Gå til innhold

XFX Geforce 6600GT 128mb - varme problemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme kort og med stock vifta som følgte med hadde jeg mellom 43-45 idle og 50-55 load. Men den vifta bråka så jevlige mye at jeg skaffe meg artic silver v5 og varmen ble 1-2 grader mindre, men mye mer stillere. Så du har nok noe feil på sensor eller dårlig kontakt mellom skjermkorte og vifta.

Lenke til kommentar
Jeg sitter nå med et XFX Geforce 6600GT 128mb som ligger på 75C ved idle og er helt oppe i 126C ved full load.

Det jeg lurte på er om dette er vanlig for dette kortet eller om sensoren er helt på tryne.

5817357[/snapback]

 

For å si det sånn, gpu'n ville ha stoppa før den traff 100C .

Lenke til kommentar
Jeg sitter nå med et XFX Geforce 6600GT 128mb som ligger på 75C ved idle og er helt oppe i 126C ved full load.

Det jeg lurte på er om dette er vanlig for dette kortet eller om sensoren er helt på tryne.

5817357[/snapback]

 

For å si det sånn, gpu'n ville ha stoppa før den traff 100C .

5817581[/snapback]

 

Det var forsåvidt det jeg også trodde, men har ikke vært borti nyere Nvidia kort på 3år nå. Har kjørt ATI i en god stund nå.

Lenke til kommentar
Jeg sitter nå med et XFX Geforce 6600GT 128mb som ligger på 75C ved idle og er helt oppe i 126C ved full load.

Det jeg lurte på er om dette er vanlig for dette kortet eller om sensoren er helt på tryne.

5817357[/snapback]

 

For å si det sånn, gpu'n ville ha stoppa før den traff 100C .

5817581[/snapback]

Kunne kanskje opplevd noe artifacts i spill elns, men 100 grader er ikke faretruende for gpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...