Gå til innhold

2 Mbit linje, og store ping problemer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Sitter på en symetrisk 2 Mbit linje, men i det siste har jeg hadd store ping problemer! Ligger ofte på mellom 2000-4000 ms, og dette er jo helt latterlig!

Har testet linjen flere ganger når dette har skjedd (flere speedometer), og da virker linjen helt fin!

Hva kan være galt? Noen muligheter for å "styre" båndbredde til WoW?

PS: Spiller på Khadgar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann!

Sitter på en symetrisk 2 Mbit linje, men i det siste har jeg hadd store ping problemer! Ligger ofte på mellom 2000-4000 ms, og dette er jo helt latterlig!

Har testet linjen flere ganger når dette har skjedd (flere speedometer), og da virker linjen helt fin!

Hva kan være galt? Noen muligheter for å "styre" båndbredde til WoW?

PS: Spiller på Khadgar.

5826682[/snapback]

Tviler på at det er noen måte å styre båndbredde inne i spillet, men det kan jo hende at den serveren du spiller på er over poppulert, så det blir høy ping. Det finnes jo sider man kan sjekke dette på, t.o.m wow-europes egen hjemmeside.

Skrevet

Argent dawn, som er en av de serverene med mest folk har hatt ping-problemer siste uka vertfall, heldigvis har dette ikke skjedd meg, men alle i raid-communitiet mitt whiner over 2k ping osv.

Skrevet
Tviler på at det er noen måte å styre båndbredde inne i spillet, men det kan jo hende at den serveren du spiller på er over poppulert, så det blir høy ping. Det finnes jo sider man kan sjekke dette på, t.o.m wow-europes egen hjemmeside.

Tenkte heller på et program der man kan styre båndbredde til forskjellige applikasjoner. Problemene oppstår når det er svært lite folk på serveren også. Det er dette som er så rart..

Hadde ikke dette problemet for 3-4 dager siden, dette er noe som har oppstådd de 2 siste dagene. Virker ikke som om det er andre som har lignende problem på denne serveren heller...

Skrevet

Har forsket litt på dette nå, og problemet oppstår på samme måte hver gang. Det er like mye "lagg" overalt, både på tomme sletter og steder med masse folk.

Når jeg logger meg inn, ligger jeg på mellom 50-150 ms. Dette varer i ca 10 min. Etter det, stiger den opp til alt mellom 1500 og 4000 ms. Dette er jo helt latterlig!

Opplever også at det er flere som har lignende problemer.

Jeg har som sagt symmetrisk linje på 2 Mbit/s. Har testet med flere forskjellige speedometer nå, og ligger på 2100-2400 nedlast og 1800-2100 opplast. Så linja er det med andre ord ikke noe galt med.

Har også installert siste drivere til nettverkskortet.

Visst noen opplever eller har opplevd det samme, vil jeg gjerne vite hva som kan gjøres for å fikse dette.

Har ingen mulighet for å spille WoW med 2000 ms latency konstant!

Skrevet
Har forsket litt på dette nå, og problemet oppstår på samme måte hver gang. Det er like mye "lagg" overalt, både på tomme sletter og steder med masse folk.

Når jeg logger meg inn, ligger jeg på mellom 50-150 ms. Dette varer i ca 10 min. Etter det, stiger den opp til alt mellom 1500 og 4000 ms. Dette er jo helt latterlig!

Opplever også at det er flere som har lignende problemer.

Jeg har som sagt symmetrisk linje på 2 Mbit/s. Har testet med flere forskjellige speedometer nå, og ligger på 2100-2400 nedlast og 1800-2100 opplast. Så linja er det med andre ord ikke noe galt med.

Har også installert siste drivere til nettverkskortet.

Visst noen opplever eller har opplevd det samme, vil jeg gjerne vite hva som kan gjøres for å fikse dette.

Har ingen mulighet for å spille WoW med 2000 ms latency konstant!

5829925[/snapback]

Det finnes slike programmer ja. Hvis du går på Nettverks forumet, for du nokk svar der. Jeg har skrevet noen innlegg der med svar.

Skrevet

ikke gå i fellen å tro båndbredde og responstid er avhengig av det samme, du kan ha glimrende nedlastingshastighet og bedriten ping.

gode gamle skoleeksempelet er lastebåten mellom new york og london stappet med disker, mange gigabyte i sekundet båndbredde, men "ping" på et par uker.

