ikke er noe å bekymre seg for
olear Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 (endret) ERROR: ld.so: object 'libjvm.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded: ignored.ERROR: ld.so: object 'libawt.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded: ignored. Betyr bare at du ikke har installert Java og at Opera ikke kan benytte seg av det. Opera 9 fungerte fordi du lastet ned en statisk versjon. Den statiske versjonen innholder Qt som Opera er avhengig av. Endret 31. mars 2006 av olear
kyrsjo Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 awt og jvm er java-ting. Antagelig så har du bare ikke lagt inn java. Ser ut til at opera har loka til deps'a sine (de har glemt å føre opp at opera bruker QT som er KDE-sitt "knappesett" (litt mer enn det, men...)). Ta "yum install libqt" eller legg inn KDE i legg til/fjern programmer.
SilentBob Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Skrevet 31. mars 2006 en annen ting med browsere i linux. Når jeg trykker på tilbake-knappen på musa så hopper den helt tilbake til den første siden (ikke forrige som jeg vil) og når jeg trykker på frem-knappen på musa åpner samme meny seg som om jeg trykker på høyre musetast. Er dette mulig å forandre på? Har en Logitech mx500.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå