Gå til innhold

1000kr ut vinduet...eller er der håp?


Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke helt om det ble riktig forum dette men prøver..

Det har seg slik at jeg har fra før hatt abonement fra telenor på min fasttelefon. Nå som jeg har fått bredbånd har jeg også skaffet meg et bredbåndstelefoniabonnement(!) fra Telio.

 

Ved en misforståelse ble abonnementet hos Telenor sagt opp før det gamle tlf nr ble portert over til Telio-abonnementet, og jeg har fått nytt nr, noe jeg selvfølgelig ikke ønsker å beholde.

 

Nå sitter jeg altså med skjegget i postkassa og må betale i underkant av 1000 kr for å få gjenopprettet abbonementet hos telenor bare for å få portert nummeret!

 

I den anledning lurte jeg på om det er angrefrist for oppretting av abonnementet hos Telenor. Slik at jeg først kan opprette det igjen, få portert over nummeret, for så å "angre" og få tilbake de 1000 kronene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ba om portering så er vel Telio plikta til å overføre nummeret.

Vet om flere som gir midlertidige nummer i mellomtiden også så får du ditt ekte nummer senere.

Bare kjeft på Telio og be dem få ut fingeren!

5831451[/snapback]

 

Så lenge kunden her har sagt opp nummeret så kan ikke det forventes av Telio å skaffe det tilbake, da kunden ikke lengre er juridisk eier av sitt tidligere telefonnummer.. Ser dessverre ikke en enkel løsning på kundens problem i dette tilfellet!

Lenke til kommentar
Hvis du ba om portering så er vel Telio plikta til å overføre nummeret.

Vet om flere som gir midlertidige nummer i mellomtiden også så får du ditt ekte nummer senere.

Bare kjeft på Telio og be dem få ut fingeren!

5831451[/snapback]

 

Så lenge kunden her har sagt opp nummeret så kan ikke det forventes av Telio å skaffe det tilbake, da kunden ikke lengre er juridisk eier av sitt tidligere telefonnummer.. Ser dessverre ikke en enkel løsning på kundens problem i dette tilfellet!

5831731[/snapback]

 

 

"Ved en misforståelse ble abonnementet hos Telenor sagt opp før det gamle tlf nr ble portert over til Telio-abonnementet, og jeg har fått nytt nr, noe jeg selvfølgelig ikke ønsker å beholde."

 

Kommer litt ann på da... Mener han at han sa det opp ved en missforståelse?

Om avtalen var om portering som han nevner der... Så skal han ikke trenge å si opp sitt gamle abonnement da Telio må melde ifra om at nummeret skal flyttes. Akuratt det samme som portering av mobilnummer.

Vil vel da si at om Telio har feilinformert med å be han si opp sitt gamle abonnement ved portering så er det igjen Telio sin feil som feilinformere sine kunder. For det eneste Telio har gjort er er å opprette et nytt abonnement. Er jo ikke forsøk på portering engang.

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Stemmer det at Telio ba meg si opp abonnementet hos Telenor ja, noe som jeg har skjønt var en stor feil fra deres side!

Har konfrontert de med det, men ble bare ord mot ord...

 

Nå har jeg heldigvis fått smisket meg til hos Telenor å gratis få gjenopprettet abonnementet. Men det skulle fire kundemishandlerer til før det gikk.

Merkelig forskjellig praksis fra person til person må jeg si..

 

Men her er Telio syndebukken.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Stemmer det at Telio ba meg si opp abonnementet hos Telenor ja, noe som jeg har skjønt var en stor feil fra deres side!

Har konfrontert de med det, men ble bare ord mot ord...

 

Nå har jeg heldigvis fått smisket meg til hos Telenor å gratis få gjenopprettet abonnementet. Men det skulle fire kundemishandlerer til før det gikk.

Merkelig forskjellig praksis fra person til person må jeg si..

 

Men her er Telio syndebukken.. :thumbdown:

5832394[/snapback]

 

Selv om det er merkelig med forskjellig praksis fra person til person, så er det jo bra at det ordnet seg til slutt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...