Gå til innhold

Hvordan skal jeg koble ekstra batteri i bil?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som tidligere nevnt har jeg problemer med at min carputer slår seg av når jeg starter bilen.

 

Jeg har nå landet på det at jeg trenger et ekstra batteri siden en kondensator må være kolosal for å drive pc`n en liten stund.

 

Batteriet jeg har tenkt å koble på er et 7A. hobbybatteri.

Skjønner at jeg må ha en diode i mellom batteriene slik at strømmen kun går bak til pcbatteriet.

 

Men må dette ha en egen ladekrets eller lignende for at det ikke skal bli overladet?

Eller er det bare å koble rett på hovedstrømmen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du burde sette en litt robust vedlikeholdslader mellom startbatteriet og carputerbatteriet? En som tåler all støyen fra starter osv.

 

Litt avhengig av hvordan du kobler kan du oppnå beskyttelse mot tapping av startbatteriet samtidig som carputeren klarer seg litt på egen hånd :)

Lenke til kommentar
Kanskje du burde sette en litt robust vedlikeholdslader mellom startbatteriet og carputerbatteriet? En som tåler all støyen fra starter osv.

 

Litt avhengig av hvordan du kobler kan du oppnå beskyttelse mot tapping av startbatteriet samtidig som carputeren klarer seg litt på egen hånd :)

5763841[/snapback]

 

finnes det ladere for 12v til 12v? Dette hadde vert akkurat det jeg trenger, siden jeg er litt skeptisk til å sette batteriene i paralell uten noe kontroll på lading.

 

Har noen en link eller vet om noen som selger slikere ladere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...