Gå til innhold

Hva er dine topp 5 anime serier?

Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...Bleach (utenom fillers)

...Samurai Champloo

...Cowboy Bebop

...Gundam Seed

...Hikaru no Go

Blir vel nødt å sjekke ut wolf's rain..

• 5 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Vanskelig å velge 5 favoritter i blant over 70 serier, men dette er mine topp 5 etter mye gjennom tenking.

1. Planet ES

2. Initial D

3. Gundam Seed

4. Tengen Toppa Gurren Lagann

5. Full Metal Panic!

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Hmm. Denne ble vanskelig å svare på.

Jeg liker darker than black (DtB), sesong 1 var noe forvirrende men fanget oppmerksomheten min utrolig bra. Det som kanskje trekker enda mer opp er at sesong 2 er litt mer strukturert å litt mer lettfattelig men den holder på spenningen. Jeg kan ærlig talt ikke finne så mye negativt om serien da den har en fin blanding av spenning i form av action men å i dialog. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal rangere animene mine så noe rekkefølge på mine topp 5 kan jeg ikke gi, men DtB havner iallefall blant de.

FMA: Brotherhood, har ikke så mye å si om serien, den har humor, action, dialog, kort sagt en fin serie

Love Hina er vel kanskje min all-time favoritt. Den har til å med fått meg til å kjøpe dvd samlingen (har hele samlingen + specials). Slapstick humor av god kvalitet samt veldig livlige personligheter å et gjennomgående tema for serien.

Nykommern i år, Fairy Tail ble en mangaserie jeg fort ble hekta på, å animeserien som følger tro (så langt, får håpe de fortsetter det) Den minner mye om One Piece i tegnestil (trodde faktisk de var av samme forfatter en stund) å litt i handling, men det er den da ikke. Like fullt tror jeg de fleste som liker FMA å/eller One Piece (jeg liker ikke one piece selv) vil like denne.

Naruto kommer selvsagt på listen min. Det var den første anime serien jeg faktisk satte meg inn i etter at jeg ble introdusert til anime å er en serie jeg føler jeg relaterer litt til. Det som trekker den litt ned er at det er utrolig mye filler episoder i den samt at handlingen har blitt noe tregere til å utfolde seg. Like fult så har den fortsatt etter min mening en god handling å serien har kanskje begynt å fokusere på litt dypere dialog enn før som er litt uvant. Serien er detaljrik med en bisarr kombinasjon av spiritualitet, scifi samt historie/mytologi (japansk mytologi å filosofi står sterkt i serien)

Et positivt trekk er at man faktisk kan følge figurene mens de vokser i rollene.

Skrevet (endret)

Sammenlikner du Fairy Tail med One Piece? Blasfemi :sick:

De har kanskje lik tegnestil og har nakama-opplegg begge 2, men der slutter likheten. Fairy Tail var ålreit på starten, men har dalt voldsomt i en god stund nå.

PS! Er jo ikke en nykommer heller forresten, er 160 kapitler ute. Det betyr den har vart i over 3 år i og med det blir gitt ut mindre enn 52 kapitler i året.

Endret av perman07
Skrevet
Sammenlikner du Fairy Tail med One Piece? Blasfemi :sick:

De har kanskje lik tegnestil og har nakama-opplegg begge 2, men der slutter likheten. Fairy Tail var ålreit på starten, men har dalt voldsomt i en god stund nå.

PS! Er jo ikke en nykommer heller forresten, er 160 kapitler ute. Det betyr den har vart i over 3 år i og med det blir gitt ut mindre enn 52 kapitler i året.

Mente nykommer blant anime. Som manga har jeg ikke akkurat kontrollert når den ble først utgitt ;)

Men ellers så syns jeg faktisk omvendt av deg på One Piece å Fairy Tail da. Fairy Tail falt mer i smak hos meg. :)

• 2 uker senere...
Skrevet
1. Full Metal Alchemist

2. DragonBall

3. Full Metal Panic!

4. DragonBall Z

5. InuYasha

For å oppdatere top 5

1. Full Metal Alchemist

2. DragonBall (inkl. DragonBall Z, men ikke GT)

3. Hellsing

4. Märchen Awakes Romance

5. Paradise Kiss

Hellsing eller Hellsing Ultimate?

Hellsing.

Skrevet
Ikke sett så mange enda men men

1. Berserk

2. Fullmetal Alchemist: Brotherhood

3. Pokemon(nostalgisk)

4. Devil May Cry

5. Silver Fang

Som sagt, har ikke sett så mye xP

Bytter ut Digimon. Forvent å se Hellsing der snart :p

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...