Gå til innhold

<link /> vs <style> for include av CSS filer.


Anbefalte innlegg

Hvilken bruker du?

 

Den mer vanlige varianten med,

<link href="stil.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

 

Eller

<style type="text/css" media="screen">@import "fil.css";</style>

 

Og hvorfor gjør du det? Hvilken er bedre?

 

Jeg for min del bruker <style>, syns det er greiere, spesielt om jeg vil adde et par linjer på kun 1 rar side (eller generert med noe php e.l.)

 

 

Ja, jeg kjeder meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<link href="stil.css" rel="stylesheet" type="text/css">

 

Bruker den, og den er best, så slipper du å ha masse på ALLE sidene. Tenk deg du har 5html filer og du har 2kb med css, skal du ta det i hver fil så blir det 10kb, om du bare har det i egen fil og linker til den blir det bare 2kb.

Lenke til kommentar
<link href="stil.css" rel="stylesheet" type="text/css">

 

Bruker den, og den er best, så slipper du å ha masse på ALLE sidene. Tenk deg du har 5html filer og du har 2kb med css, skal du ta det i hver fil så blir det 10kb, om du bare har det i egen fil og linker til den blir det bare 2kb.

5816601[/snapback]

 

<style type="text/css" media="screen">@import "fil.css";</style> fungerer på samme måte som <link>, og laster ned fila og putter den i cache'n, den putter ikke alt i html'n, og så sender alt til bruker ^^;

Lenke til kommentar
<link> bruker jeg.

Vet ikke hvorfor, synes den er mer "ren", da den andre ikke ser ut som vanlig (X)HTML-kode. @ som ødelegger.

5817030[/snapback]

 

Kanskje ikke så rart at den ikke ser ut som HTML, da det er CSS ^^;

5817186[/snapback]

Vel, den roter til koden, da den ikke er lik som vanlig HTML, og jeg liker å skille HTML og CSS fullstendig :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...