Gå til innhold

wlansupply.no - netconnection skandale #2?


Anbefalte innlegg

I flere tråder så anbefaler Mascot wlansupply.no uten å opplyse at han selv eier firmaet. Han anbefaler også produkter som firmaet fører og viser til wlansupply sin side. I alle tilfellene er ikke produktet han anbefaler nødvendig engang (jeg har god erfaring med merker som cisco, orinoco, lucent, smc, dlink og 3com wlan produkter).

 

Nå som jeg har påpekt dette, så vet jeg ingenting blir gjort for å forhindre slik snikreklame i forumet. Det er synd. Det ble ikke gjort noe med netconnection og det blir ikke gjort noe med wlansupply. Det er nesten så det blir oppfordret til spam og tull på dette forumet. De eneste som blir plaga er de som holder forumet i live, mens firma som prøver seg med snikreklame ALLTID slipper unna.

 

Eksempel 1

Eksempel 2

Eksempel 3

Eksempel 4

Eksempel 5

Eksempel 6

 

Hvis prisene hadde vært fornuftig hadde jeg holdt kjeft og tenkt at de fortjener kundene, men de holder jo prisnivå over http://www.safeway.no (som er kjent for å være dyre).

 

Og jeg vet dette har blitt diskutert av Dan Hansen før, men det provoserer meg STERKT at slikt er tillatt her.

_________________

Shahin aka. stratcast | [email protected]

 

P4 NW 2.4@N/A med Swiftech MCX478B, MSI 845E MAX2 BLR.

256MB Corsair XMS3000, Asus Ti4400@4600+

725GB HDD (WD, Maxtor, IBM), Dual 15" LCD.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-09-23 22:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, i siste post der, så innrømmer jo stakkarn at han jobber/eier den siten.

 

Hvis han er flink, så kan han jo bidra med mye ang. trådløst nettverk, syntes ikke det er "galt" å reklamere "litt" for seg selv..ikke alle som har råd til f.eks masse dyre annonser (aner ikke hva en annonse koster).

 

Anyway, hvis han kan bidra med fakta og hjelp til folk som spør om wlan, så kan han vel for guds skyld reklamere bittelitt for seg selv? :smile:

 

Han har jo forandert nå...

Lenke til kommentar

Da har du sikkert lest eksempel nr 6, der mannen forklarer seg? Ok, litt reklame er det kanskje, men det har faktisk kun blitt nevnt de gangen folk har spurt om ting som faktisk kan bli kjøpt i hans butikk.

 

Virker som han har tatt kritikken til betraktning og prøver å opparbeide et godt rykte. La oss ikke på død å liv gjøre alt vi kan for å ødelegge..

 

Tro det eller ei, men mye av det som skrives på forum som dette kan skape relativt kraftige negative ringvirkninger, spesielt for mindre firmaer.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 22:20, skrev JohnnyKnoxwille:


Tro det eller ei, men mye av det som skrives på forum som dette kan skape relativt kraftige negative ringvirkninger, spesielt for mindre firmaer.



 

Han startet ringvirkningene i det øyeblikket han bestemte seg for å ty til snikreklame. Ikke kjeft på meg fordi jeg ikke finner meg i det.

 

Har handlet på netconnection før pga anbefalinger som vi selvfølgelig husker, for å deretter oppdage at jeg har blitt lurt. Du ville heller ikke likt den følelsen.

 

Prøver ikke å bli en ny "normal" her og klikke helt pga litt reklame, men mener bare at trådene bør bli rettet/fjernet.

Lenke til kommentar

Sant nokk. Og mannen har tatt kritikken til betraktning, og har endret signaturen sin. Neste gang kanskje han hjelper nettopp deg?

 

Poenget mitt er at det er lett å bli drevet med når noen skriver slike innlegg som dette. Og plutselig "hater" 90% av alle på forumet nettopp det firmaet... Det er hardt nokk som det er å drive web-butikk i dag. Gi folk en kjangs....

Lenke til kommentar

Hva mener du egentlig med "feil" produkter? :smile:

 

Jeg kjefter ikke, er bare slik at dette forumet tilfeldigvis har MYE å si for hvor folk handler. topline f.eks fikk jo masse pepper (jeg er en av dem som har hatt dårlig erfaring med dem). Men anyway. Han har jo ryddet opp, de produktene han selger kan jo være meget bra, har ikke sjekket prisene hans, men hvis de er konkurransedyktige + at han gir god support, så kan jo ikke det betraktes som et "dårlig" valg.

Lenke til kommentar

Kjefter gjør jeg ikke. Og jeg kjenner til Netconnection. Når jeg snakker om ringvirkninger, mener jeg slik du gjør akkurat nå. Du setter sammen navnet til Netconnection med firmaet til Mascot... Det kan lett misforstås, og neste gang noen skal kjøpe slikt utstyr, kanskje de dropper dette firmaet nettopp fordi det er blitt skrevet slike innlegg..?

