Gå til innhold

er C et greit språk og lære for nybegynnere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://en.wikipedia.org/wiki/High_level_language

The term "high-level language" does not imply that the language is always superior to low-level programming languages but rather refers to the higher level of abstraction from machine language. Rather than dealing with registers, memory addresses and call stacks, high-level languages deal with variables, arrays and complex arithmetic or boolean expressions. Other features such as string handling routines, object-oriented language features and file input/output may also be present.
C.

 

..kanskje du burde titte på hva C-versjonen genererer av (relevant, altså ikke boilerplate) ASM-kode....?
"High-level": genererer asm-koden for deg.

 

Døm selv: Ligner C-versjonen mer på Python eller Assembly?

5846692[/snapback]

Dust.. :w00t:

5846983[/snapback]

Du så at C ligner mer på et høynivåspråk enn et lavnivåspråk. Derfor kaller du meg dust. :thumbup:

 

Og dayslepr, jeg skrev ikke den asmkoden.

Endret av tsg1zzn
Lenke til kommentar

tsg1zzn:

du skjønner faktisk ingenting, og jeg har ikke tid til å forklare deg hvorfor (edit: eller i mer detalj hva jeg skal frem til ang. selve saken)

 

edit:

heldigvis er det bare du som taper på dét - spar deg for trollingen; bruk tiden din, og min, til noe annet

Endret av dayslepr
Lenke til kommentar
Men om C ligner med på et høynivåspråk, har ingenting med om det er høynivå eller ikke...

5847123[/snapback]

Du sier:

Ser ut som en sjokolade.

Smaker som en sjokolade.

Har samme konsistens som en sjokolade.

Laget på samme måte som en sjokolade.

Inneholder det samme som en sjokolade.

Men det har ingenting med om det er en sjokolade eller ikke...

 

Et søk på high-level programming language på google gir endel resultater:

 

http://www.webopedia.com/TERM/H/high_level_language.html

A programming language such as C, FORTRAN, or Pascal that enables a programmer to write programs that are more or less independent of a particular type of computer. Such languages are considered high-level because they are closer to human languages and further from machine languages. In contrast, assembly languages are considered low-level because they are very close to machine languages.
C beskrives som høynivå.

 

http://www.answers.com/topic/high-level-programming-language

high-level language:

A machine-independent programming language, such as FORTRAN, COBOL, BASIC, Pascal and C/C++.

C beskrives som høynivå.

 

http://www.liv.ac.uk/HPC/HTMLF90Course/HTM...lidesnode9.html

High-level Programming Languages

 

Assembler code is a Low-Level Language.

 

Fortran 90, FORTRAN 77, ADA, C and Java are High-Level Languages.

C er fortsatt høynivå.

 

http://www.infoplease.com/ce6/sci/A0860536.html

C er fortsatt høynivå.

 

http://computing-dictionary.thefreediction...amming+language

high-level language

 

A machine-independent programming language, such as FORTRAN, COBOL, BASIC, Pascal and C/C++.

Merkelig at et lavnivåspråk som C beskrives som høynivå så mange steder, ikke sant?

 

Hvis enkelte personer har sin helt private definisjon på visse begreper bør de holde seg for gode til å prakke denne på andre ved bruk av slagkraftige argumenter som "dust" og "du skjønner faktisk ingenting".

Lenke til kommentar

prog master: Det er ikke mange ungdomskoler som tillater at man printer ut 104 sider der... Ville sikkert blitt reist en rettsak om noen på skolen min så mye som hadde tenkt tanken. Like greit å kjøpe boka/lese online uansett. Har aldri egentlig falt for tanken på å sitte med hundrevis av av A4 ark, om man så har det i en ringperm eller ikke.

Lenke til kommentar
Ikke et tema jeg brenner for akkurat, men hvis det er slik at C plutselig har blitt et lavnivåspråk vil jeg anta at Java også vil være det samme om 15 år...

5848788[/snapback]

 

 

Nei... ...........

5850297[/snapback]

Tja. Situasjonen er ikke sammenliknbar. Java har meget kraftige abstraksjoner som OO og garbage collection, og befinner seg utrolig langt fra ASM. Men dog, det kan tenkes at automatisk kodegenerering, LISP, og andre abstrakte løsninger vi ikke har hørt om enda er langt mer utbredt om 15-20 år, og da blir Java litt lavnivå i forhold. Man vet aldri; definisjonen av hva som er lavnivå kontra høynivå er flytende, og bestemmes av folks synspunkt -- diskusjoner som denne med andre ord.

 

--Axel.

Endret av Axel``
Lenke til kommentar

Ang. C. Til dere som linker til tilfeldige nettleksikon: Hva artikkelforfatteren av et nettneksikon måtte mene er irrelevant, hans ytringer er da vitterlig like subjektive som mine.

 

Den definitive autoritet på spørsmålet er vel Dennis M. Ritchie, og han sier følgende:

"C is a relativeley 'low level' language." -- Dennis M. Ritchie, The C programming language second edition.

Og dermed burde vi kunne legge den diskusjonen død.

 

edit: Merk at sitatet ovenfor er fra 1988, i dag har definisjonen av hva som er lavnivå flyttet seg videre, noe som forsterker poenget mitt ytterligere.

 

--Axel.

Endret av Axel``
Lenke til kommentar
Ang. C. Til dere som linker til tilfeldige nettleksikon: Hva artikkelforfatteren av et nettneksikon måtte mene er irrelevant, hans ytringer er da vitterlig like subjektive som mine. 

 

Den definitive autoritet på spørsmålet er vel Dennis M. Ritchie, og han sier følgende:

"C is a relativeley 'low level' language." -- Dennis M. Ritchie, The C programming language second edition.

Og dermed burde vi kunne legge den diskusjonen død.

 

edit: Merk at sitatet ovenfor er fra 1988, i dag har definisjonen av hva som er lavnivå flyttet seg videre, noe som forsterker poenget mitt ytterligere.

 

--Axel.

5851092[/snapback]

 

 

Takk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...