Gå til innhold

TES: Problemer med Oblivion


Anbefalte innlegg

SPillet kræsjet da jeg skulle spille, så jeg måtte reinstallere spillet. Men da jeg skulle reinstallere spillet fikk jeg denne feilmld her:

error10me.jpg

 

Så jeg får ikke reinstallert eller installere spillet. Så frustrerende. Har prøvd å fjerne det manuelt også, men til ingen nytte.

Endret av vizit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan folk ikke lese readme filene?

 

-Installation Issue

If you repeatedly uninstall and re-install Oblivion, certain systems will display an error message if you try to uninstall Oblivion again. To fix this, put your Oblivion disk in and run setup.exe. This will clear up the error and you can uninstall and reinstall the game.

 

Bare kjør setup.exe fra cd'en så skulle det være i orden.

 

*Skriker ut i frustrasjon*

Lenke til kommentar
Jeg får tilfeldige kræsjer til desktop fra alt mellom 2 minutter til et kvarter ut i spillet. Har lagt inn nyeste drivere for skjerm- og hovedkort, men ingen forskjell. Noen som har opplevd (og evt. løst) det samme? :hmm:

5811731[/snapback]

 

 

Jeg og blir kasta til desktop etter en liten stund, noen ganger før jeg loade gamen! La inn nye skermkortdrivere og alt.

Du mener den meldinga der det står "ikke send" "send rapport" eller noe sånt?

 

HVis noen veit en løsning, hjelp meg!

 

 

Er det ingen som har en løsning, bortsett fra og formatere pcen, begynner å bli plagsomt!

Endret av The_dark_lord
Lenke til kommentar

Har det samme problemet da jeg prøvde å spille den på laptopen.

 

Som jeg har lest så ligger vel feilen i skjermkortet, at spillet ikke støtter det.

Q:    I am getting a "failed to initialize renderer" message when I try to start Oblivion.

A:  The message, "failed to initialize renderer" usually indicates that you do not have supported video card required for the game. Make sure you have one of these supported cards:

 

Supported Video Card Chipsets:

 

      * ATI X1900 series

      * ATI X1800 series

      * ATI X1600 series

      * ATI X1300 series

      * ATI X850 series

      * ATI x800 series

      * ATI x700 series

      * ATI x600 series

      * ATI Radeon 9800 series

      * ATI Radeon 9700 series

      * ATI Radeon 9600 series

      * ATI Radeon 9500 series

      * NVIDIA GeForce 7800 series

      * NVIDIA GeForce 6800 series

      * NVIDIA GeForce 6600 series

      * NVIDIA GeForce 6200 series

      * NVIDIA GeForce FX series

 

If you have one of these cards, make sure you have the latest drivers installed.

Endret av vizit
Lenke til kommentar
Du mener den meldinga der det står "ikke send" "send rapport" eller noe sånt?

5812165[/snapback]

Jepp, akkurat den, ja... :(

5813124[/snapback]

 

Jeg får også denne, men varierer når den kommer.. alt fra 2-3 timer inne i spillet til 10min, for så å ikke komme.

 

Inatt låste pc'n seg når jeg prøvde å avslutte Oblvion :(

Lenke til kommentar

Får bare henge meg på her. Har nettopp begynt å spille på en ny pc bestående av XP 4200+, 2 gb ram og 7900 gtx :dribble:

 

Spiller med ALT (everything) på maks, men har i løpet av ca 3 timers spilling blitt kastet ut av spillet 2 ganger. Den ene gangen slo maskinen seg bare helt av, den andre gangen ble hele skjermen fylt av vakre men merkelige farger, og kunne ikke gjøre noe. Skal spille mer og se om problemet utarter seg :mad:

 

 

Hva med dere andre som hadde problemer, er det slik enda?

Lenke til kommentar

spillet har en del stabilitets problemer med en del maskinvare og softwarekonfigurasjoner ja. Men jeg håper at det på en eller annen magisk måte får støtte for mer en bare ati og nvidia kort :p laptoppen mine cruiser igjennom alt av reccomneded specs untatt grafikkkort.. (DØ INTEGRERT CRAP DØ)

Lenke til kommentar

Jeg satt og spilte det igår også(selfølgelig) etter at dataen hadde fått hvilt en dag. Da jeg fyrte opp spillet igjen, kom jeg glatt inn, jeg satt og venta nervøst mens jeg spilte på at at spillet skulle kresje. Men utrolig nok skjedde ikke dette. De gangene spillet kræsja da hadde dataen stått på i flere døgn, så tror det er problemet, ivertfal på min data.

 

Så nå kan jeg spille spillet, med den spilleopplevelsen som det skal spilles med! :D

Lenke til kommentar
Får bare henge meg på her. Har nettopp begynt å spille på en ny pc bestående av XP 4200+, 2 gb ram og 7900 gtx  :dribble:

 

Spiller med ALT (everything) på maks, men har i løpet av ca 3 timers spilling blitt kastet ut av spillet 2 ganger. Den ene gangen slo maskinen seg bare helt av, den andre gangen ble hele skjermen fylt av vakre men merkelige farger, og kunne ikke gjøre noe. Skal spille mer og se om problemet utarter seg  :mad:

 

 

Hva med dere andre som hadde problemer, er det slik enda?

5818040[/snapback]

 

Hei! Tror jeg vet hva problemet ditt kan være. Har opplevd makan selv. Ta med skjermkortet ditt til en lokal dataforhandler eller der du kjøpte det og få det testet. Det er stor sjanse for at det er en feil på det, som forrårsaker kræsj. Det gjelder alt som er tung grafikk-påkjennelse for kortet ditt. (hos meg kræsjet pcen både under spilling og når jeg så film etc.) Det at pcen din skrur seg av av seg selv, er en innebygget funksjon i windows, for å forhindre skade på datautstyret, når noe låser seg. Håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...