Gå til innhold

PC starter ikke med ny PSU


Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å innstallere en trust pw-5200 PSU. Alle ledninger passer perfekt men når jeg trykker på on-knappen starter viftene i lav hastighet i ca to sekunder, før alt blir dødt.

 

Har sjekket tilkoblingene og alt ser fint ut...

 

Når jeg kobler på den gamle psu'en funker alt fint igjen.

 

Er det noen lure triks jeg ikke vet om? Eller kan det være noe galt med "trusten", som forøvrig er helt ny.

 

Hovedkort: Msi Mainboard S-754 nForce4

CPU: AMD CPU Sempron 3400+

Kabinett: Qtec Case Midi Tower

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg forsøker å innstallere en trust pw-5200 PSU. Alle ledninger passer perfekt men når jeg trykker på on-knappen starter viftene i lav hastighet i ca to sekunder, før alt blir dødt.

 

Har sjekket tilkoblingene og alt ser fint ut...

 

Når jeg kobler på den gamle psu'en funker alt fint igjen.

 

Er det noen lure triks jeg ikke vet om? Eller kan det være noe galt med "trusten", som forøvrig er helt ny.

 

Hovedkort: Msi Mainboard S-754 nForce4

CPU: AMD CPU Sempron 3400+

Kabinett: Qtec Case Midi Tower

5812174[/snapback]

 

mulig det er en feil med den ja.. Send den tilbake du=)

Lenke til kommentar
Ta en binders eller lignende og kortslutt grønn og jord (svart). Tror det er pinne 14 og 15 elr.no og se om den starter opp. Btw, jeg sliter med det samme på skolen. Den virker med binders, men ikke F* om den vil start når jeg kobler den opp.

5813337[/snapback]

Hei. Takk for svar :)

 

Jeg leste i på forumet her at jeg kunne "jumpstarte" PSU'en. Det kan jeg godt gjøre men, jeg er litt usikker på hvorfor jeg skal gjøre dette. Selv om den starter når jeg jumpstarter den så virker den jo fremdeles ikke med pc'en.

 

Prøvde den på en annen pc også, men den virket ikke på den heller.

 

Tror nok jeg heller mot at det er noe galt med PSU'en, selv om den i følge klisteret på PSU'en er passert kvaliteteskontrollen...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk PSU'en testa i butikken og de mente at den virket. Jeg forsøkte da igjen å koble PSU'en på to pc'er men uten at de startet.

 

Forsøkte PSU'en på en tredje pc som den virket helt fint på. PSU'en som jeg tok ut fra den 3. pc'en virket fint på begge de to andre pc'ene.

 

Konklusjonen er at PSU'en virket på et ASUS KN4-e DELUXE hovedkort, mens det ikke virket på ASUS A7N8x Deluxe eller MSI K8N Neo3-FSR.

 

Jeg syntes dette er merkelig siden alle er streite hovedkort.

 

Noen som vet hva det kan skyldes at noen PSU'er virker med noen hovedkort men ikke med andre?

Lenke til kommentar
Jeg fikk PSU'en testa i butikken og de mente at den virket. Jeg forsøkte da igjen å koble PSU'en på to pc'er men uten at de startet.

 

Forsøkte PSU'en på en tredje pc som den virket helt fint på. PSU'en som jeg tok ut fra den 3. pc'en virket fint på  begge de to andre pc'ene.

 

Konklusjonen er at PSU'en virket på et ASUS KN4-e DELUXE hovedkort, mens det ikke virket på ASUS A7N8x Deluxe eller MSI K8N Neo3-FSR.

 

Jeg syntes dette er merkelig siden alle er streite hovedkort.

 

Noen som vet hva det kan skyldes at noen PSU'er virker med noen hovedkort men ikke med andre?

5895382[/snapback]

 

 

hmm :hmm:

strømforsyninger får noe som heter Power good signal fra hovedkort for å starte opp.

tydligvis at psu`n er "litt" kresen på hovedkort.

 

hvis du har prøvd psu på flere hovedkort uten at det fyrer opp, hadde jeg krevd å få byttet

i en annen strømforsyning evt. heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...