Gå til innhold

TES: Stor ripe i Oblivion dvd-plata, hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte Oblivion til X-box 360 i dag. Nå har jeg et stort problem. Jeg har Maskina stående ganske nær beina mine (jeg har den koblet til en pc skjerm ved siden av pcn min) og jeg veltet den ved et uhell. Den veltet ikke helt den bare dultet borti veggen. Når jeg prøvde å spille istad fryste spillet noen ganger så jeg tok ut plata for å sjekke. Der så jeg at det var en feit stripe som går rundt hele plata, ganske dyp også.

Hva kan jeg gjøre? Jeg vet at dette er 100% min egen skyld så jeg tviler på at jeg får igjen nytt eksemplar i butikken (Spiderman i Trondheim). Finnes det noe reperasjons utstyr ellernoe? Litt kjipt å måtte hive et spill til 600kr etter å ha spillt det i 2 timer...

Edit: Denne bør kanskje gå i "spørsmål og svar" kategorien, sorry moderatorer...

Endret av Klyde frog
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Edit: Denne bør kanskje gå i "spørsmål og svar" kategorien, sorry moderatorer...

5806476[/snapback]

Nesten, den skal i "Spillforum - for de mest omdiskuterte > The Elder Scrolls". Tråden flyttes dit.

Skrevet

Hva kan jeg gjøre? Jeg vet at dette er 100% min egen skyld så jeg tviler på at jeg får igjen nytt eksemplar i butikken (Spiderman i Trondheim). Finnes det noe reperasjons utstyr ellernoe? Litt kjipt å måtte hive et spill til 600kr etter å ha spillt det i 2 timer...

Tror det skal gå bra, men du må nok ta kontakt med distributøren direkte. Det er innholdet på dvd'en du har betalt for, ikke selve plata.

Et tips: Ikke la 360'en være i stående posisjon ;)

Skrevet

Samme skjedde meg enagang. Med Call of duty2.

Feit ripe som gikk i en sirkel rundt hele plata.

Da fikk jeg låne sånn et CD DVD repair kit.

Kjørte Spillet igjennom der ca 15 ganger. Da virket det..

Du har sikkert en kompis som har et sånt kit.

Skrevet

5806476[/snapback]

Nesten, den skal i "Spillforum - for de mest omdiskuterte > The Elder Scrolls". Tråden flyttes dit.

5806523[/snapback]

Det er vel ikke et spillfpesifikt spørsmål? Går vel mer på lagringsmedier, ettersom spørsmålet går på hvordan en skadet plate kan repareres, eller generelt spørsmål om hvordan få en ny versjon av programvare dersom man har lisens/skadet plate?
Skrevet

Hvis du er heldig med betjeningen, kan det hende de skaffer deg en ny cd - det er verdt et forsøk. Det skal nemlig ikke mye til før de får bytta plata opp mot produsenten...

Skrevet

Jeg spør imorra om jeg kan få nytt eksemplar hos Spiderman, det er verdt et forsøk. Hvis jeg ikke får det så kjøper jeg et repair kit, har endel DVD`r som trenger å mekkes på uansett.

Takk for kjappe svar :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...