Gå til innhold

skal ha meg nytt RPG spill

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei!

foreldrene mine skal til praha og skal kjøpe med heim suvernier :D

eg blei bedt om å settje opp ei ønskeliste så lurte på om dere kan hjelpe meg med å foreslå eit par rollespill.

-må vere online

-må vere noelunde grafikk

-må vere 3.persons synsvinkel

-IKKJE betaling i måneden

har guild wars allerede så det er ikkje vits i å foreslå

har sitt litt på dungeons and dragons, er det bra?

forslag? :)

Endret av drugis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er veldig få slike spill.

har jo diablo 2 og sacred da, Personlig syns jeg det er for mye hack and slash spill og kanskje ikke så aktuelle på nette nå for tiden. Heller ikke noe særlig god grafikk, og jeg regner nesten med at du har testet disse før :p

Skrevet
tror det er veldig få slike spill.

har jo diablo 2 og sacred da, Personlig syns jeg det er for mye hack and slash spill og kanskje ikke så aktuelle på nette nå for tiden. Heller ikke noe særlig god grafikk, og jeg regner nesten med at du har testet disse før :p

5763415[/snapback]

ja, var ikkje så allverdens begeistret over dei.

Skrevet
kutt "online" kravet så kommer oblivion 20. mars (dog er det fps)

Oblivion er ikke en fps!

Men vil nok heller anbefale det enn horder med halvgode MMORPGs ja...

Skrevet

off topic:FPS=FirstPersonShooter, altså førstepersons skytespill

Tror man heller bør kalle det FPV=FirstPersonView, altså førstepersons synsvinkel. Det er mange som misforstår dette.

Skrevet
TES IV OBLIVION

Det er ikke et Online spill men har derimot alt det andre du etterlyser.

Absolutt verdt en titt.

5763757[/snapback]

men det synst eg er noko av det kjekkeste med spillene, att du kan være online og spille med andre og kjøpe sverd og items, blir ikkje det samme uten synst eg.

Skrevet

Synes det er litt omvendt, jeg. Liker mye bedre singleplayer-rollespill enn MMOs. Grunnen tror jeg har noe med at jeg misliker å være "just another being", som man er i MMOs. I SP-rollespill er det JEG som er helten, og det er JEG som er den mektige fyren som kan utgjøre en forskjell, og til slutt redde verden.

Dette er noe som alltid har fascinert meg med RPG, og som jeg synes er helt banalt med MMOs.

Men som nevnt tidligere, GW er nok et av de eneste MMORPG'ene som er gratis og som samtidig er up-to-date.

De aller fleste koster penger. Utviklerne skal jo kunne tjene til "livets opphold", med andre ord skal de tjene penger til gullbrøskivene de skal fortære med gullmagesekkene deres, for så å drite ut i gullbrikker! ;)

Skrevet (endret)
Synes det er litt omvendt, jeg. Liker mye bedre singleplayer-rollespill enn MMOs. Grunnen tror jeg har noe med at jeg misliker å være "just another being", som man er i MMOs. I SP-rollespill er det JEG som er helten, og det er JEG som er den mektige fyren som kan utgjøre en forskjell, og til slutt redde verden.

Dette er noe som alltid har fascinert meg med RPG, og som jeg synes er helt banalt med MMOs.

Men som nevnt tidligere, GW er nok et av de eneste MMORPG'ene som er gratis og som samtidig er up-to-date.

De aller fleste koster penger. Utviklerne skal jo kunne tjene til "livets opphold", med andre ord skal de tjene penger til gullbrøskivene de skal fortære med gullmagesekkene deres, for så å drite ut i gullbrikker! ;)

5764708[/snapback]

men som i spill som GW så har du jo massevis av story mission du kan utføre å da blir jo du til helten liksom. så der har du litt av det samme.

EDIT : 600innleg

Endret av drugis
Skrevet (endret)

5764708[/snapback]

He ja, akkurat slik føler jeg det også. Jeg vil være den som har potensialer til å bli stor og mektig, redder dagen og blir en legende som alle i landsbyen snakker om :love:

Dette er simpelten ikke mulig i mmo's om du da ikke vier livet ditt til spillet (slik noen gjør :roll: ) Du føler deg liksom ikke unik når 1 billion andre dreper bossen du nettopp drepte og får det samme utstyret som deg.

Ontopic:

Har du prøvd eve online. Jeg syntest det var litt artig. Du kan laste det ned og spille det gratis i fjorten dager. Men dette er vel kanskje ikke den typen spill du er ute etter da.

Uansett:

http://www.eve-online.com/

Endret av Gammelsko
Skrevet

Jeg liker Singleplayer rollespill best. Men jeg spiller wow når jeg ikke har noen andre rollespill å spille. Jeg liker å være helten. Og at jeg faktisk utgjør en forskjell i spillet liker jeg godt. i wow f.eks gjør jeg masse quests, men verdenen skifter aldri på seg samme hva jeg gjør.

Jeg gleder meg sååå til Oblivion. Jeg har gleda meg til det spillet helt siden de første skjermbildene kom ut for..tja..Hvor lenge er det siden de kom? Hver dag er som et HELVETE nå når det er bare noen dager igjen til det slippes!:p

Skrevet
hei!

foreldrene mine skal til praha og skal kjøpe med heim suvernier :D

eg blei bedt om å settje opp ei ønskeliste så lurte på om dere kan hjelpe meg med å foreslå eit par rollespill.

-må vere online

-må vere noelunde grafikk

-må vere 3.persons synsvinkel

-IKKJE betaling i måneden

har guild wars allerede så det er ikkje vits i å foreslå

har sitt litt på dungeons and dragons, er det bra?

forslag? :)

5763344[/snapback]

ønsk deg dungeons&dragons online eller GW factions

• 3 uker senere...
Skrevet

oisann, hadde glemt denne tråden jeg, men dungeons and dragons virker jo uendelig tøft, men det er det med månedsavgifta, mejn alikevell, har bestilt meg oblivion ankommer om ca 2 dager :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...