 

Alt jeg sier er at vi ikke burde sammenligne et firma som åpenbart har lurt folk, med en som prøver å gjøre firmaet sitt kjent.

Lenke til kommentar

Quote:



La oss ikke på død å liv gjøre alt vi kan for å ødelegge.



 

Jau ke f4en... reklame skal koste peng. Han tjener jo som f4en på og få gratis reklame.

 

Han kan da vel mekke ein banner eller 2 og legge inn på hw.no og BETALE for det. Hw.no fortjener det, og ikkje all den spammen i forumet som om ikkje det var nok fra før!

 

 

 

_________________

AMD Athlon XP 1800+

Asus A7N266-C

Asus GeForce 3 Pure

512 Mb Apacer RAM

Adaptec 19160 SCSI kort

Promise Fasttrak TX2 Raid kort

18.4 GB Seagate 15000 rpm SCSI disk

4x120 GB WD 7200 rpm ATA100 RAID

 

[ Denne Melding var redigert av: Cornel på 2002-09-23 22:40 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 22:29, skrev iceraven:

Hva mener du egentlig med "feil" produkter? :smile:



 

Hehe, f.eks. kan du greie deg med billig SMC utstyr for innendørs bruk for f.eks. irc fra senga, men så ender du opp med Orinoco som gjør totalprisen på WLAN'et ditt 1500-2500 dyrere ved f.eks. bruk av 1 accesspoint og 1 wlan adapter.

 

Dette vil jo være dumt når du kunne greid deg med hvilket som helst merke, til og med de billige.

 

 

Synes også at de trådene burde blitt retta opp med EN gang det ble oppdaga at det var reklame som bryter med retningslinjene. Eller blir ikke dette sett på som like ille som warez?

 

[ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-09-23 22:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 22:32, skrev Cornel:

La oss ikke på død å liv gjøre alt vi kan for å ødelegge.


***********************


Jau ke f4en... reklame skal koste peng. Han tjener jo som f4en på og få gratis reklame.


Han kan da vel mekke ein banner eller 2 og legge inn på hw.no og BETALE for det. Hw.no fortjener det, og ikkje all den spammen i forumet som om ikkje det var nok fra før!





 

Hadde han tjent som **** hadde han sikkert lagt inn noen bannere. Og jeg er enig at HW.no fortjener det i steden for spam. MEN nå har fyren tatt dette til betraktning, og lover å endre seg.

Lenke til kommentar

Dette var ein veldig unødvendig tråd! Liksompolitiet her får ta det litt med ro. Hadde denne vore posta *før* det siste innlegget til mascot, så greit, men han fekk eit par hint, tok hinta og starta med å legge til signatur. Da er det unødvendig å starte ein slik uthengings/halv-sverte-kampanje.

 

Vi kan ikkje drive og blåse opp den minste sak her.

 

Det var bra at det vart teke opp, men så langt rekk ikkje dette opp til stortåa til Netconnection-saken ein gong.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 22:39, skrev JohnnyKnoxwille:


Hadde han tjent som **** hadde han sikkert lagt inn noen bannere.


 

Det er ikke vår jobb å spekulere i hvor mye han tjener. Vi er ikke ligningskontoret. Saken stinker uansett om han tjener 10.000, 100.000 eller 1.000.000 pr år - det har rett og slett ingenting å si, så lenge han har reklamert uten å fortelle at det er hans firma. Hvis trådene hadde blitt retta på hadde det vært "akseptabelt".

 

[ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-09-23 22:53 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 22:44, skrev Ola PeK:


Vi kan ikkje drive og blåse opp den minste sak her.


Det var bra at det vart teke opp, men så langt rekk ikkje dette opp til stortåa til Netconnection-saken ein gong.



 

Mener du det er for stort krav å ønske at snikreklamen blir fjernet? Den er villedende for nybegynnere innen WLAN som går rett på.

 

Som vi vet er WLAN veldig "hot" tema nå, og mange søker på dette for å finne ut hvilke produkter/webshops som er bra.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 22:39, skrev JohnnyKnoxwille:

Quote:


Den 2002-09-23 22:32, skrev Cornel:

La oss ikke på død å liv gjøre alt vi kan for å ødelegge.


***********************


Jau ke f4en... reklame skal koste peng. Han tjener jo som f4en på og få gratis reklame.


Han kan da vel mekke ein banner eller 2 og legge inn på hw.no og BETALE for det. Hw.no fortjener det, og ikkje all den spammen i forumet som om ikkje det var nok fra før!





 

Hadde han tjent som **** hadde han sikkert lagt inn noen bannere. Og jeg er enig at HW.no fortjener det i steden for spam. MEN nå har fyren tatt dette til betraktning, og lover å endre seg.

 

 

Koffor skal dei få gratis reklame og ikkje andre? Sikkert mange firmaer som er i startfasen i dag.

