Gå til innhold

Hjernen & drømmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg må være hjerneskadet eller noe. Alle snakker om life-like drømmer med høyt detaljenivå. Alle mine drømmer er veldig.. tåkete og enkle. Jeg kan aldri huske å hatt en drøm som involverer muntlig kommunikasjon, hvertfall ikke på noe nivå slik som å snakke med andre mennesker i drømmene mine. Drømmene mine er stort sett visuelle, men har opplevet å blande inn musikk i drømmene mine når jeg har slappet av til musikk.

Foresten, mine drømmer virker utrolig korte i varighet, i motsetning til dere andres drømmer  :hmm:

5818210[/snapback]

 

Jeg kan nesten garantere at det bare har med å lære seg å faktisk huske drømmene. Alle drømmer (omtrent) er like realistiske og langvarige, problemet er at man visker ut alt når man våkner og har bare noen dårlige minner igjen. Men det er forholdsvis lett å trene opp hukommelsen, bare å tenke nøye gjennom drømmer / skrive ned hver morgen, analysere og rett og slett bare være bevisst på dem, og bare etter noen få dager vil du merke fremskritt. Overbevis også deg selv (når du legger deg) om at du kommer til å huske drømmene når du våkner.

Lenke til kommentar

Har oppførselen min i drømmene mine noe som helst likheter med slik jeg ville oppført meg i en lignende virkelig situasjon?

 

Når jeg drømmer så drømmer jeg stort set om ting som ikke er vanlig at skjer meg (det er det jeg husker vertfal). Foreksempel at jeg eller andre er i stor fare og masse action og slikt, hvor jeg egentlig ofte er modig i drømmene mine. Men når jeg noen få ganger får noen fete drømmer om fine kvinnfolk så blir jeg flau i drømmene og flykter eller viker unna(sikkelig irriterende)

Lenke til kommentar
Har oppførselen min i drømmene mine noe som helst likheter med slik jeg ville oppført meg i en lignende virkelig situasjon?

5915648[/snapback]

 

Håper ikke det..

Hadde en drøm for et par måneder siden, der det var en fyr som jobba på hurtigruta. Men, han var egentlig ikke en fyr, bare en robot som så ut som et menneske. I alle fall så var robotfyren servitør, og brukte å stjele sølvbestikket som gjestene hadde brukt til å spise med. Deretter tok han bestikket med til leiligheten sin, og gjemte det i en plastpose han hadde under et løst bord i gulvet.

Roboten hadde også en kjæreste (som var et ekte menneske), og jeg og hun teama opp (hadde oss sikkert også litt, men akkurat det er jeg litt usikker på), og skulle ta sølvbestikket. Idet hun satt med hånda nedi hullet i gulvet og skulle fiske opp fangsten kom han robotfyren inn og tok oss på fersken. Tilfeldigvis lå det en spade i stua (:p), og jeg tok den og gav han et realt kakk. Men, det gjorde jo ingenting, for han var jo en robot, så det var jo ikke som om man hadde gjort noe galt, egentlig.

 

Så, drømmetydere - er jeg en tulling? :D

Lenke til kommentar

Jeg har for tiden hatt 2 typer av drømmer, den ene typen foregår slik at jeg plutselig befinner meg i en samtale om et eller annet. Jeg husker aldri at jeg har drømt noe av dette før jeg et par dager senere har akkurat samme samtalen med samme gjengen. "Deja vu" kalles det vel, men jeg opplever det HELE tiden.

 

Den andre er slik at jeg er veldig liten, eller så er ballene rundt meg veldig store. De ruller rundt mens jeg må løpe vekk for å ikke bli most, den avsluttes hver gang med at jeg faller dritlenge utfor et stup som plutselig bare dukker opp.

Lenke til kommentar

har hørt ett sted at du drømmer for å "katagorisere" og fordøye det som har skjedd rundt deg.. Det sies også at de som husker drømmene sine etter at de har våknet ofte har problemer som hodepine andre kontinuerlige smerter/sykdommer

 

forresten har jeg og slike "deja vu" opplevelser... hadde de spessiellt mye før.. ikke så mye nå lengere... for eksempel drømmte jeg at en som nå er bestekameraten min satt i trappa på skolen for første gang :yes:

Endret av FaO
Lenke til kommentar

Husker ikke så mye av drømmene mine egentlig annet enn korte glimt. Marerittene i barneårene derimot...

 

Husker bl.a. en gang jeg drømte at vegvesenet av en eller annen grunn skulle anlegge asfalt på rommet mitt, husker jeg så tydelig så de la utover den svarte massen, så de gule maskinene. A mor kom raskt inn på rommet og jeg spurte hvorfor de holdt på med å asfaltere. Fikk aldri noe svar på det nei :dontgetit:.

 

En annen gang hadde jeg i drømme fått det for meg at det var en sint snerrende tiger, tiger i form og farge, men størrelse til en litt lodden huskatt, som stod oppå kommoden like inntil senga. Jeg følte den var klar til å hoppe på meg og bite hver gang jeg snudde meg unna så jeg passet å titte bort på den hvert annet sekund (den var skitskummel så turde jo ikke se på den hele tiden), men så plutselig bykset den til å hogg meg i nakken og jeg hylskrek, fattern stormer inn på rommet og greier, og han fikk da roet meg ned antar jeg, men han kunne ikke forlate rommet mitt før han hadde stabla de usynlige små ekskene langs med og oppover veggen... :roll: Så våknet jeg da heldigvis til slutt :yes:

 

Har hatt mange mareritt da jeg var liten :p

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Jeg har hatt mange syke drømmer, men den sykeste må va vært da jeg slaktet familien min. Som i drømmen var onde zombi kopier av mine foreldre og søsken, jeg ble treng opp i ett jørne av rommet til foreldrene mine, så plutselig hadde jeg en høygaffel i hendene og så slaktet jeg hele gjengen. Var ikke bare familien, men også mange andre ukjennte som hadde kommet inn i huset.

Jeg har også drømt at katten min prøvde å ta livet av meg, den hadde vel rabies eller noe slikt, i drømmen lignet den veldig på en slange i ansiktet. Jeg forsvarte meg og så vrengte jeg den vistnokk :ermm:

Endret av citric
Lenke til kommentar
Jeg har hatt mange syke drømmer, men den sykeste må va vært da jeg slaktet familien min. Som i drømmen var onde zombi kopier av mine foreldre og søsken, jeg ble treng opp i ett jørne av rommet til foreldrene mine, så plutselig hadde jeg en høygaffel i hendene og så slaktet jeg hele gjengen. Var ikke bare familien, men også mange andre ukjennte som hadde kommet inn i huset.

Jeg har også drømt at katten min prøvde å ta livet av meg, den hadde vel rabies eller noe slikt, i drømmen lignet den veldig på en slange i ansiktet. Jeg forsvarte meg og så vrengte jeg den vistnokk  :ermm:

5952995[/snapback]

 

Har du spelt for mye Zombi spill? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...