Gå til innhold

oppgradere pc minn!


Anbefalte innlegg

Har akkuratt posta dette på ett annet forum men ingen respons. Derfor limer jeg bare inn fra det jeg skrev der!

 

 

Hey. This will be my 2nd post about his... My first post is already at page 16 or sumfin...

I've been doin a lot of thinkin about upgrading my PC lately, and this is what i have come up with. Any help and i would be very grateful!

 

I've got: (the ones with, *is being replaced, - stays, -* maybe replaced)

*Intel Celeron Pentium 4 Prosessor, 2.53

*MSI 915 NEO-F Mainboard

-*Kingston ValueR DDR-DIMM 1024MB RAM

-*PowerColor Radeon X800GT 256Mb

-APLUS Case Qubic, Midi Tower

-350 w Powersupply

-Samsung SpinPoint 200BG Hard disc SATA2.

 

 

FOR NOW I'VE DECIDED TO GET: BTW the website is on norwegian... so if u dunno norwegian... dont read :p

 

maincard: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 -1,295kr

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305190&cks=ACC

 

Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte -3,150kr

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309861

 

Ram (shud i get this or more of my old): TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs -1,299kr

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301825&cks=ACC

 

Graphics:

Thinkin of buyin later due to money limits. (thinkin of maybe getting x1900Xtx 512Mb or 7900gt 512Mb)

 

 

 

All of this for: 5744 nok.

All of this for: 860,43 usd.

 

Does this sound any good then?

Wud i be able to upgrande this with a quite hefty Graphis card later, or have i missed sumthin?

And more importantly, does this fit well together?

 

 

Any help is GREATLY appreciated!

Thank u so much for any help i get!

 

(BTW im Norwegian, so sorry for any grammar stuff)

Tusen hjertelig for all hjelp.

 

 

Hard-Disc:

What kind of Hard-Disc would work? ANything?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehh, jeg er bare 15 år.

 

Men seriøst engelsken din suger noe inderlig.

 

Wud i be able to upgrande this with a quite hefty Graphis card later, or have i missed sumthin?

 

Herregud! Først skriver du slæng (noe som er greit), men this with a quite hefty...

 

Herlighet, dårlig ordforråd?

 

Les flere engelskbøker, begynner å kaste opp når jeg leser sånt.

Jeg mente det ikke bare til deg, men til alle de andre. Som såvidt klarer engelsk og skriver det. Men kommer med tonnevis av feil.

 

GRR!

 

Jeg er jo bare 15, og får alltid 6 i muntlig og 5 i skriftig..:S

Lenke til kommentar
Ehh, jeg er bare 15 år.

 

Men seriøst engelsken din suger noe inderlig.

 

Wud i be able to upgrande this with a quite hefty Graphis card later, or have i missed sumthin?

 

Herregud! Først skriver du slæng (noe som er greit), men this with a quite hefty...

 

Herlighet, dårlig ordforråd?

 

Les flere engelskbøker, begynner å kaste opp når jeg leser sånt.

Jeg mente det ikke bare til deg, men til alle de andre. Som såvidt klarer engelsk og skriver det. Men kommer med tonnevis av feil.

 

GRR!

 

Jeg er jo bare 15, og får alltid 6 i muntlig og 5 i skriftig..:S

5808116[/snapback]

 

For å svare på dette kan jeg vel si at jeg er 17 år, og har aldri fått mindre enn 5 på noen engelskprøve i mitt liv, heller ikke på spansk. Men det jeg ikke skjønner, er at hvis du er så heidundrane god i engelsk som du sier :p hvorfor har du da ett problem med å lese dette?

 

Når jeg skriver ett innlegg her, skriver jeg vel ikke til ett par små gnålere som ikke svarer på det jeg spør om, men som heller kritiserer åssen jeg skriver det, nettop fordi de ikke kan det jeg spurte om.

 

At du bare er 15 synes du nok er ganske bra tenker jeg? Men når du skriver dette og tror du er bedre enn de fleste bare fordi du kan noen regler, så ser du ikke noe mer ut som en 12 åring enn en 15 åring spør du meg.

 

En til deg:

guacamoley! memba holli oye n jaws iz on da loo 4 youuuu,,, olo, (jawz da guy not da shark) lol init ppz. BahBahBah lol :tease:

Lenke til kommentar

jeg kan vel hjelpe til med oppsettet jeg da, siden du allerede har folk som klager på de dårlige engelsk kunnskapene dine :p

 

hovedkort: kjøp asus a8n sli premium, bedre ytelse, støyfritt osv.

 

cpu: ville kanskje valgt en 3800+ istede for 4200+, gir mer for penga.

 

ram: jeg hadde verken gått for ny twinmos eller oppgradert kingston rammen. mitt valg er enten corsair value eller ocz value. mest fordi twinmos ikke er så bra som det engang var og kingston har svakere ytelse. dessuten må du jo nesten kjøre 4 brikker dersom du kjøper 1gb til av de, noe amd ikke er så glad i. altså det var enten OCZ eller Corsair value ;)

 

du bør også belage deg på å bytte ut strømforskyninga. delvis fordi den helt sikkert blir noe svak med et high end grafikk kort, og fordi den (sannsynligvis) er av den gamle standarden, altså ikke 24 pin atx 2.0 eller nyere.

 

kan anbefale seasonic, mist, hiper, ocz. ca 450 watt eller mer, og sterke +12v linjer. spør om du trenger mer detaljert forklaring på noe ;)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

jeg har nettop fått beskjed om å kjøpe 4400+ istedenfor 3800 så er ikke helt sikker,

men med hovedkortet har du nok ett poeng, men har ikke så masse penger da.

 

poenget ditt om rammen er notert.

