Gå til innhold

vedig Lav fps i bf2 :(


Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke om det er at jeg fikk nytt skjermkort eller at patch 1.2 /1.21 kom, men jeg får iallefall mellom 15-30 fps i bf2 online med nesten alt på low untatt terrain og geometry (medium)... Når fpsn faller under 20 (noe den gjør HELE tiden, dvs hvis jeg kikker på noe mer enn en vegg/bakken) blir spillet i praksis uspillbart!! :realmad:

 

Jeg fikk meg nettopp nytt skjermkort, et x800xt AIW. BF2 fungerte MYE bedre da jeg hadde et 9700pro, men det har det slik at da jeg byttet til den nye skjermkortet så kom også patch 1.2.. Så jeg er usikker på hva som lager vansklighetene, men 1.21 fikset dem ikke...

 

Men jeg tviler på at skjermkortet er feilen, siden jeg får nå dobbelt så høy score i 3dmark05 som da jeg hadde 9700pro, noe som skulle indikere at skjermkortet fungerer brillefint.

 

Jeg har nettopp prøvd å reinstallere bf2 og patche det på ny (noe som gikk fint), men ingen forandring mht fps.! :(

 

Hardware specs er: xp3000+ @2300mhz 1 gig ram, ati x800xt aiw

 

Håper noen har inspill eller kokebokoppskrift på hva som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermkortet var jo ikke akkuratt verdens kraftigste, sammen med resten av PC-en, men det burde holde lenge. Hva får du om du setter terrain og geometry på low da? Hva kjører du av AA eller AF?

 

Innlegg 3000 :love:  :fun:  :w00t:

 

Edit: Du kan lese her også: http://www.sogamed.com/?s=feature&sub=view...e_id=171&page=4

5759283[/snapback]

 

 

nåja, ifølge denne : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=451933

så får jeg high, high, high + .

Og skjermkortet er utvilsomt bedre enn et 9700pro, så jeg ville antatt jeg IALLEFALL kunne kjørt det med alt på medium med god margin :|

 

Skal gå over xp tweak, men siden 3dmark05 funker fint,,, så..... er jeg litt i tvil,, kjører bare de mest nødvendige operasjonene i bakgrunnen.... Men, når du nevner det, så hadde det kanskje vært på tide med en defrag, selv om jeg tviler på at det er hd'n som sakter fps'n.... Spill er vel veldig lite hd avhenige når det gjelder fps :|

 

 

Edit: kjører hverken aa eller af..... litt liten vits i det siden alt kjøres på low :|

 

Edit2: glemte å si, at det er liten eller ingen forskjell på oppløsningene,, dvs får tilnærmet like lav fps av å kjøre på 800x600 60hz også.

 

Edit3: kan legge til at jeg har siste catalyst driver og siste directx osv.

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar

Fy F.....abian. Ikke nok med at jeg svømmer i SF folk som bruker L96A1 på vanilla servere, men jeg må finne meg i å spille med 20 fps også. SF wåpen og ikke minst patching har gjort dette spillet til ikke noe mer enn en blodtrykks katalysator for det værre. Er jo nesten bedre å sulle rundt på CS:S... :( Savner UT årene :(

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar

Om du kjører i 1024x768, med alt på high - så er det godt mulig at all hakkinga kommer av eksessiv swapfil-bruk - som igjen kommer av for lite minne.

 

Minneforbruket mitt med 1280x1024, og alt på high, peaker på 1.4GB eller så - om jeg skulle prøvd samma stuntet med 1GB, så hadde det vært helt uspillbart.

 

1024x768 bruker jo dog ikke like mye minne som 1280x1024, men i og med at 3dMark05 funker greit hos deg - så tipper jeg at det er dette som er problemet.

Lenke til kommentar

Vel, som sagt, så får jeg veldig lav fps selv med 800x600 og alt på low..... Jeg kjører det normalt på 1024x768 med alt på low untatt geometry og terrain som står på medium,, og da får jeg 15-20 fps,, noe som egentlig er uspillbart.. Hvis jeg senker ALT til low blir det ikke rare forskjellen, heller ei ved å senke oppløsningen...

 

Jeg synes definitivt at jeg burde klare å kjøre alt på medium med 1280x1024 uten aa og af med min maskinvare; så når jeg ikke klarer å kjøre spillet på lavere instillinger enn dette, så mener jeg det er noe galt. Og det virker som det er spillet (les:patching) det er noe galt med..

 

edit: og det at jeg klarte å kjøre spillet på høyere oppløsning og details (1024x768 medium) med ok fps før patch 1.2 og skifte av grafikkort, så tar vel det bort rammen som en feilkilde.

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar
jeg sitter med et mye dårligere kort, 6600gt, og jeg kjører nesten alt på high grunnet 3gb ram. det er nok patchen som fucker opp ja, men litt ram hjelper alltid i bf2, når jeg oppgraderte fra 1gig til 3, så var det alfa omega for ytelsen.

5766804[/snapback]

 

Har 3 GB RAM selv... Hadde 1 GB sammen med 7800GT, selv med et så godt kort ble det dårlig ytelse grunnet 1 GB RAM, så alt ble bedre med mer RAM ja..!

Lenke til kommentar
Hei, vet ikke om det er at jeg fikk nytt skjermkort eller at patch 1.2 /1.21 kom, men jeg får iallefall mellom 15-30 fps  i bf2 online med nesten alt på low untatt terrain og geometry (medium)... Når fpsn faller under 20 (noe den gjør HELE tiden, dvs hvis jeg kikker på noe mer enn en vegg/bakken) blir spillet i praksis uspillbart!! :realmad:

 

Jeg fikk meg nettopp nytt skjermkort, et x800xt AIW. BF2 fungerte MYE bedre da jeg hadde et 9700pro, men det har det slik at da jeg byttet til den nye skjermkortet så kom også patch 1.2.. Så jeg er usikker på hva som lager vansklighetene, men 1.21 fikset dem ikke...

