Gå til innhold

nok et ipod problem--4 gen click wheel


Anbefalte innlegg

.. som topic sier, jeg har et problem med min ipod. Det begynte før jul, ipoden min bare spant da jeg skulle slå den på, og jeg fikk opp det sedvanlige surtrynet i displayet. Jeg fikk ikke komla meg til å sende den til reperajon før nettopp nå (har apple care protection plan-kjøpte ipoden i 2004). Fikk den tilbake fra reperasjon 28. mars 06, med påfølgende bekjed i papirene om at det var samme ipod dem sendte tilbake fordi dem ikke fant noe galt med den. Greit nok. Den funka da jeg kom hjem.

 

Fulgte stegene til punkt og prikke, installerte nyeste itunes og nyeste software for ipoden min. Itunes spiller sangene mine som aldri før, installasjonen går fint, ipoden dukker opp i itunes og oppdateringen begynner. Så langt vel. Til itunes pluteselig henger, og alt stopper opp. Restarter maskina et par ganger, installerer programvaren på nytt, etc, før jeg ringer support. Snakker med dem en times tid, restarter maskina, avinstallerer/installerer programvare... same story over again.

 

Får nå av og til surtryne på ipoden min. Itunes funker, kan spille sanger. Ipoden funker nå og da, men fikk kun 3 sanger lagt inn. Ipoden blir registert av pcen, men alt (som har med itunes/ipod) går i stå når jeg kobler til ipoden (via usb2.0). Ipoden dukker nå ikke opp i itunes, slik den gjorde i begynnelsen, men ligger som ekstarn harddisk i min datamaskin. Tenkte da at jeg skulle innstallere en galere programvare for ipoden min, da jeg tidligere har sett andre har fått det anbefalt i forumet. Men, finner ikke noe annet en nyeste software. Noen som har tips til hva jeg skal gjøre før jeg klikker mongo over mannskiten?

 

spørs om noe er galt med ipoden, for jeg får i tillegg opp photo import under main menu. men jeg har da ingen photo-ipod. ***ARG!*** for ikke å snakke om video-noe-greia som ligger i menyen min også. Vesjon står som3.1.1. i think. har som sagt tre sanger inne på poden nå, men den vil den ikke spille mer enn når den finner det for godt.

 

Sørgelig langt innlegg dette her, men det er altså like før jeg klikker :mad: .

Det jeg ternger hjelp til:

1. hvordan løse problemet med min gale ipod da support ikke kan hjelpe meg?

 

2. hvis jeg kan hjelpes av gamlere soft/firmware, hvor finner jeg det?

 

 

På forhånd, stor stor takk!

 

Christine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ta bort all iPod-relatert programvare (iTunes/iPod Updater).

2. Last ned siste versjon av iPod Updater.

3. Last ned siste versjon av iTunes.

 

Start iPod Updater, vent i et par sekunder før du plugger inn iPoden din. Trykk så "Gjenopprett" -- følg så instruksjonene på PCen og ikke minst iPoden (mener å huske at man må plugge iPoden til en vanlig strømadapter for å fullføre operasjonen).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ja, den e dau. men nu har det oppstått et nytt problem-usb-korte mitt med firewire og usb2,0 e dødt for allmenn bruk. Så nå nytta det ikke å prøv likavel. ARG.

 

Eller, den e ikke dau, den spilla de 52 sangan som e inne, men hver gang æ skal skift sang eller trykk på den så bli det stopp på alt fra 5 sek- til å ikke start igjen. HMPF!

Kan jo ikke brukes til noe fornuftig i allefall! :mad:

Endret av curud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...