Gå til innhold

Hva er Windows NT Workstation ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Nettopp gått gjennom masse rot i huset, og fant en Nederlandsk forseglet CD med Microsoft Windows NT Workstation 4.0,

Kan noen si meg hva dette er, nøyaktig ? Hvilken Windows dette er i rekken, systemkrav, spillvennlighet, støtte for hardware med mere ?

Verdt å bruke som spillemaskin-OS for spill før 1997, eller kaste rett i søppelbøtta ?

Takker for innsikt !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Windows NT 4.0 var første versjon av Windows 2000/XP serien som var halvveis verd å bruke. I dag er den nærmere verdiløs.

Windows NT 4.0 (NT = New Technology fordi det ble laget fra grunnen av samtidig som at windows 95/98 ble utviklet videre fra DOS)

Windows 2000 er egentlig Windows NT 5.0

Windows XP er egentlig Windows NT 5.1

Skrevet
Windows NT 4.0 var første versjon av Windows 2000/XP serien som var halvveis verd å bruke. I dag er den nærmere verdiløs.

Windows NT 4.0 (NT = New Technology fordi det ble laget fra grunnen av samtidig som at windows 95/98 ble utviklet videre fra DOS)

Windows 2000 er egentlig Windows NT 5.0

Windows XP er egentlig Windows NT 5.1

5740456[/snapback]

Jeg vil nå si at Windows NT 3.51 var verdt å bruke også, men det er enda eldre. På sine måter var NT 3.51 mer stabil enn NT4.

Forøvrig kan jeg også nevne i farten at Windows Server 2003 har versjonnummer 5.2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...