 

Men jeg tviler på at skjermkortet er feilen, siden jeg får nå dobbelt så høy score i 3dmark05 som da jeg hadde 9700pro, noe som skulle indikere at skjermkortet fungerer brillefint.

 

Jeg har nettopp prøvd å reinstallere bf2 og patche det på ny (noe som gikk fint), men ingen forandring mht fps.! :(

 

Hardware specs er:  xp3000+ @2300mhz 1 gig ram, ati x800xt aiw

 

Håper noen har inspill eller kokebokoppskrift på hva som kan hjelpe?

5759102[/snapback]

 

 

Når du har 1gig ram, lagger det hvis du kjører på texture quality på full.

prøv å sett ned grafikk innstillingene , da skal det gå bedre

Lenke til kommentar
Christian,15/03-2006 : 17:56]Hei, vet ikke om det er at jeg fikk nytt skjermkort eller at patch 1.2 /1.21 kom, men jeg får iallefall mellom 15-30 fps  i bf2 online med nesten alt på low untatt terrain og geometry (medium)... Når fpsn faller under 20 (noe den gjør HELE tiden, dvs hvis jeg kikker på noe mer enn en vegg/bakken) blir spillet i praksis uspillbart!! :realmad:

 

Jeg fikk meg nettopp nytt skjermkort, et x800xt AIW. BF2 fungerte MYE bedre da jeg hadde et 9700pro, men det har det slik at da jeg byttet til den nye skjermkortet så kom også patch 1.2.. Så jeg er usikker på hva som lager vansklighetene, men 1.21 fikset dem ikke...

 

Men jeg tviler på at skjermkortet er feilen, siden jeg får nå dobbelt så høy score i 3dmark05 som da jeg hadde 9700pro, noe som skulle indikere at skjermkortet fungerer brillefint.

 

Jeg har nettopp prøvd å reinstallere bf2 og patche det på ny (noe som gikk fint), men ingen forandring mht fps.! :(

 

Hardware specs er:   xp3000+ @2300mhz 1 gig ram, ati x800xt aiw

 

Håper noen har inspill eller kokebokoppskrift på hva som kan hjelpe?

5759102[/snapback]

5776731[/snapback]

 

Når du har 1gig ram, lagger det hvis du kjører på texture quality på full.

prøv å sett ned grafikk innstillingene , da skal det gå bedre.

forresten, kjør disk cleanup (disk opprydding) og disk defragmenter.

finn virus og spyware programmer og kjør de, rydd i harddisken din, og slett alt unødvendig, sjekk at skjermkortet, prosessor og ram kjører på de riktige hastighetene, hvis ikke noe av dette fungerer, formater hele harddisken din, ikke bare slett spillet!

 

\dobbel post sry

Endret av JediMindTriks
Lenke til kommentar
Christian,15/03-2006 : 17:56] Gidder ikke quote meg selv :p

5759102[/snapback]

5776731[/snapback]

 

Når du har 1gig ram, lagger det hvis du kjører på texture quality på full.

prøv å sett ned grafikk innstillingene , da skal det gå bedre.

forresten, kjør disk cleanup (disk opprydding) og disk defragmenter.

finn virus og spyware programmer og kjør de, rydd i harddisken din, og slett alt unødvendig, sjekk at skjermkortet, prosessor og ram kjører på de riktige hastighetene, hvis ikke noe av dette fungerer, formater hele harddisken din, ikke bare slett spillet!

 

\dobbel post sry

5776748[/snapback]

 

Som nevnt hundre ganger tidligere, jeg får under 20 fps, til og med med alt på low og lav oppløsning.

Virusporgrammer og antispyware kjøres hele tiden samt jeg har god kontroll over prosesser som kjøres i bakgrunnen. Har egentlig slått meg til ro med at alt er patchen sin skyld, og ikke min :) slik sover jeg om natten.....

 

Men takk for inspill da :)

 

edit: og som sagt, når jeg får "riktig" 3dmark05 score, så tyder jo det på at "3d-ytelsen" til pcn fungerer som den skal...

Formatere hardisken skal jeg ikke gjøre. Det synes jeg bare blir tåpelig! Blir kjekt å sitte hele dagen å installere alt på ny bare for å finne ut at ingenting har forandret seg med bf2 fps.....

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar

Litt beroligende å se at det er flere enn meg som har dette problemet. Opplever svært ofte at det hakker og/eller vandrer i sirup, noen ganger blir det bedre ved å bytte server, og det skjer oftere på servere med 64spillere enn med 32 spillere. Når jeg er alene på en server, og venter på nok spillere til å starte, går det helt fint...

Det jeg ikke skjønner er at det har ingen verdens ting med saken å gjøre om jeg har grafikken på høy eller lav innstilling.

1.5gig ram, 3000+, rad.9800XT... det burde ikke være maskinvaren min som er problemet, jeg kan fint kjøre andre mer krevende spill enn BF2 uten hakk/sirup... føler at det er et eksternt problem eller noe.

Spiller forresten mye på tv2 serverne, pingen ligger da somregel under 20

 

Er forresten veldig enig i dette med blodtrykkskatalysatoren :p

 

edit: glemte å si at dette har begynt å gjøre seg gjeldende i den senere tid, ganske sikker på at det ikke var et problem før 1.2 patchen kom

Endret av Barbaren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...