Gå til innhold

OpenOffice, HVIS formelen (Nytt problem!)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Driver med =HVIS(logisk test;sann;usann) i OpenOffice Regneark. Jeg vil at den logiske testen skal være HVIS(For eksempel B5 = Tom/uten innhold;sann;usann). Jeg vil rett og slett at hvis det er ingenting i ruta det er snakk om, skal det komme en ting, er det noe der, skal det komme en annen.

Er dette mulig? Isåfall, hvordan skrives det?

På forhånd, takk.

Endret av omiro
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Også: Regneark har en lei manglende evne til å skille mellom tallet null og tom, og konseptet NULL (aka ukjent) finnes ikke. Så i den grad de forskjellene er viktige så går dette antakelig ikke.

Og jeg oppdager nå til min skrekk at jeg ikke har OO for hånden til å teste denslags. Det skal det bli orden på umiddelbart.

Beste hilsen Harald

Skrevet

Jeg har en rute hvor du tipper resultat og en rute hvor du skriver det faktiske resultatet. Hvis det ikke står et noe i hverken tippinga eller det faktiske resultatet skal det stå "Ingen tipping og/eller resultat avgitt!". Hvis tippinga = det faktiske resultatet skal det stå "Riktig", hvis det er feil, skal det stå "Galt".

Skrevet
Også: Regneark har en lei manglende evne til å skille mellom tallet null og tom, og konseptet NULL (aka ukjent) finnes ikke. Så i den grad de forskjellene er viktige så går dette antakelig ikke.

5789291[/snapback]

Når jeg bruker hvis(B1="";sann;usann) i Exel, blir den sann når B1 er tom, og usann når det står null (0) i B1.
Skrevet (endret)
Når jeg bruker hvis(B1="";sann;usann) i Exel, blir den sann når B1 er tom, og usann når det står null (0) i B1.

Du har selvfølgelig aldeles rett, I stand corrected. Jeg tenkte på HVIS(B1=0 ... La meg kompensere blemma med en kortere løsning

=B1=""

Beste hilsen Harald

Endret av Harald Staff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...