Gå til innhold

Finner ikke ekstern harddisk


Anbefalte innlegg

Jepp, og strømmen.. Men den er jeg ganske sikker på at du bruker (og slår på harddisken med bryter)..

Da er jeg ganske blank, du kan sjekke litt mer på linkene jeg postet over og se om du finner mer info der.

Portene skal jo ikke være ødelagt om de funket fint før reinstall (regner med du formaterte før dette)..

5789527[/snapback]

Ja, de fungerte jo før jeg formaterte. Men da hadde jeg også CD'ene til hovedkortet. Finner ikke de igjen nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å kontakte de som du kjøpte harddisken av? De burde vel kunne bidra med noe.

5825966[/snapback]

Som sagt tidligere i tråden, så er det vel ikke Harddisken som er feilen. Det er driverne. Men siden jeg ikke kommer noen vei og har sittet lenge og klødd meg i hoved, vurderer jeg sterkt en slik!

Lenke til kommentar

Hva står det i enhetsbehandling?

Noen gule utropstegn?

Er "universal seriell busskontroller" der, og hva står under den?

 

Edit: leif

 

 

Har prøvd en god del, se her. Hvis jeg går inn i bios finner den ingen USB-enheter i systemet. Jeg har fire USB-porter på hovedkortet, pluss 2 porter i et slikt gaming-kort.

Dette var ny informasjon..

Er det ingenting om usb portene i bios?

Hva slags "gaming kort" er det snakk om?

Har du prøvd uten det?

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Edit oppe..

 

Det er ihvertfall ett nettverkskort som ikke er installert der, den ukjente enheten er ikke lett å si hva er..

Prøv å oppdatere driverne til begge (høyreklikk på dem og velg oppdater driver)..

 

Edit: det er jo USB2 host controller på maskinen, så driverne skal være ok..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Edit oppe..

 

Det er ihvertfall ett nettverkskort som ikke er installert der, den ukjente enheten er ikke lett å si hva er..

Prøv å oppdatere driverne til begge (høyreklikk på dem og velg oppdater driver)..

 

Edit: det er jo USB2 host controller på maskinen, så driverne skal være ok..

5847775[/snapback]

Ja, jeg har jo installert de. Men ser jeg i bios finner maskinen ingenting :ermm:

 

Gaming-kortet er et kort med to USB-utganger og en utgang til ratt elns. Hva mener du med prøvd uten det? Tatt det ut og prøvd bare hovedkortet?

Lenke til kommentar
Ja, prøv uten gaming kortet (kun HK).

5847815[/snapback]

Nå prøvde jeg uten gaming-kortet, men fortsatt ingenting som skjer. Jeg prøvde også å skifte plasseringen hvor gaming-kortet var koblet til da det var en helt identisk utgang på hovedkortet rett ved siden av.

 

Det kan heller ikke være USB-portene som er ødelagt, for bakgrunnslyset på Saitek-tastaturet lyser når det står plugget i USB-en. :hmm:

 

Edit: dette gjelder både i gaming-kortet og i hovedkortet.

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar
Ta og sjekk på denne linken: Microsoft

Kan være problemet finnes der..

 

Edit: prøv også å kjøre windows eller microsoft update..

 

Edit2: sjekk også ut HER.

5847851[/snapback]

Hei,

 

Kjørte nettopp Windows Update, det hjalp ikke. Bladde og søkte også gjennom disse sidene, prøvde det som kunne være mulig, men fortsatt ingenting.

Lenke til kommentar
Er det noe usb utstyr som alltid har vært koblet til mens du tester portene?

F.eks Saitek tastaturet?

Om det er tilfelle prøv med ingenting koblet i usb porter når du starter maskinen og prøv så harddisken i windows..

5864393[/snapback]

Wops, fikk ikke med meg at du hadde svart før nå. Ja, jeg har prøvd det, men det går heller ikke. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...