Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forslag til familie-SUV.


Anbefalte innlegg

Kona ønsker seg ny bil..

 

Hun kjører idag en '99 Nissan Primera (2.0 SLX Aut Stv) som hun forsåvidt er fornøyd med. Men..: Hun er ikke imponert over hvordan den tar seg frem på vinterføre! Hun sier hun kunne tenke seg "en firehjulstrekker hvor hun sitter litt høyt".

(Andre krav er: Automatgir, Airconditioning og 2000 mod. eller nyere (men helst ikke over 200000kr.. :blush: )) (Er det mulig å kombinere disse kravene med Diesel også kanskje?)

 

Hun synes Honda CR-V er stilig og passe størrelse.

 

Jeg har i utgangspunktet veldig sansen for Honda, men jeg er redd den blir i minste laget som familiebil med full oppakning? eller?.. (Hva er forskjellen på CR-V A og B?)

 

Kom med noen alternativer 'a!

 

Vurdér gjerne CR-V'en opp mot RAV-4 og X-Trail som er alternativene jeg kommer på i farten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte på Volvo XC70 jeg.. Men kanskje litt dyr..

5797197[/snapback]

 

Får jo XC70 fra rundt 200 000 brukt. Pluss at da slipper man å kjøre rundt i en vinglete kvasi-firehjulstrekker som gjør salto ved første unnamanøver.

5799249[/snapback]

Tenker vi sier 300k +++ jeg :roll:

Lenke til kommentar
CR-V er jo større enn både X-trail og RAV4.

5793658[/snapback]

Har lest litt i en test på Bilnorge:

Utvendige mål på CR-V er litt større enn X-Trail, men.. Sitat:

"Nissan X-Trail er størst når vi måler uten reservehjul på bakdøren. Den føles også som vesentlig tyngre enn de tre konkurrentene .."

"X-Trail føles tung og gedigen på veien, det til tross for at den er nesten 40 kg lettere enn CR-V. Fjæringen er fast og robust, og denne bilen gir inntrykk av å være bedre tilpasset tung last. En titt i vognkortet avslører at den takler 510 kg nyttelast, det blir 210 kg bagasje i tillegg til fem personer.Til sammenligning kan du bare ha med 100 kg bagasje i tillegg til fem personer i CR-V."

 

 

Tenkte på Volvo XC70 jeg.. Men kanskje litt dyr..

5797197[/snapback]

Jeg personlig kunne godt tenkt meg en type stor stasjonsvogn med firehjulstrekk, men kona har lyst på en bil hvor hun sitter litt høyt.

 

 

-Leser også i artikkelen til Bilnorge at CR-V'en ikke har differensialsperre! X-Trailen har visst det. Uten differensialsperre risikerer man jo å bli stående med to hjul spinnende på isen mens hjulene du har lurt på utsiden av veien har grep men ingen drivkraft.. Er det ikke da bedre med en tohjulsdreven bil med tractioncontrol/ ESP eller hva man får i en moderne bil idag? (Det amerikanske dråget jeg kjører rundt med (Chrysler Vision), tar seg jo godt fram med tohjulsdrift og tractioncontrol..)

 

Hva med Suzuki Grand Vitara eller Grand Vitara XL7?

 

Noen som har en link til en nettside hvor jeg kan se resultater fra kollisjonstester på disse bilene?

Lenke til kommentar
Tenkte på Volvo XC70 jeg.. Men kanskje litt dyr..

5797197[/snapback]

 

Får jo XC70 fra rundt 200 000 brukt. Pluss at da slipper man å kjøre rundt i en vinglete kvasi-firehjulstrekker som gjør salto ved første unnamanøver.

5799249[/snapback]

Tenker vi sier 300k +++ jeg :roll:

5800634[/snapback]

 

Sjekk fakta før du sier noe. Tenker vi sier 200k +++ jeg :roll:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...0&pos=2&tot=171

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...0&pos=3&tot=171

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...