Gå til innhold

Noen som har kjøpt Sanyo Xacti HD1 (HD-TV) ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"True 720p HDTV (1280x720) MPEG-4 movies @ 30fps with stereo audio"

Ekte HD er minimum 1366x768 og det er heller ikke 3CCDbrikke. Tror nok heller jeg ville valgt et annet kamera som feks Panasonic eller Sony.

5752096[/snapback]

 

Det kan vel ikke stemme, oppløsnigen du nevner er en typisk pc-oppløsning, HD-tver har enten 1280*720 (720p) eller 1920*1080 (1080i eller 1080p)

Lenke til kommentar

Dette kamera lagrer video på SD kort. Du får enten et par minutter pr. gigabyte eller så sterkt komprimert video at vanlig PAL oppløsning vil være himmelen i sammenligning. I tillegg sier både Steve og flere at det virker som HD oppløsningen er interpolert opp fra vanlig oppløsning. Med andre ord... styr langt unna.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har kjøpt Sanyo HD1 etter å ha sett det på Cbit messen i Hannover. Jeg ble mektig imponert og fikk det levertfra Pixmania i Paris til påsken i år (levering på to dager). Brukte det på fjellet og inne i mørk hytte og er imponert over resultatet. Kamera har en egen innstilling for bruk i rom med kunstlys. Resultatet ble iallefall mye bedre en mitt gamle Panasonic DV kamera. Kameraet har ogsa 5,1 megapixel stillbilde, og dermed har du et kompakt- alt i ett kamera som du kan ha med deg på lommen til alle anledninger.

Når det gjelder Afseth sin kommentar, så bruker kameraet mpeg-4 kompresjon og du får 22 minutter med video i HD kvalitet (720p HDTV (1280x720)) på et 1Gb SD minnekort.

Lenke til kommentar
Brukte det på fjellet og inne i mørk hytte og er imponert over resultatet. Kamera har en egen innstilling for bruk i rom med kunstlys. Resultatet ble iallefall mye bedre en mitt gamle Panasonic DV kamera.

6033717[/snapback]

 

Hei Avione!

Meget interessant innlegg du la inn her. Kunne du vært villig til å dele ut en filmsnutt fra innendørsfilming på kveldstid i normalt stue lys?

Hvis du ikke vil legge ut her på forumet, kan du sende meg en PM så kan vi overføre via e-post, MSN e.l.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...