Gå til innhold

Ugjennkjennelig språk i Windows


Anbefalte innlegg

Fikk meg nettopp bredbånd (8mbps!!!) og mens dette blei innstallert ble brannmuren slått av. Jeg surfet og lastet ned og glemte helt at brannmuren var nede. Fikk masse virus, slo på brannmuren og ble kvitt alle virusa med hjelp av virusprogrammer. Men da ble problemet at språket i Windows ble forandret til merkelige tegn som ikke har noe med språk å gjör. Et siste skrik fra viruset för d ble slettet?

 

Har prövd å forandre dette til normalt på 'Control panel'-'Regional and Language options', men dette hjalp ikke noe.

 

Er det noen der ute som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som ett virus eller Spyware som du ikke har fått fjerna. En annen mulighet er hijack av systemet, programmer som starter under boot up, og som overstyrer alle innstillinger gjort av deg.

Vil tro at problemet fikser seg selv ved en grundig reinnstall, dvs. formater disken, og installer os fra scratch....Kanskje litt arbeid, veit...Men det fikser det meste.

Lenke til kommentar

Om det er et realistisk alternativ, hadde jeg re-formatert og installert Windows på nytt siden du tror du har hatt alskens uhumskheter innom maskinen. Det vil du også spare tid på vil jeg tro. 3 timer til å installere windows/oppdatere/installere programmer kontra bruke en eller flere dager på å spørre rundt om kring og prøve et dusin forskjellige fremgangsmåter for å få reparert maskinen. Sistnevnte er også mindre sannsynlig at vil fikse alt.

 

Font problemet ditt kan skyldes noe/noen har slettet/lagt til fonter i windows' fontmappe. Om du har tilgang på Windows standard fontsett, se om du kan få sammenlignet/byttet tilbake.

Lenke til kommentar

:hmm: hvis disse tegn ser ut som mislykke japanske/kineske tegn istedet for å ø og æ, så har jeg vært ute for sånt ca 2 år siden og fant aldri ut av det.

 

holdt på i flere uker, (sendte mail til microsoft, var innom flere forum )

til slutt reinstallerte jeg windows og ble kvitt problemet.

 

merkelig nok var problemet bare i IE ikke i FireFox og Opera.

 

lykke til

Lenke til kommentar

Heisann folkens, takk for gode svar!!

 

Tror du hadde rett squabbish, jeg gikk inn på c:windows/fonts. der fant jeg en noen mistenksome filer som jeg slettet, og etter restart av maskinen var alt ok!

 

Skikkeli letta nå som jeg kan bruke selve windows igjen....

 

 

Takk, zuViking

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...