Gå til innhold

CS:S låser seg etter noen minutters spilling


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har siden jeg kjøpe CS:S hatt problemer med at det låser seg etter noen minutters spilling. Av og til kan jeg spille i en time uten at det låser seg, men som oftest skjer det etter 4-10 minutter. Når jeg sier "låser seg", så mener jeg at bildet stopper opp og at lyden bare står og hakker. Noen ganger kan jeg avslutte CS:S ifra oppgavebehandling, men som oftest skjer det ingenting når jeg trykker "Ctrl-Alt-Delete", og det ender med at jeg må restarte.

 

Men det virker ikke som om selve PC'en låser seg for jeg får ofte ogg et hakkete bilde av boksen når jeg trykker "Alt-Tab", eller "Start" knappen. Har som dere ser i profil dobbeltkjerne prosessor, men jeg har slått av den ene kjernen utallige ganger uten at det har blitt bedre. Ingen av de andre spillene jeg har på PC'en låser seg, kun CS:S. HL2, FarCry, Q4, CoD2, F.E.A.R, alle funker som de skal.

 

Jeg har prøvd følgende for å løse problemet: Formatert og lagt inn Windows XP på nytt og testet en håndfull drivere (slettet de gammle først selvfølgelig).

 

Ingenting av dette gjorde det bedre, og da virker det jo nesten som en hardware feil. Men det kan det da heller ikke være, siden alle andre spill går som de skal?

 

Så nå håper jeg noen kan hjelpe meg med å løse problemet. :)

 

Bare kom med spørsmål hvis dere lurer på noe mer som kan føre til en løsning.

 

Mvh.

ZinnX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv dette:

Når du har startet spillet, trykk ctrl+alt+del.

Velg prosesser, finn prosessen du bruker, Høyreklikk og velg "Angi Affinity".  Huk av en av cpu'ene og test om det hjelper.

5793417[/snapback]

 

Har prøvd det utallige ganger, hjelper ikke. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...