Gå til innhold

Musikkavspillinprog for deling av musikk på 2 pcer


Anbefalte innlegg

Jeg har 2 pcer. En hovedpc og en mediacenter pc. Jeg har prøvd å finne et musikkavspillings program som jeg kan bruke på begge, men ha filene på hovedpcen min. Jeg kan selvfølgelig bruke winamp, men jeg vil ha en funksjon som gjør at jeg kan sitte på min hovedpc og legge sanger i forskjellige spillelister enkelt. Som f.eks at jeg hører en sang som hadde passet som "easy listening" eller kanskje festmusikk til mediacenter pcen, så kan jeg bare høyreklikke på sangen og velge at den skal legge seg i den rette playlisten. På mediacenteret vil jeg gjerne ha den samme strukturen; at jeg har all musikk i bibliotektet som ligger på hovedpcen og i tillegg har spillelistene lett tilgjengelig. Slik at jeg kan "bytte" mellom bibliotek og spillelister med et klikk.

 

Programmet trenger også å være leselig på tven (har en 32" med 960x ettellerannet i oppløsning) Er også veldig fint om det er lett å bruke med tastatur uten mus. Det jeg liker med winamp er at man kan trykke "j" så får man opp søkboksen. Så når man finner en sang kan man bare trykke på "q" så legges den som neste på lista. Men dette med enqueue er ikke nødvendig om man lett kan legge sangen til en spilleliste som passer musikktypen (legge til manuelt). Er ikke supernødvendig, men hadde vært fint om spillelistene på hovedpcen også ble oppdatert om jeg la til noen sanger fra medicenter pcen.

 

Noen som har vært borti et slikt program ? :hmm:

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk det til med mediamonkey, fungerer faktisk akkuratt slik jeg ville ha det. La bare til like nettverks disker på begge pcene, og la til disse i mediamonkey. Eneste problemet er at det er veldig liten skrift i mediamonkey. Noen som vet om et skin som har større skrift slik at det er lettere å lese på tven ?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Hvis du har montert nettverksdiskene så er det vel samme pokker hvilken spiller du bruker?

 

iTunes har en funksjon for deling av musikk som også er implementert i andre spillere, f.eks. Rhythmbox(vet ikke om denne finnes til Windows). Om du aktiverer denne funksjonen så vil spillelista i iTunes også være tilgjengelig for andre datamaskiner i nettverket som har en spiller som bruker denne funksjonen.

Lenke til kommentar

Det du gjør da er å redigere fonts.ini som ligger i skinnet ditt. Da må du først gjøre det til zip-format ved å forandre filendelsen på .wsz skinnet ditt (forklaring på dette ligger på forrige side).

 

Fontstørrelsen som er i det skinnet er 8, 14 vil passe fint for deg.

 

Og ja, jeg kan gjøre det for deg hvis du ikke klarer det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...