Gå til innhold

TES: Imponert over Bethesdas sikkerhet rundt piratkopi


Anbefalte innlegg

Synest det er helt tragisk at spillet ikke har bedre kopibeskyttelse! Har selv forhåndsbestillt, men det blir jo nesten for dumt å kjøpe noe som er så lett tilgjengelig.

 

Hvorfor ikke bare gjøre det avhengig av nett eller noe lignende. På samme måte som wow, bf osv..   Er vel vanskelig i et spill som oblivion, men slik det er nå er det for teit..

5797847[/snapback]

Dette må da være årets mest idiotiske utsagn. Så man bør ødelegge brukerrettigetene/skape problemer for ærlige brukere fordi en eller annen gjøk mener at dersom det er enkelt tilgjengelig så kan man bare bryte loven og forsyne seg? Latterlig.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synest det er helt tragisk at spillet ikke har bedre kopibeskyttelse! Har selv forhåndsbestillt, men det blir jo nesten for dumt å kjøpe noe som er så lett tilgjengelig.

 

Hvorfor ikke bare gjøre det avhengig av nett eller noe lignende. På samme måte som wow, bf osv..  Er vel vanskelig i et spill som oblivion, men slik det er nå er det for teit..

5797847[/snapback]

 

Er det noe som irriterer meg er det kopisperrer, skjønner ikke at du synes dette er negativt. Alle nye kopisperrer går BARE, og jeg gjentar, BARE ut over de som kjøper spillet. De som laster ned spillet kommer seg lett rundt sperren uansett hva produsentene finner på.

5797922[/snapback]

 

er enig med folket her som sier at et skikkelig spill kjøper man og dermed basta. Men alle har ikke den moralen, det er liten tvil om at mange elder scrolls fans nøyer seg med piratkopien noe som fører til tapte midler for produsentene og kanskje færre, dårligere utgivelser.

 

Når det gjelder kopisperren som du nevner er det så og si ikke et eneste online spill man kan cracke og spille på nett uten original cd key.

Hadde vært artig med et online system som gjorde oblivion like avhengig av original cd key som online spill. Om dette lar seg gjøre tviler jeg vel litt på, men at det hadde blitt solgt mye mer spill er det ikke tvil om.

Lenke til kommentar
Synest det er helt tragisk at spillet ikke har bedre kopibeskyttelse! Har selv forhåndsbestillt, men det blir jo nesten for dumt å kjøpe noe som er så lett tilgjengelig.

 

Hvorfor ikke bare gjøre det avhengig av nett eller noe lignende. På samme måte som wow, bf osv..  Er vel vanskelig i et spill som oblivion, men slik det er nå er det for teit..

5797847[/snapback]

Dette må da være årets mest idiotiske utsagn. Så man bør ødelegge brukerrettigetene/skape problemer for ærlige brukere fordi en eller annen gjøk mener at dersom det er enkelt tilgjengelig så kan man bare bryte loven og forsyne seg? Latterlig.

5797985[/snapback]

 

 

Hvorfor ødelegger det brukerrettighetene dine ? Ja du måtte hatt internett, og ja det hadde jo skapt problemer, men skaperne av spillet hadde i det minste fått de pengene dem fortjener

 

Du vet like godt som alle andre at folk forsyner seg uansett hvor lovlig det er.

 

 

Edit: En lite rundt på 2 torrent viser at spillet er lastet til sammen 9000 ganger fra disse to, si at 10% hadde kjøpt spillet med en "uknekkelig" beskyttelse -> 900 kopier solgt..

Endret av Pheonix
Lenke til kommentar
Hvorfor ødelegger det brukerrettighetene dine ?  Ja du måtte hatt internett, og ja det hadde jo skapt problemer, men skaperne av spillet hadde i det minste fått de pengene dem fortjener

 

Du vet like godt som alle andre at folk forsyner seg uansett hvor lovlig det er.

 

 

Edit: En lite rundt på 2 torrent viser at spillet er lastet til sammen 9000 ganger fra disse to, si at 10% hadde kjøpt spillet med en "uknekkelig" beskyttelse -> 900 kopier solgt..

5798006[/snapback]

Forbrukerrettighetene mine blir ødelagt fordi bruker-sperren er laget for å forhindre backup av egen kopi.

At noen alltid vil forsyne seg, enten det er lov eller ikke, er selvsagt sant. Dog stopper ikke bruker-sperrer dise personene uansett. De finner alltid en måte å komme seg rundt. Det er først og fremst de ærlige personene som får problemer med bruker-sperrene fordi det kun er disse som blir utsatt for dem.

Og tallene dine sier jo absolutt null og niks om hvor mange som ville kjøpt spillet dersom de ikke fikk lastet det ned, det blir kun spekulasjoner. Men igjen, hva hindrer de personene som absolutt ikke vil betale for spillet å feks. gå til en butikk og rappe spillet, dersom det var umlig å kopiere?

