Gå til innhold

TES: Hvor stort er oblivion?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal love deg at spillet er svært. Skal inneholde 9 storbyer, ca 12 mindre settlements, hundrevis av dungeons, forskjellig vegetasjon som skog, fjell, sletter, elver, sjøer etc etc. Vil tippe det tar deg flere timer i reell tid å gå fra den ene enden av kartet til den andre, så her kan du gå rundt å surre i flere måneder om ikke år.

Lenke til kommentar

San Andreas er visstnok 750 square miles, mens Oblivion visstnok er 16 square miles i områder over jorden. Dette iflg et raskt google-søk.

 

Edit: Her er visst mye forskjellig informasjon, noen sier 14 sqm, andre 750 eller 1000 sqm...

 

Jeg synes Oblivion virker uendelig mye større så jeg vil kanskje ikke legge så mye vekt på tallene for GTA SA.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
San Andreas er visstnok 750 square miles, mens Oblivion visstnok er 16 square miles i områder over jorden. Dette iflg et raskt google-søk.

 

Edit: Her er visst mye forskjellig informasjon, noen sier 14 sqm, andre 750 eller 1000 sqm...

 

Jeg synes Oblivion virker uendelig mye større så jeg vil kanskje ikke legge så mye vekt på tallene for GTA SA.

5814781[/snapback]

 

Kan jeg få se den linken? Nekter å tro at SA er 50 ganger større enn Oblivion.

Lenke til kommentar
Kan jeg få se den linken? Nekter å tro at SA er 50 ganger større enn Oblivion.

5814877[/snapback]

Tja, se for deg at du raser avgårde i 200 km/t langs stiene i Oblivion. Hvor lang tid tror du at du ville bruke på å krysse fra den ene enden til den andre? ;) Oblivion føles veldig stort fordi man reiser på hesteryggen eller til fots.

 

Uansett er det ingen tvil om at Oblivion er svært. I GTA:SA kan man stort sett ikke gå inn i bygninger, ingen svære huler du kan utforske, bare masse gater og veier du kan kjøre på og landskap du kan crosse rundt i. Det er ikke i nærheten av Oblivions detaljnivå.

 

Og Oblivion er i alle fall mer enn stort nok. :)

Lenke til kommentar
Kan jeg få se den linken? Nekter å tro at SA er 50 ganger større enn Oblivion.

5814877[/snapback]

Tja, se for deg at du raser avgårde i 200 km/t langs stiene i Oblivion. Hvor lang tid tror du at du ville bruke på å krysse fra den ene enden til den andre? ;) Oblivion føles veldig stort fordi man reiser på hesteryggen eller til fots.

 

Uansett er det ingen tvil om at Oblivion er svært. I GTA:SA kan man stort sett ikke gå inn i bygninger, ingen svære huler du kan utforske, bare masse gater og veier du kan kjøre på og landskap du kan crosse rundt i. Det er ikke i nærheten av Oblivions detaljnivå.

 

Og Oblivion er i alle fall mer enn stort nok. :)

5814976[/snapback]

 

san andreas er 14 sqm og oblivion er 16sqm. ergo Oblivion er større. herregud du tror da ikke at sanandreas er 750-1000sqm?

Lenke til kommentar
San Andreas er visstnok 750 square miles, mens Oblivion visstnok er 16 square miles i områder over jorden. Dette iflg et raskt google-søk.

 

Edit: Her er visst mye forskjellig informasjon, noen sier 14 sqm, andre 750 eller 1000 sqm...

 

Jeg synes Oblivion virker uendelig mye større så jeg vil kanskje ikke legge så mye vekt på tallene for GTA SA.

5814781[/snapback]

 

Kan jeg få se den linken? Nekter å tro at SA er 50 ganger større enn Oblivion.

5814877[/snapback]

 

http://www.gamefaqs.com/console/ps2/review/R80474.html

 

Jeg er også litt skeptisk til den størrelsen, men for å si det slik, en bil i 250 km/t ville nok pløyd gjennom mapet i Oblivion nokså fort.

Lenke til kommentar
Kan jeg få se den linken? Nekter å tro at SA er 50 ganger større enn Oblivion.

5814877[/snapback]

Tja, se for deg at du raser avgårde i 200 km/t langs stiene i Oblivion. Hvor lang tid tror du at du ville bruke på å krysse fra den ene enden til den andre? ;) Oblivion føles veldig stort fordi man reiser på hesteryggen eller til fots.

 

Uansett er det ingen tvil om at Oblivion er svært. I GTA:SA kan man stort sett ikke gå inn i bygninger, ingen svære huler du kan utforske, bare masse gater og veier du kan kjøre på og landskap du kan crosse rundt i. Det er ikke i nærheten av Oblivions detaljnivå.

