Gå til innhold

PhysX PPU - Real-Time footage fra spill.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vet denne burde gå i hardware forumet, men for det første så har det ikke kommet et ppu-forum og for det andre så er det videoene av G.R.A.W og Cellfactor som er det mest interessante med dette. :!:

Sjekk de filmene

Aldri hørt om Cellfactor før bortsett fra noen shabby bilder på gamespot, men det du ser i den filmen der ser jo rett og slett helt fenomenalt ut. Se også på forskjellen i G.R.A.W.

Er ikke helt begeistret over at vi i fremtiden må kjøpe et ekstra kort til 1000-3000kr for å spille spill, men filmene taler for seg selv. :p

Edit: Dette er for sykt og fortjener ikke sin egen tråd: AI Accelerator

Et kort som tar seg av AI i spill, jaha.

Edit2: Faktisk ganske artige de filmene AI-acceleratorsida har å by på også. :)

-TwiiK

Endret av TwiiK
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvor skal vi putte alle disse kortene hen? Blir jo færre og færre PCI-slotter på hovedkortene jo :).

Først SLI, så dualcore, fysikk og snart AI...det neste blir "distrubuted gaming" der du har to eller flere fysiske maskiner med fiberlinjer mellom seg som deler på oppgavene. "..Battlefield 4942 System req: Min 4x QuadCore computers with fiberlinks each with quad SLI. 16x recommended) :)

Skrevet (endret)

Dette ser jo bare genialt, Jeg hadde uten tvil bladd ut 1000-3000Kr for dette.

Ikke bare gir det heftig fysikk, men det fjerner stress fra CPU'en.

Slik slipper vi jo at spill blir CPU begrenset. Da er det bare å vente på at noen skal begynne å produsere kortene stand-alone. Nå ekisterer de jo bare i salg gjennom DELL, Alienware og Falcon.

Lurer også på hvilken port det skal bruke. En standard PCI? Vil ikke hastigheten begrense det i såfall? Nyere hovedkort har jo støtte for 2X PCI-E.

Jeg har iverfall plass til et til. *Glede seg*

Edit

http://www.gamespot.com/news/2005/03/08/news_6119895.html

Deilig eller hva? litt informasjon som jeg fant ut. At de vil kunne kjøre på både PCI-E 1x/4x og standar PCI.

Endret av Spjeld
Skrevet

Kjempeinteressant med fysikkkortet fra Ageia. Bare så synd at hvis jeg vil ha det "i dag"... så må jeg bla opp med i underkant av 10.000USD til Dell. :mad:

Greit.. du får litt "rusk" med på kjøpet, men likevel... :whistle:

*dra frem salve med tålmodighet og smøre seg*

Skrevet

Hadde jo meget lyst på dette, men nå må jeg finne frem pengeboka, som ligger vetskremt under sofaen etter at den så prisen på en Dell Renegade.

*lokker med en femtikroning*

Anyway

Dette ser jo meget bra ut. Tror nok at next gen spill kommer til å bli enda mer realistisk i forhold til hva vi har i dag.

Skrevet (endret)
Kan man koble denne til X360 etterpå. Eller er det døfødt?

5798808[/snapback]

Tror vel ikke det lar seg gjøre, annet enn at tilsvarende kretser benyttes i fremtidige versjoner av Xbox.

Nå er vel 360 i den situasjonen at den har mer enn nok hestekrefter fra før av. Man må bare vente til utviklerne har lært seg å benytte dem.

Endret av b-urn
Skrevet

i 2006vil mange spill har støtte for dual core cpu,vil ikke behoved for ppu kort falle litt bort.vil ikke mange bruke den andre cpu til blant annet fysikk da?

men vist man kan ha et fysikk kort og bruke dual core cpu til andre ting i spill,som feks ai,lyd så hadde det vært kult.

Skrevet
i 2006vil mange spill har støtte for dual core cpu,vil ikke behoved for ppu kort falle litt bort.vil ikke mange bruke den andre cpu til blant annet fysikk da?

men vist man kan ha et fysikk kort og bruke dual core cpu til andre ting i spill,som feks ai,lyd så hadde det vært kult.

5802699[/snapback]

Nei. En dedikert PPU ( eller GPU, AIPU etc ) vil være mye kjappere til sitt formål enn en General Purpose ( norsk ord? ) CPU-kjerne.

PCen begynner så smått å minne litt om en vår tids Amiga. :p

Med Amigaen så hendte det at CPU'en satt over arbeid til en av tilleggskretsene, for så å stå og vente til denne var ferdig , før CPUen gikk videre.

Om noe, så måtte det vel være at behovet for en kjappere CPU ( teoretisk sett ) faller bort, ettersom det meste av det krevende arbeidet kan settes over til andre prosseseringsenheter. I virkeligheten vil man vel bare finne nye bruksområder for CPU, ettersom den avlastes for arbeidsoppgaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...