Gå til innhold

AMD X2 4200+ bruker kun 65% max!

P-in-P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hepp!

Har gått til innkjøp av en dual core CPU, men den vil kun gå opp til 50% bruk på maks uklokket og 65% når jeg har klokket den til ca 2500. Er dette slik X2 prosessorer funker eller er det noe galt på ferde? Begge er aktive...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, er det ikke noe verktøy en kan dille med CPUen i windows da? Tenker ikke på noe slikt som CPU-Z, men noe fra produsentens side..?

Skrevet

Selv om jeg har HK fra ASRock?

Men uansett så ser jeg ikke noe sted en kan se CPU bruk i CPU-Z, hvor var det du mente jeg skulle se det i CPU-Z?

Skrevet

50% cpu forbruk på en X2 = ene kjerna kjører på 100% mens den andre nesten ikke blir belastet i det heletatt...

prøv å kjøre dual prime og se om du får 100% CPU belastning..

Skrevet

Hvis du mente at jeg skulle åpne 2 vinduer med prime for å sette det ene programmet til kjærne en og det andre til den andre så får jeg ikke det til! Hvordan gjør en det?

Skrevet (endret)

YAAAAY! Endelig fikk jeg den opp i 100 % :w00t:

Men hvorfor vil den ikke opp i mer enn 50% når jeg driver med et enkelt program da..? Er det ikke støtte for dual rett og slett som gjør det?

Edit: Bilde skal bli :D

4200+%20X2.jpg

Endret av P-in-P
Skrevet

Hmmm, jeg kjørte torturtest på begge kjernene, men etter 5 minutter så fikk jeg en error på kjerne 2 er det noe galt med CPUen min? :cry:

Skrevet

øk volten. den ene kjernen outbeats den andre, men betyr ikke at den ikke klarer mer, muligens dene ene trenger 1.475 volt og den andre 1.500 volt, så

bare kjør 1.500 f.eks

utgangspunkt at kjernen kjører 1.4. 1.45 med oc maks 1.6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...