Gå til innhold

Hvilket land er billigst?


Gef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reiser snart til Danmark, Tyskland, Frankrike og Belgia. Lurer på hvilket land som er billigst når det gjelder fotoutstyr? Hvilket land er billigst generelt?

5778119[/snapback]

Tror du lett kan utelukke Danmark, vet at broderen har handlet endel fotoutstyr i Tyskland, men hvorvidt dette er billigere enn frankrike og belgia skal være usagt :)

Lenke til kommentar
Polen var helt sjukt billig...

 

Kjøpte en 500 gr. hamburger der til omregna 4 NOK!

Og 2 liter brus kosta 2 NOK...

 

Veit ikke åssen det er med fotoutstyr der, men...

5778252[/snapback]

Nå skal ikke jeg til Polen dahhh :nei:

5778287[/snapback]

 

midnight:

Hvordan kan 2 liter koste 2kr, når 0.5 liter koster 5-6kr?

Og hamburger koster litt mer enn det.

Alt av el-utstyr koster mer der enn Norge.

Og Gef:

Synd du ikke skal til Polen.

Verdens fineste og kjekkeste land :)

 

og btw.

Av de landene du skal til, så vet jeg at Tyskland er litt billig på el-varer.

Har ikke sjekka så mye i de andre landene..

Lenke til kommentar
Og Gef:

Synd du ikke skal til Polen.

Verdens fineste og kjekkeste land :)

 

og btw.

Av de landene du skal til, så vet jeg at Tyskland er litt billig på el-varer.

Har ikke sjekka så mye i de andre landene..

5778720[/snapback]

Jeg har vært i Polen for en stund siden, og kan desverre ikke si meg enig med deg. Den byen jeg besøkte, (husker ikke hvilken by, men ganske stor by) var en av de plassene i verden som jeg har reist til hvor det var fattigst. Folk kjørte rundt i Fiater, fullt av tiggere på gaten, nedslitte bygninger og den eneste plassen barna kunne leke var på en åpen gjengrodd grusplass.

Lenke til kommentar

VAr i Krakow i høst en gang, og jeg syns det i for seg var ganske pent der. Bare hold deg i de større byene, så "unngår" du fattigdommen. Kjørte gjennom et par landsbyer som ikke var så altfor pene, det skal være sagt.

 

Når det gjelder prisene, så er det veldig hyggelige. Stemmer ganske bra det de andre har nenvt her, og jeg kan i tillegg nevne at en liter med SCotch kosta meg 50NOK og en pose med godt(!) potetgull kosta ca. 1,50NOK :)

Lenke til kommentar

nordmenn reiser til sverige for å handle. tyskere reiser til polen for å handle(det er faktisk sant) så tror nok polen er billig...å det er nok ikke uten grunn at polakker som plukker jodbær en hel sommer i norge kan kjøpe seg nytt hus i polen etter to månders arbeid ;)

Lenke til kommentar

For dere som sier dere har sett plasser som ikke er så veldig fine i Polen, dere har nok vært lengre i sør eller øst?

Ta dere en tur til Nord, se de uendelige strendene, 30 gradene i skyggene, og alle perfekte husene i kystbyene.

Har vært i de fleste endene av landet, og har besøkt Polen minst 1 gang hvert år de siste 17 årene, så jeg vet nokså godt hvor det er fint / bra og hvor det ikke er like fint eller kjekt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...