Skal alle køyre på med reklame i forumet... snikreklame? SPAM direkte spam! når han bare nevner eit par ord og ein LINK til butikken sin? Hadde nå han forklart litt også... men anyway... finn ei anna butikk og handle fra, ei som ikkje driv med slik snikreklame, dei fortjener pengene meir.

 

Testa blant anna MPX.no no sist, dei hadde den rette reklamen/tilbudet på hw.no og slo til... og oppdaga at dei faktisk sendte varene lynkjapt... Det er slik man bygger opp ein kundemasse!

 

Sånt skjer, dei vart oppdaga, og får i allefall ikkje mine penger.

 

 

 

Edit: skrivefeii

 

_________________

AMD Athlon XP 1800+

Asus A7N266-C

Asus GeForce 3 Pure

512 Mb Apacer RAM

Adaptec 19160 SCSI kort

Promise Fasttrak TX2 Raid kort

18.4 GB Seagate 15000 rpm SCSI disk

4x120 GB WD 7200 rpm ATA100 RAID

 

[ Denne Melding var redigert av: Cornel på 2002-09-23 22:53 ]

Lenke til kommentar

Kaster meg inn i diskusjonen....

 

Skal være enig i at eks 1-5 var på kanten, i eks 6 får han tilsnakk og spiller med åpne kort.

 

Det er til stor forskjell fra "The NetCon Incident", hvorpå synderne viklet seg inn i ett stadig mer inviklet nett av løgner og bortforklaringer.

 

Sålenge han spiller med åpne kort, kommer med innlegg som har relevans i de sakene han er med på og diskutere i (ala MP), ser jeg ingen grunn til å jage han bort.

 

Hvis han derimot bare bruker forumet til å reklamere for egen sjappe har han ingenting her å gjøre.

 

Han har driti seg ut og erkjent det, men har lovet bedring så gi'n en ny sjanse til å vise at han tok tegninga. Så kan vi dømme etterhvert.

 

 

ED:TrykkLeifer.

_________________

Competent people solve problems, smart people prevent them!

 

Du får aldri bruk for det du samler på før dagen etter at du har kastet det!

 

[ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-09-23 22:59 ]

Lenke til kommentar

Er enig i mye av det som blir sagt her - både snikreklame og andre ting.

 

Èn ting jeg reagerer litt på er selve forbrukerene. De bør sa selv utforske priser/specs på wlan utstyr på det norske markedet før de trår til med første bud på et svindleri :razz:

 

Sier jo ikke at dette er noe sånt - men snikreklame er fyfy uansett - og reklame er bl.a. det som dekker noe av inntektene til hardware.no...

 

Og det er desverre ikke forumet som bestemmer om et firma går bra eller ikke - et firma bør bestå av flere inntektskilder enn kun av oss nerder på dette forumet - ja, selvfølgelig finnes det noe som heter "et dårlig rykte", men jeg har ofte sett at microplex retter opp evt. kundefeil på dette forumet så snart det blir postert. Så hvis ÈN bruker har et problem med wlansupply.no bør det isåfall være noe av eieren's feil, og ikke bare et problem som har oppstått og blitt forårsaket av èn person - slik dere mener Shahin gjør.

Lenke til kommentar

 

 

Koffor skal dei få gratis reklame og ikkje andre? Sikkert mange firmaer som er i startfasen i dag.

Skal alle køyre på med reklame i forumet... snikreklame? SPAM direkte spam! når han bare nevner eit par ord og ein LINK til butikken sin? Hadde nå han forklart litt også... men anyway... finn ei anna butikk og handle fra, ei som ikkje driv med slik snikreklame, dei fortjener pengene meir.

 

Testa blant anna MPX.no no sist, dei hadde den rette reklamen/tilbudet på hw.no og slo til... og oppdaga at dei faktisk sendte varene lynkjapt... Det er slik man bygger opp ein kundemasse!

 

Sånt skjer, dei vart oppdaga, og får i allefall ikkje mine penger.

 

 

 

Edit: skrivefeii

 

_________________

AMD Athlon XP 1800+

Asus A7N266-C

Asus GeForce 3 Pure

512 Mb Apacer RAM

Adaptec 19160 SCSI kort

Promise Fasttrak TX2 Raid kort

18.4 GB Seagate 15000 rpm SCSI disk

4x120 GB WD 7200 rpm ATA100 RAID

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cornel på 2002-09-23 22:53 ]</font>

 

Har aldri sagt at han skal få noe gratis reklame. Og jeg har sagt at jeg er uenig i måten han gjorde det på. Men nå er de siste gangen jeg sier det: Han har tatt kritikken til betraktning på en voksen måte. La det være med det.

 

Om de fortjener penger eller ikke er vel strengt tatt ikke din sak å avgjøre? Hva om noen som handler der gir en vurdering om firmaet fortjener pengene sine eller ikke?

 

Og kan jeg spørre hvorfor du tar med signaturen din i denne diskusjonen? Totalt unødvendig og gjør at siden tar lengre tid å lese igjennom..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...