Gå til innhold

Merke ram


Lord Hassan

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting jeg, hvilke av "merke rammene" går for å være best liksom, i forhold til pris/ytelse. Har liksom hørt at kingston f.eks er raskt, men dyrt. etc etc :wink: Twinmos, crucial, apacer.. Help me )

 

En ting til, skal kjøpe meg et nytt hovedkort med kt400 chipset. Skal jeg kjøpe 333mhz ram da eller 400? Tenker liksom på at de nye athlon cpuene vil jo komme med 333 fsb ikke 400. Men kan jeg være "føre var liksom" ved å kjøpe 400?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-26 08:56, skrev Lord Hassan:

er ikke fsb til athlon nå 266? De nye cpuene fra dem skal jo komme med 333 etter det jeg har lest da. Så da lurte jeg å om de senere kanskje kom med 400 så jeg liksom kunne være litt føre var og kjøpe 400, om du skjønner :wink:


 

Lol.. Kommer aldri til å skje. Hvis det er en AMD CPU som får 400mhz fsb, så må det være en senere Clawhammer. Men på en annen side så har jo ikke Clawhammer fsb som vi kjenner den idag. Og Clawhammer passer jo ikke på nåværende hovedkort fordi den har mange flere pinner enn Athlon XP har.

 

Innen den Clawhammer versjonen kommer så er vel DDR 400 avleggs og det er DDR II 666 eller noe som er aktuellt. :razz:

 

_________________

AMD XP 1800+@2000+

Abit KR7A-RAID

512Mb TwinMOS PC2100 DDR

Creative Geforce 3 Ti 500

Quantum Fireball Plus AS 20 GB

2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0

Plextor 40/12/40

Chieftec DX-01BL-D

 

[ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-09-26 09:26 ]

Lenke til kommentar

jeg vil anbefale samsung. på slapps.com har denne brikken fått mye ros. slår til og med cruical, som er en meget annerkjent ram-merke, men er mye dyrere enn samsung og TwinMOS.

 

Samsung-brikken som de har testet på slapps.com får du kjøpt hos pcmax.no til en meget billig penge, nesten like billig som no-name-brukker.

Lenke til kommentar

The liksom big liksom LORD HASSAN:

Du burde LIKSOM vært forsiktig med

å kjøpe samsung brikker fra pcmax.no, de

brikkene som selges der er LIKSOM ikke de samme som slapps.com har testet. Disse var en LIKSOM bedre brikker som klarte cas2 på høyerere hastighet liksom. De som selges idag er dårlige brikker LIKSOM. Men liksom har lest mange reviews av PC2700 DDR-RAM og synes Twinmos 256MB brikker er liksom best. De klarer også cas 2, men vet ikke om det er tilfelle med 512MB brikker LIKSOM

Lenke til kommentar

TwinMOS eller Crucial. De har nesten samme pris nivå.

 

Men det skal være sagt at min 512MB PC2100 ram suger. Klarer ikke 140 fsb en gang. (Altså 280Mhz effektivt med tanke på DDR.) :sad:

 

Og det irriterer meg. Men ikke det at den teite XP1800+ min hadde gått noe lenger da. Eller kanskje jeg hadde greid 1.7Ghz? :roll:

Lenke til kommentar

Mine 2x256 TwinMOS brikker kjørte stabilt på 290MHz(145 bus) så det er ingen tvil om at det er et bra merke. Og prisen er heller ikke så ille.

Skal forresten kjøpe meg en 512MB(TwinMOS seff) brikke i mårra så da blir det 1GB RAM totalt. Burde holde :grin:

 

 

 

Asus A7V8X-RAID

AMD XP2200+

512MB RAM

Gainward Geforce 4 Ti4400 128MB

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-09-26 19:50 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...