Gå til innhold

over til pcie,hvilket skjermkort? ca 3000


(ODIN)

Anbefalte innlegg

hei har nettopp bestemt meg for å gå over til pcie å har bestemt meg for et asus hovedkort som kan kjøre sli.

det jeg lurer på er om noen kan anbefale nytt skjermkort til meg.valget står mellom:et 7800gtx et7900 gt

eller skal jeg bytte ut sli med crossfire å gå for et x1800xt kort?,vet ikke helt om jeg vil bruke penger på å kjøpe et x1900xt kort eller 7900gtx,syns ikke det er helt verdt pengene? tross alt 2000 i mellom.

 

en annen sak jeg lurer på er produsenter av kortene,ser at de klokker 7900gt kortene litt forskjellig har dere noen anbefaling å komme med her?hvem produsent klokker best å rimeligst?

 

det siste jeg lurer på er hvor mye penger jeg kan ta for mitt gamle hightech iceq x800xt agpkort,tenkte jeg skulle prøve meg på 1000 til 1200 kr er det for mye?

 

tusen takk til alle som tar seg til å svare å hjelpe meg litt,ha en fin dag :w00t:

 

edit ja skal slenge det inn på bruktmarkedet men ville bare spørre så jeg ikke overpriser det,vil egentlig bare kvitte meg med det fortest mulig,prøve å selge det litt billig

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruktmarkedet er jo et sted å begynne ;)

Du får jo også et X1900 XT (hvor du får ca. samme ytelse som et X1900 XTX, like bra med litt klokking) til litt over 4k, altså ca. 1000kr mer enn 7900gt, hvis du ikke gidder å legge inn de ekstra kronene så er 7900gt etter min mening det beste valget.

 

Skulle jeg valgt mellom CF og SLi ville jeg helt klart gått for SLi, da tester viser at dette yter en god del bedre.

 

EDIT: skriveleif :whistle:

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...