cyriax Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Er det noen som har en Linksys WRT54G router stående bak et telenor modem og får det til å fungere? I såfall hvilket modem har dere? Gjerne et det er mulig å få tak på. Har selv Speedtouch 580i. Det fungere ikke. Mister forbindelsen ofte
TaZ Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 (endret) Står Speedtouch 580i i bridge? Deaktivert DHCP i linksysen? Oppdatert Linksysen med nyeste firmware? Prøvd å bytte kanal?(finn ledig kanal med http://www.netstumbler.com/) Er det bare på det tråløse du mister forbinnelsen eller også via kabel? Endret 23. mars 2006 av taz
cyriax Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 Har du:Deaktivert DHCP i linksysen? Oppdatert Linksysen med nyeste firmware? Prøvd å bytte kanal?(finn ledig kanal med http://www.netstumbler.com/) Er det bare på det tråløse du mister forbinnelsen eller også via kabel? 5797690[/snapback] Jeg har oppgradert firmware. Jeg har ikke deaktivert DHCP, jeg har heller ikke byttet kanal (usikker på hvordan dette gjøres) Kjører ikke med kabel i det heletatt så det vet jeg ikke. Jeg får kontakt med Linksys når jeg mister forbindelsen ut. Hvis jeg feks prøver å pinge VG får jeg ikke kontakt. Speedtouch modemet er satt opp som bridge.
mkon Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 (endret) cyriax: Hadde samme feil da jeg skulle sette opp denne ruteren hos en. Du må gjøre følgende: Oppdatere Firmware ( www.linksys.org ) Dette forde den v 5 som du har kjøpt har eldre firmware som har bug i PPPoe tilkoblingen. Dette rettes i den nye firmwaren som er ute. Mhv. Mats Edit: Si hvilken versjon du har...har testet alle:P Endret 23. mars 2006 av darkz
cyriax Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 cyriax: Hadde samme feil da jeg skulle sette opp denne ruteren hos en. Du må gjøre følgende: Oppdatere Firmware ( www.linksys.org ) Dette forde den v 5 som du har kjøpt har eldre firmware som har bug i PPPoe tilkoblingen. Dette rettes i den nye firmwaren som er ute. Mhv. Mats Edit: Si hvilken versjon du har...har testet alle:P 5797711[/snapback] Jeg har versjon 1.00.6. Har du evt en direkte link til firmware. Har litt problemer med tysk. Skal jeg gjøre noe annet en å oppgradere firmware? Skal jeg følge noen av de andre anbefalingene?
cyriax Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 cyriax: Hadde samme feil da jeg skulle sette opp denne ruteren hos en. Du må gjøre følgende: Oppdatere Firmware ( www.linksys.org ) Dette forde den v 5 som du har kjøpt har eldre firmware som har bug i PPPoe tilkoblingen. Dette rettes i den nye firmwaren som er ute. Mhv. Mats Edit: Si hvilken versjon du har...har testet alle:P 5797711[/snapback] Jeg har versjon 1.00.6. Har du evt en direkte link til firmware. Har litt problemer med tysk. Skal jeg gjøre noe annet en å oppgradere firmware? Skal jeg følge noen av de andre anbefalingene? 5797978[/snapback] Noen som vet noe mer?
mkon Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Hva slags router versjon er det da? v5? isåfall er den firmwaren den nyeste, men den retta alle feila her. Testet med telenor PPPOE
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå