Gå til innhold

Banalt problem: skjermsparer med passord?


Anbefalte innlegg

Så har jeg plutselig en Mac mini stående ved siden av meg. Søtt det, masse fancy eye-candy og samtidig mulghet for et godt terminalvindu.

 

Men... og dette er irriterende ... jeg fatter ikke hvordan man skrur på skjermsparern, slik at man må ha passord for å komme tilbake igjen.

 

På eple-menyen finner jeg sleep, restart, shut down and logout. Men, HALLO!, hvor er Lock session (eller tilsvarende)? :dontgetit:

 

Løsninga så langt er å be maskina sove hver gang jeg vil låse den. Men jeg vil sette på skjermspareren! Kan da ikke være for mye å be om?

 

Dette blir nesten som Windows hvor det er umulig å be maskina vise klokka relativt til GMT. :mad:

 

Edit: Gleder meg forresten til mandag. Dashboard-værmeldingen melder 35 grader og sol. ;)

(Det var i Fahrenheit... hehe )

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg at du skal vise menyen med brukere (husker ikke hva den heter) på menyen øverst. Da kan du bare trykke Login Window og du vil trenge passord for å få tilgang til maskinen. Du logger selvfølgelig ikk eut ved å gjøre dette.

 

Personlig foretrekker jeg å bruke aktive skjermhjørner som stod beskrevet litt lengre oppe i tråden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...