 

strømforsyninga glemte jeg å poste:

Seasonic S12 Strømforsyning 600W

 

begynner ting å se litt bedre ut da?

 

Takk for hjelpen

Nei jeg tenker ikke på deg Nasir91-som-ikke-svarer-men-bare-klager

Lenke til kommentar

:w00t: Da har jeg kommet opp med:

 

Hovedkort:

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 -1,295kr

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305190&cks=ACC

 

Prosessor:AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte -3,995kr

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309862

 

Ram:Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB -1,449kr

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309659

 

Strømforsyning:

Seasonic S12 Strømforsyning 600W, 120mm Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, SLI, 20/24pin -1,298kr

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314759

 

Pris:

8037kr + frakt

 

Tror jeg holder meg til dette... må jo også overtale stefar, til å hjelpe meg litt økonomisk. Koster jo 8037kr + frakt :p

 

Ser det greit ut? Kjøper da altså ett GeForce 7900GT senere, også kansjke enda ett en stund etter det, vi får se...

Lenke til kommentar
jeg hadde valgt en hpier 580watt type R psu og asus a8n sli premium. og så hadde jeg nok handla fra en annen webshop, som f.eks netshop. de er nok billigere på det meste.

5809078[/snapback]

 

er det noen merkbar forskjell på psu'ene?

og noen sier premium og noen sier Deluxe... jeg tenker på begge :p

på NetShop sparte jeg faktisk bare ca 70 kr....

Lenke til kommentar
Ehh, jeg er bare 15 år.

 

Men seriøst engelsken din suger noe inderlig.

 

Wud i be able to upgrande this with a quite hefty Graphis card later, or have i missed sumthin?

 

Herregud! Først skriver du slæng (noe som er greit), men this with a quite hefty...

 

Herlighet, dårlig ordforråd?

 

Les flere engelskbøker, begynner å kaste opp når jeg leser sånt.

Jeg mente det ikke bare til deg, men til alle de andre. Som såvidt klarer engelsk og skriver det. Men kommer med tonnevis av feil.

 

GRR!

 

Jeg er jo bare 15, og får alltid 6 i muntlig og 5 i skriftig..:S

5808116[/snapback]

 

For å svare på dette kan jeg vel si at jeg er 17 år, og har aldri fått mindre enn 5 på noen engelskprøve i mitt liv, heller ikke på spansk. Men det jeg ikke skjønner, er at hvis du er så heidundrane god i engelsk som du sier :p hvorfor har du da ett problem med å lese dette?

 

Når jeg skriver ett innlegg her, skriver jeg vel ikke til ett par små gnålere som ikke svarer på det jeg spør om, men som heller kritiserer åssen jeg skriver det, nettop fordi de ikke kan det jeg spurte om.

 

At du bare er 15 synes du nok er ganske bra tenker jeg? Men når du skriver dette og tror du er bedre enn de fleste bare fordi du kan noen regler, så ser du ikke noe mer ut som en 12 åring enn en 15 åring spør du meg.

 

En til deg:

guacamoley! memba holli oye n jaws iz on da loo 4 youuuu,,, olo, (jawz da guy not da shark) lol init ppz. BahBahBah lol :tease:

5808465[/snapback]

 

 

Du vil få flere svar hvis du prøver å skrive mer korrekt.

 

Du ville ikke stått engang på ei engelskprøve med det du skrev i den første posten.

Lenke til kommentar
Du vil få flere svar hvis du prøver å skrive mer korrekt.

 

Du ville ikke stått engang på ei engelskprøve med det du skrev i den første posten.

5809144[/snapback]

 

Er ikke det å skrive korrekt som opptar meg, heller det at folk skjønner det jeg skriver, når jeg har prøver o.l. skiver jeg jo selvfølgelig helt annerledes.

 

Men det har jo egentlig ingenting med spørsmålene mine å gjøre, har det?

Mvh, Meg :p

Lenke til kommentar
jeg hadde valgt en hpier 580watt type R psu og asus a8n sli premium. og så hadde jeg nok handla fra en annen webshop, som f.eks netshop. de er nok billigere på det meste.

5809078[/snapback]

 

er det noen merkbar forskjell på psu'ene?

og noen sier premium og noen sier Deluxe... jeg tenker på begge :p

på NetShop sparte jeg faktisk bare ca 70 kr....

5809130[/snapback]

merkbar forskjell? ja sku tro det, hiperen er ganske stillegående, men jeg tror seasonicen bråker litt. og selv om seasonicen kanskje er en av de beste psuene på markedet, så er ikke hiperen langt bak, og med tanke på prisforskjellen så er det ikke så vanskelig å velge.

 

premium kortet er bedre fordi det har bedre ytelse, dvs klokker lengre med stramme innstillinger og sånt. dessuten er det heat pipe på det, så det har ingen plagsom liten vifte på ørten 1000 rpm.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

spar 1500 kr kjøp 3800 disse extra 512 cache ryktes det er lite extra ytelse

som dem sier spar penger skaff en hiper

 

så får du med en 7900 idag, ikke senere,

 

HTT200x10=2000mhz 1.4 volt

HT1000 RAM DIVIDER 200mhz/htt

 

HTT240x10=2400mhz 1.45 volt

HT800 RAM DIVIDER 166mhz/htt

 

fra 2ghz til 2.4 sannsynlig fungere. grei OC evt sett på en KJØLER av bedre sort

hvis det må til, ingen vits å betale 1500 kr for 200mhzx2 512x2 cache, hvis du ikke har så mye penger som du skulle ønske. bare et tips.

 

bare for å vise hva muligheter du har hvis du bekymrer deg om hastighet. effektiv 4ghz.

 

:nei::no::no::nei::no::tease::D:tease:

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...