MrBjoern Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 er det mulig og lage en slags send mail form som man kan sende mail fra uten og instalere noen mail på maskinen. Så vis noen sender en mail vil mailen se slik ut: Til: [email protected] Fra: [email protected] Tittel: test Og nå kommer selve mailen Navn: en eller annen Mail: [email protected] Det du vil si: Jeg har sendt denne mailen fordi jeg hadde lyst. Som dere ser så er til og fra mailen den samme. Altså mailen sendes fra deg selv vis noen forstår. Er dette vanskelig og få til? Og må jeg fikse masse på serveren? Håper veldig på svar
mikk- Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Dersom man ikke gidder å sette seg inn i mail(): Epleweb > Php > Email contact form
backup Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Eller hvis du helst ikke vil installere noe som helst, da kan du eventuelt bruke en av dem mange anonyme remailere som er på internett. Google for eksempel med søkebegrepet "anonymous remailer", og du får mye du kan se nærmere på.
gather Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Denne hører vel hjemme i PHP-kategorien eller en annen serverside kategori. Dette er nok ikke mulig å oppnå uten bruk av serverside kode av en eller annen form.
MrBjoern Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Skrevet 24. mars 2006 glemte vel og si at det helst ikke burde være i php eller noe annet server script serveren til kompisen min støtter ikke server script (burde domeneshop ta seg sammen) som en annen mulighet kan man vel legge bare mail scriptet på en gratis server med støtte for php. PS Tusen takk for alle svar
HoaXed Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 (endret) Ganske enkelt vis du har en nedlastet mail script, da følger det ofte med en mailaction fil. Hvor en variabel heter $sendtil = "[email protected]". Lag bare en ny textboks inne i formen til kontaktscriptet. Gi den id'en mail. Så går du tilbake til variabelen $sendtil og skriver = "$mail" Funker enkelt og greit Du kan da sende mail fra det hvite hus vis du vil. Bare husk at en rask sjekk på "oppskrifte" til mailen avslører mailen lett EDIT: I php Endret 28. mars 2006 av HoaXed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå