Gå til innhold

Strøm via usb på laptop?


Anbefalte innlegg

Har greid å knekke stanga som sitter der hvor jeg setter inn enden på laderen i pcen. hvor kan jeg kjøpe en lader/sluttstykke som går via usb? eller er det billigere å fikse det, og hvor kan jeg fikse det forresten...? har Cybercom laptop kjøpt hos Coop for noen måneder siden. Blir gal av å ikke kunne bruke den siden jeg ikke får ladet den :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde det gikk begge veier det med usb! Det er stanga inni hullet som har forsvunnet etter å ha vært løs en stund. går det ann å bare dra ned på elkjøp eller må den sendes inn? vil ikke at det skal ta for lang tid... :p

 

 

Har aldri hørt om at du kan lade en laptop via USB porten.....? Hente strøm derfra ja, men ikke andre veien...

 

Mener du forresten stanga inni hullet i laptopen eller pluggen på laderen? Sistnevnte kan byttes enkelt...

5768731[/snapback]

Lenke til kommentar

du får ikke til å fikse det selv, tipper den saken der er loddet fast på hovedkortet i PCen (har i alle fall vært det på de laptopene jeg har skrudd i stykker). Prøver du å fikse det selv mister du alt av garanti. Lever den inn der du kjøpte den eller ta kontakt med produsenten for å forhøre deg om hva du skal gjøre.

 

har erfaringer med at å skru i stykker og prøve å sette sammen bærbare PCer er "litt" vanskeligere enn stasjonære PCer (jeg hadde et lass av skruer til overs etterpå :!: (men den PCen funka ikke a like vell da))

Endret av Dr_VingTor
Lenke til kommentar
Trodde det gikk begge veier det med usb! Det er stanga inni hullet som har forsvunnet etter å ha vært løs en stund. går det ann å bare dra ned på elkjøp eller må den sendes inn? vil ikke at det skal ta for lang tid... :p

 

 

Har aldri hørt om at du kan lade en laptop via USB porten.....? Hente strøm derfra ja, men ikke andre veien...

 

Mener du forresten stanga inni hullet i laptopen eller pluggen på laderen? Sistnevnte kan byttes enkelt...

5768731[/snapback]

5768846[/snapback]

 

Som behydro sier, du kan bytte den selv

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å levere den inn siden det var en partivare hos coop for noen måner siden, men jeg kan ringe produsenten. har prøvd å skru den opp men jeg måtte skru opp hele hovedkortet for å få set på delen, så det turte jeg ikke :blush:

 

Lever den inn der du kjøpte den eller ta kontakt med produsenten for å forhøre deg om hva du skal gjøre.

5768994[/snapback]

Lenke til kommentar

reklamasjon bør ikke være noe problem (så lenge de ikke kan vise til at du har gjort noe som gjør at du mister rettighetene da), for å se dine rettigheter se forbrukerkjøpsloven (ikke kjøpsloven, en forbruker har bedre rettigheter enn det som står i kjøpsloven, som sluttbruker skal en bruke forbrukerkjøpsloven, og der den ikke sier noe kan du falle tilbake på kjøpsloven):

http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html

paragrafer du bør se på er: §1, §3, §27, §30, §15b (alle burde kjenne til forbrukerkjøpsloven synes jeg, vi har faktisk ganske mange rettigheter)

 

det er ikke mye å lese, så ta deg tid til det. Du skal levere til Coop med mindre de har avtale med noen andre som skal ta seg av slikt (noe de sikkert har).

 

ot: avtaleloven §36 kan også være nyttig å kjenne til (et kjøp kan faktisk betraktes som en avtale, om jeg ikke husker helt feil).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...