Lenke til kommentar
Synest det er helt tragisk at spillet ikke har bedre kopibeskyttelse! Har selv forhåndsbestillt, men det blir jo nesten for dumt å kjøpe noe som er så lett tilgjengelig.

 

Hvorfor ikke bare gjøre det avhengig av nett eller noe lignende. På samme måte som wow, bf osv..  Er vel vanskelig i et spill som oblivion, men slik det er nå er det for teit..

5797847[/snapback]

Dette må da være årets mest idiotiske utsagn. Så man bør ødelegge brukerrettigetene/skape problemer for ærlige brukere fordi en eller annen gjøk mener at dersom det er enkelt tilgjengelig så kan man bare bryte loven og forsyne seg? Latterlig.

5797985[/snapback]

 

 

Hvorfor ødelegger det brukerrettighetene dine ? Ja du måtte hatt internett, og ja det hadde jo skapt problemer, men skaperne av spillet hadde i det minste fått de pengene dem fortjener

 

Du vet like godt som alle andre at folk forsyner seg uansett hvor lovlig det er.

 

 

Edit: En lite rundt på 2 torrent viser at spillet er lastet til sammen 9000 ganger fra disse to, si at 10% hadde kjøpt spillet med en "uknekkelig" beskyttelse -> 900 kopier solgt..

5798006[/snapback]

 

 

Vel, GalCiv2, har solgt over all forventning, og dette er delvis i grunn fordi de ikke har kopibeskyttelse, og er enkelt å kjøpe og laste ned fra nettet. Har sett mange på galciv forumet som har kjøpt spillet nettopp pga av ingen kopibeskyttelse, fordi de endeligføler at de blir behandlet som kunder, og ikke en haug med potensielle kriminelle. Dette spillet lå også på 7 plass sist uke over de mest solgte spillene i USA, og dette mest pga at folk (kjøpere) har spredd info om spillet. Det er jo heller ingen bakdel at utviklerne nesten daglig lager poster om de siste utviklingene i spillet, og stadig gir ut nye oppdateringer som er basert på innspill fra kundene.

 

Når det gjelder kopibeskyttelse, så har jo ikke programvare det heller. Tenk hvis du hver gang du skulle starte feks Word, så måtte du putte en CD i, nei, håper Stardock starter en ny trend der vi blir behandlet som kunder og ikke kriminelle. Er ihverfall glad det finnes No-cd cracks, disse laster jeg ned til alle mine kjøpte spill

Lenke til kommentar
Synest det er helt tragisk at spillet ikke har bedre kopibeskyttelse! Har selv forhåndsbestillt, men det blir jo nesten for dumt å kjøpe noe som er så lett tilgjengelig.

 

Hvorfor ikke bare gjøre det avhengig av nett eller noe lignende. På samme måte som wow, bf osv..  Er vel vanskelig i et spill som oblivion, men slik det er nå er det for teit..

5797847[/snapback]

 

Er det noe som irriterer meg er det kopisperrer, skjønner ikke at du synes dette er negativt. Alle nye kopisperrer går BARE, og jeg gjentar, BARE ut over de som kjøper spillet. De som laster ned spillet kommer seg lett rundt sperren uansett hva produsentene finner på.

5797922[/snapback]

 

er enig med folket her som sier at et skikkelig spill kjøper man og dermed basta. Men alle har ikke den moralen, det er liten tvil om at mange elder scrolls fans nøyer seg med piratkopien noe som fører til tapte midler for produsentene og kanskje færre, dårligere utgivelser.

 

Når det gjelder kopisperren som du nevner er det så og si ikke et eneste online spill man kan cracke og spille på nett uten original cd key.

Hadde vært artig med et online system som gjorde oblivion like avhengig av original cd key som online spill. Om dette lar seg gjøre tviler jeg vel litt på, men at det hadde blitt solgt mye mer spill er det ikke tvil om.

5797990[/snapback]

 

Nå må du tenke deg om her. Grunnen til at man ikke kan spille disse spillene online uten CD-Key er at man gjerne vil spille på servere sammen med andre. Både BF2, Counterstrike , WoW osv. kan spilles på nett med piratkopierte utgaver, men bare på "piratservere", derfor er dette ikke like attraktivt.

 

Oblivion skal du IKKE spille med andre spillere, så løsningene for en cracker er:

1: Den mest sannsynlige, rett og slett fjerne den delen av spillet som krever at den logger opp mot en server.

2: Lage et fake serverprogram som gjerne kjøres lokalt, som den kobler opp mot og tror er autorisasjonserveren.

Lenke til kommentar

Er veldig glad for at Oblivion ikke har en hysterisk kopisperre som bare skaper masse ekstra arbeid og irritasjon hos lovlige kunder. Piratene vil jo som sagt bare unngå disse, og allikevel få tak i spillet gratis. Jeg mener at spillprodusenter definitivt bør satse hardt på å bruke pengene på å lage et skikkelig, samleverdig spill istedenfor å pøse ut penger på alle mulige kopisperrer. Hvis spillet faktisk er bra og forseggjort, vil folk kjøpe det uansett!

