Gå til innhold

Har laget partisjon, men får ikke formatert disken


Anbefalte innlegg

Har delt opp 300gb disken min i en partisjon på 30gb og formatert den delen.

Laget også en partisjon på 250gb, men får ikke formatert den delen.

Partisjonerte i partition magic 8 men når jeg velger format partition så fryser programmet og ingen ting skjer.

Prøvde så å formatere ced å høyre klikke på disken i mindatamaskin å velge formater, men der skjer det heller ingen ting.

Noen som vet om en måte jeg kan få formatert den store partisjonen på ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows er instalert på maskinen fra før. Har bare kobla til den nye harddisken og kjørt partition magic 8.

Der fant den hele disken på 276gb jeg tok først 30gb og laget en primary partition, og formaterte denne. Den funker fint.

Så partitionerte jeg resten av plassen på disken, det gikk greit. Men for å få brukt den partitionen skulle jeg formatere den og da henger den ingen ting skjer.

Lenke til kommentar
Windows er instalert på maskinen fra før. Har bare kobla til den nye harddisken og kjørt partition magic 8.

Der fant den hele disken på 276gb jeg tok først 30gb og laget en primary partition, og formaterte denne. Den funker fint.

Så partitionerte jeg resten av plassen på disken, det gikk greit. Men for å få brukt den partitionen skulle jeg formatere den og da henger den ingen ting skjer.

5842461[/snapback]

 

Brukte du partition magic på grunn at windows (xp pro ?) ville initialisere disken med kun som en dynamisk alternativ ? og ikke som primary eller andre partitions former du ønsket?

Er den partition på 30gb i FAT 32 eller i NTFS ?

Kan du slette den partition nr 2 som du prøver å formatere og se om du kan partitionere i windows diskbehandlingen ?

Det vil gi deg litt mer anelse om hva er årsak til problemet som du har og at du kan løse det uten mye ergrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...