 

Og Oblivion er i alle fall mer enn stort nok. :)

5814976[/snapback]

 

san andreas er 14 sqm og oblivion er 16sqm. ergo Oblivion er større. herregud du tror da ikke at sanandreas er 750-1000sqm?

5815039[/snapback]

Ok... Tenk litt først: 14 square miles = 14 kvadratmiles = 36,26 kvadratkilometer. Dette betyr igjen at det er 6 - seks kilometer i for eksempel øst-vest retning. Og så tenker du at du kjører i en moderat hastighet (til GTA:SA å være) av 100 km/t. Det betyr at du kan krysse hele GTA:SA på 3 og et halvt minutt. Sist jeg spilte GTA:SA var det ikke mulig...

 

Uansett, antall square miles betyr ikke så fryktelig mye når du sammenligner spill som GTA:SA og Oblivion. Det er innholdet det kommer an på. Å sammenligne antall square miles mellom GTA:SA og neste GTA-spill, hva nå enn det blir, ville gitt mye mer mening.

Lenke til kommentar

*Hvis* GTA SA er ca 750 sq miles, dvs 27,5x27,5 miles = ca 44x44 km så vil det ta ca 14 min å kjøre fra en side til en annen. Lenge siden jeg har spilt, men kanskje stemmer det grovt sett?

 

Nøyaktig, gitt at målene forutsettes å være korrekte:

 

sqrt(750 miles)=27,39x27,39 miles = 43,82x43,82 km.

 

(43,82/200)*60 = 13,146 min = 13 min 9 sek fra en kant 90 grader mot motsatt kant av kartet.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

OK Siterer fra offisielt Game Spot intervju med en av devsene fra Rockstar

 

GS: What is the estimated real-world scale of the game? How big is San Andreas in "real" terms?

 

JW: The map is 6 by 6 kilometers or 36 million square meters. That's just the outside map and doesn't include the interior locations in the game, of which there are many. On top of that, the player is not restricted to the populated area of the map. The player can take a boat or plane and travel in any direction as far as he or she may want.

 

Edit:

Og linken som cybirg kom med var fra leseranmeldelse og kan ikke regnes som offisiell.

Endret av DP Rusher
Lenke til kommentar
Ok... Tenk litt først: 14 square miles = 14 kvadratmiles = 36,26 kvadratkilometer. Dette betyr igjen at det er 6 - seks kilometer i for eksempel øst-vest retning. Og så tenker du at du kjører i en moderat hastighet (til GTA:SA å være) av 100 km/t. Det betyr at du kan krysse hele GTA:SA på 3 og et halvt minutt. Sist jeg spilte GTA:SA var det ikke mulig...

5815150[/snapback]

 

Hvis du kjører i 100 km/t i en rett strekning (er ingen helt rette strekninger i SA) vil jeg tro du klarer det fint på 3 og et halvt minutt. San Andreas er ikke så stort som du egentlig skulle tro det heller.

Lenke til kommentar
Hvis du kjører i 100 km/t i en rett strekning (er ingen helt rette strekninger i SA) vil jeg tro du klarer det fint på 3 og et halvt minutt. San Andreas er ikke så stort som du egentlig skulle tro det heller.

5815352[/snapback]

Ok, jeg gir meg. :) Uansett mener jeg fortsatt det er innholdet som teller, og der er jeg av den klare oppfatning av at Oblivion sitt innhold er betydelig mer interessant. ;)

Endret av baltie
Lenke til kommentar

Kanskje litt OT i denne tråden, men...

 

Har vel aldri spilt denne typen spill, men grafikken virker så bra at spillet ser iteressant ut. (Jeg spiller generellt veldig lite)..

Men, så vidt jeg har funnet ut er dette et single player game, (det er jo GTA, som er nevnt i denne tråden også)..

Så hva består morroa i da da? Springe rundt å lete etter ting? Løse oppgaver?

 

Pr. i dag er i grunnen online-spill det eneste som er morro, for å sette det litt på spissen...

 

Men, bra visuell opplevelse kan være nok til å kjøpe spillet det.. :)

Endret av 6502
Lenke til kommentar

vel i motseting til WOW og andre MP spill, har oblivion en ganske krevende slåssing, du må bruke musa og tastene sammen for å banke ting og tank, så det blir liksom ikke kjedelig, har selv ikke fått helt taket på sverd slåssing.

 

ellers er jo historien uslålig og stemingen fantastik.

 

har spillt 18 timer og har så vitt kommet inn i spillet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...