Skrevet

og for å elaborere, pingen til wow er kun avhengig av routing-avtalene til din isp, båndbredde spiller ingen rolle.

Skrevet (endret)
og for å elaborere, pingen til wow er kun avhengig av routing-avtalene til din isp, båndbredde spiller ingen rolle.

5830419[/snapback]

Trur nettop det er problemet til trådstarter her.

Om du fortsetter å ha over 500+ i latency i WoW bør du ringe til ISP'en din og høre med de om de vet om problemet eller om det kanskje er noe lokalt hjemme hos deg.

Edit: Kan legge til at jeg selv satt å spilte wow på 300-600ms(på 10mbit linje) et halvt år før jeg tok til motet å ringte til ISP'en og det tok dem rundt 3dager å ordne det for meg hvertfall, nå ser jeg sjelden over 100ms. Ligger til vanlig på rundt 50ms.

Endret av kvitrafn
Skrevet
Trur nettop det er problemet til trådstarter her.

Om du fortsetter å ha over 500+ i latency i WoW bør du ringe til ISP'en din og høre med de om de vet om problemet eller om det kanskje er noe lokalt hjemme hos deg.

Edit: Kan legge til at jeg selv satt å spilte wow på 300-600ms(på 10mbit linje) et halvt år før jeg tok til motet å ringte til ISP'en og det tok dem rundt 3dager å ordne det for meg hvertfall, nå ser jeg sjelden over 100ms. Ligger til vanlig på rundt 50ms.

Hva betyr dette? At ISP`en min har en begrensing på linja mi til serveren til Blizard?

Skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg har glimrende ping de 10-20 første minuttene.. :hmm:

Og for en uke siden kunne jeg spille 5-6 timer uten å være over 150ms! :cry:

Skrevet

Ikke akkurat, men det vil vel si at ISP-en din har en litt klønete rute for informasjonen PC-en din sender ut til WoW serveren. Den må innom mange steder før den når målet.

Skrevet
Ikke akkurat, men det vil vel si at ISP-en din har en litt klønete rute for informasjonen PC-en din sender ut til WoW serveren. Den må innom mange steder før den når målet.

Er det ikke en måte å teste linja til WoW serveren da? Mener jeg har lest det en plass, men husker ikke hvor.. :whistle:

Er faktisk usikker på hvem som er ISP...

Er med i et kabellag, der jeg har kabel-tv og internett ilag.

Skrevet

Klikk på "spørsmålstegnet" inne i WoW (den du klikker på for å sende en ticket). Får ikke kommet inn og gitt deg en god beskrivelse akkurat nå, men du skal kunne finne retningslinjer for hvordan du kan teste linja di mot WoW serveren der. Har gjort det sjøl.

Skrevet
Klikk på "spørsmålstegnet" inne i WoW (den du klikker på for å sende en ticket). Får ikke kommet inn og gitt deg en god beskrivelse akkurat nå, men du skal kunne finne retningslinjer for hvordan du kan teste linja di mot WoW serveren der. Har gjort det sjøl.

Skal prøve dette senere.

Takk for alle svar så langt!

Skrevet

Åpne et kommandovindu (klikk Start, run/kjør og skriv cmd)

Skriv tracert eu.logon.worldofwarcraft.com, evt. kan du pinge ved å skrive ping istedenfor tracert

Skrevet

Det kan jo hende at ISP'en din har noe trøbbel om dagen, så å sjekke status på nettsidene er nok ikke så dumt. Jeg hadde selv problemer for et par dager siden med Tele2, men fant ut at det var dem fremfor meg som hadde problemet (og det var bare over atlanterhavet).

Dersom dette opptrer nøyaktig likt hver gang, dvs. 10 min etter start hver gang eller liknende, så ville jeg undersøkt saken med en telefon til ISP eller en support ticket til GM. Det kan jo hende at du har noe virus eller tull, men det er lite trolig at det gir slike symptomer.

Skrevet

Hvilken ISP har du?

Problemet kan faktisk være serveren også. For noen dager siden startet en laggspike på hele serveren min. Sende rapport, en gm svarte at det var mange servere som slet med dårlig ms osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...