Gå til innhold

Problem : DVD-ROM og Oblivion


Anbefalte innlegg

Når jeg setter Oblivion spill DVD'en i min 16x DVD-ROM fra LG vil DVD-ROMen ikke lese den. Det kommer en klikkelyd med jevne mellomrom, men det er ikke mulig å få se innholdet på DVD'en i Windows utforsker.

 

Jeg prøvde samme DVD i damas laptop og der startet den opp med en gang. Jeg trodde da at det skyldtes at DVD-spilleren er for treg, men brukermanualen hevder den kjører på 16x. Bonus-DVD'en spilles fint av, men det er jo bare en film.

 

Er det noen her som kjenner problemet og kan hjelpe meg med en god løsning? :)

 

 

EDIT: Nå har jeg prøvd å brenne en kopi av DVD'en. Denne vil DVD-spilleren lese og starter installasjonen. Men nå kommer det selvsagt en CRC-feil tidlig i installasjonen. Kan det skyldes kopibeskyttelse?

 

Prøver å installere spillet på damas pc og den er allerede langt forbi dit jeg kom med min pc.

Endret av gallec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har opplevd noe lignende med min NEC 3520A. Prøvde å restarte maskinen, men fikk fortsatt ikke tilgang til Oblivion DVDen. Trodde da at DVD-spilleren var ødelagt, men satte i en CD-R og den leste den fint. Når jeg da satte i Oblivion DVDen igjen fungerte den plutselig. Har aldri opplevd noe lignende med andre DVD'er. Kanskje det er noe med selve Oblivion DVD'en?

Lenke til kommentar
Når jeg setter Oblivion spill DVD'en i min 16x DVD-ROM fra LG vil DVD-ROMen ikke lese den. Det kommer en klikkelyd med jevne mellomrom, men det er ikke mulig å få se innholdet på DVD'en i Windows utforsker.

 

Jeg prøvde samme DVD i damas laptop og der startet den opp med en gang. Jeg trodde da at det skyldtes at DVD-spilleren er for treg, men brukermanualen hevder den kjører på 16x. Bonus-DVD'en spilles fint av, men det er jo bare en film.

 

Er det noen her som kjenner problemet og kan hjelpe meg med en god løsning? :)

 

 

EDIT: Nå har jeg prøvd å brenne en kopi av DVD'en. Denne vil DVD-spilleren lese og starter installasjonen. Men nå kommer det selvsagt en CRC-feil tidlig i installasjonen. Kan det skyldes kopibeskyttelse?

 

Prøver å installere spillet på damas pc og den er allerede langt forbi dit jeg kom med min pc.

5804528[/snapback]

 

Er det DVD-rom du har eller har du noen form for cd/dvdbrenner også på den?

uansett så har jeg hatt problemer med enkelte spill,filmer på den ene dvd-brenneren min så jeg kjøpte en dvd-rom som alt da funka på.

 

løsmingen er vel å kjøpe en ny da det ikke koster allverden

 

kanskje den er utslitt også? gammel?

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar :)

 

Jeg prøvde med å kjøpe meg DVD-brenner (så har jeg DVD- og CD-RW-brenner ;)) og det fungerte veldig fint i brenneren...

 

Det er fortsatt den eneste DVD'en som ikke har fungert i LG'en, så jeg syns vel det var en litt dyr løsning.

 

Så nå er det bare kjøpe seg nytt hovedkort, prosessor, ram og skjermkort siden skjermkortet mitt ikke støttes av spillet.

Lenke til kommentar
Er det DVD-rom du har eller har du noen form for cd/dvdbrenner også på den?

uansett så har jeg hatt problemer med enkelte spill,filmer på den ene dvd-brenneren min så jeg kjøpte en dvd-rom som alt da funka på.

 

løsmingen er vel å kjøpe en ny da det ikke koster allverden

 

kanskje den er utslitt også? gammel?

 

Det er en DVD-ROM og bare det, men den har drøye tre år på baken, så den er vel ikke av nyeste sort, nei. Men den kjører andre DVD'er lett, selv om jeg skal innrømme at jeg ikke har kjørt så mange data-DVD'er på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...