Gå til innhold

Spiser Dell opp Alienware?


Anbefalte innlegg

Poenget er at disse 'gaming' delene strekker prisen for ytelse i alle kategorier. I dag må du vanligvis ut med 2500,- for et 'greit' kort som ikke er krøplet til langt under det brikken har under panseret. For et par år siden måtte du gi <2000,- for samme ytelse. Slik flytter grensene for hvor mange prosent av toppytelsen du får for hver krone seg. For et par år siden fikk du 4200 kort og 9800np kort som gav ganske god ytelse pr krone i forhold til 4600 og 9800pro. (80% og ~70%) Men i dag kan et 2500,- kort gi 50% av ytelsen til toppkortet, og mens de lavere kortene er trege på markedet og det er lang tid mellom de hopper det ut high-end kort oftere og oftere.

 

Og derfor håper jeg at Dell dytter ned premiumprisene på 'gaming' maskiner slik at resten av verden forhåpentligvis også setter ned prisene på sine non-krøplede 'gamer' utstyr.

5761593[/snapback]

 

Jeg betalte 4000 for minnet når jeg for lenge lenge siden kjøpte en "ok" 486. I forrige uke kjøpe jeg en ny "gaming" boks hvor jeg betalte 1295,- for 2GB minne som er i tilsvarende klasse minnemengde i dag. Harddisker koster en brøkdel, samme med kabinetter, hovedkort og de fleste andre tid.

 

Skjermkort har for tiden en rivende utvikling, og da blir det man har i dag raskt tregt. Ulempen er at man ikke kan spille nye spill på gammel hw, men igjen, det er ny hw som gir muligheter for mange av finessene i nye spill.

Endret av hanigjen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke gaming-utstyr - det er pappagutt-utstyr  :D Ellers er det jo bare artig at man kan få bedre ytelse om man er villig til å betale for det. Om noen vil spille Oblivion med quad SLI på 30" så er det helt greit for min del, men jeg klarer meg fint med 1x79GTX i 1600x1200 på 21"en min. Det er bare kult at det finnes noe bedre der ute om jeg skulle få råd og tillatelse av fruen :whistle:

5761847[/snapback]

Ja, ekte gamere kjøper billigere komponenter, og klokker dem gjerne opp. Ev leser de tester og skjønner at til spill er 1 stk 74GB raptor like bra som 2x150 gb osv...

 

 

Men var ikke egentlig hele denne saken om Dells oppkjøp av Alienware bare rykter og oppspinn?

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Det finnes ingen "typisk" gamer, kjenner noen meget gode CS spillere som ikke vet hva som er inne i maskinen sin. Så har du "overklokker gamere", de har gjerne litt mere peiling og kjøper utstyr som kan overklokkes lengre enn andre. Disse får mest pc for pengene. Så har du de som egentlig ikke har noe særlig teknisk peiling, men som har penger nok og kjøper det dyreste på markedet og kjører alt på stock.

 

Det finnes selvsagt de som kjøper alt det raskeste på markedet òg overklokker utstyret. Dette er gjerne de samme som syntes 3dmark er viktigere enn gameplay :p Disse vil typisk påstå at det er mye bedre å spille med et blodklokka 7800 GTX kort enn ett som er stock selv om de ligger på minimum 200 fps på stock.

 

PS: Jeg er bare misunnelig på de som har råd til å oppgradere flere ganger i året til det heftigste utstyret på markedet. :)

Lenke til kommentar
Dette er feil i henhold til denne artikelen

 

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=296084

 

og her

http://news.com.com/2100-1003_3-6049853.ht...49853&subj=news

5758232[/snapback]

 

tror ikke vår kjære Tor Fosheim har gjort noe grundig research...virker som han kun har brukt linken jeg har nevnt i en tidligere tråd og brukt linkene fra denne artikelen igjen... :nei:

ikke gir han meg kredit for å informere han om dette heller :tease:

5758406[/snapback]

 

Nå viser det seg at Dell kjøper Alienware:

 

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=1381

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...