 

Jeg kjøper alltid spill/filmer/cd'er jeg mener er gode produkter og som jeg respekterer. Et produkt må enten faktisk være gjennomført bra eller tilby noe mer enn pirat-versjonen kan for at folk flest skal bli fristet til å kjøpe det. Er veldig mange halvveis ferdige produkter som blir solgt i butikkene til 5-600 kroner, som gir middels underholdning i et par timer, så går i glemmeboken. Skjønner veldig godt at folk ikke gidder betale såpass mye for disse.

Lenke til kommentar

Kopibeskyttelse vs brukerrettigheter er ikke spesifikt for spill, Sony og andre store multimedia-aktører forsøker jo f.eks. stadig å belemre produktene sine kopisperre, DRM og alt hva det nå er.

 

Sluttresultatet av slikt nesten alltid det samme; det gjør livet mer surt for ærlige forbrukere (til den grad at mange velger å piratkopiere ISTEDET), pirater får tak i tingene likevel. (Online-spill der du trenger nøkkel er et unntakstilfelle, som nevnt over).

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Kopibeskyttelse er jo en god tanke. Men mange ganger skaper det store problemer å kjøre spillene hvis man har "blacklista" dvd brennere eller andre programmer osv. Må gjøre masse dritt for å få det til å starte. Half life 2 er et eksempel på et spill med unødvendig mye kopisperre. Folk som lasta det ned kunne bare installere det med en gang, mens jeg måtte slite med at spillet ikke ville lese dvd disken siden det var en brenner. I tillegg til den dekrypterings driten.

 

Ender med at de som legger ut spill releases på nettet knekker kopibeskyttelsen med en gang uansett, og jeg vil tro de fleste gamere spanderer noen hundringser i året på et ordentlig bra spill uansett....

Lenke til kommentar

Min mening: Kjøp orginalspillet, fordi da støtter man utviklerene av TS4: Oblivion. Hvis alle laster det ned og ingen kjøper spillet. Så blir det kanskje ikke flere The Eldre Scrolls spill. :hrm: Og jeg syns det er litt gøyere å ha et Tøft orginal Cover. isteden for en iso. fil... :)

Lenke til kommentar
Min mening: Kjøp orginalspillet, fordi da støtter man utviklerene av TS4: Oblivion. Hvis alle laster det ned og ingen kjøper spillet. Så blir det kanskje ikke flere The Eldre Scrolls spill.  :hrm: Og jeg syns det er litt gøyere å ha et Tøft orginal Cover. isteden for en iso. fil...  :)

5798830[/snapback]

 

Enig, desto færre piratkopier som lastes ned desto større er sjansen for at det dukker opp flere TES spill i fremtiden :yes:

Lenke til kommentar
Min mening: Kjøp orginalspillet, fordi da støtter man utviklerene av TS4: Oblivion. Hvis alle laster det ned og ingen kjøper spillet. Så blir det kanskje ikke flere The Eldre Scrolls spill.  :hrm: Og jeg syns det er litt gøyere å ha et Tøft orginal Cover. isteden for en iso. fil...  :)

5798830[/snapback]

 

Enig, desto færre piratkopier som lastes ned desto større er sjansen for at det dukker opp flere TES spill i fremtiden :yes:

5798860[/snapback]

 

Det er her du tar feil. Antallet piratkopier påvirker bare sjansene for flere spill indirekte gjennom at det reduserer antall solgte kopier. MAO vil alle de som ulovlig har lastet ned spillet for å få spillt det noen dager før de uansett kjøper det på ingen måte redusere denne sjansen.

 

Forøvrig vil heller ikke de som laster ned spillet, og spiller det (eller ikke), men i alle fall uansett ikke ville kjøpt spillet påvirke denne sjansen. Bare de som lar være å kjøpe spillet pga. tilgjenelig piratversjon.

 

Dette siste later til å i stor grad være et oversett poeng fra rettighetshavernes side ang. piratkopieringsdebatter. Om person X deler sang/spill/film/ Y til 100.000 mennesker representerer ikke dette et tap for rettighetshaverne på prisY*100.000, bare et tap på antallet av de 100.000 som unnlot å kjøpe produktet _som følge av_ det piratkopierte. Eventuellt minus de som kjøpte produktet som følge av det piratkoiperte (for det skjer det også, faktisk).

Lenke til kommentar

men det vil alltid være mange som kjøper det, av alle som har spillet så utgjør nok ikke de med piratkopi en stor andel. og nå snakker jeg bare for meg selv, men jeg hadde ikke kjøpt det hadde det ikke gått an å laste det ned. men det er nok selvfølgelig ikke sånn for alle som har lastet det ned.

 

men de kan jo prøve å slippe spill samtidig og da, det bør ikke være så vanskelig. er så kjipt at usa nesten alltid får spill før, alt fra 3-4 dager til en måned eller mer.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...